Care este explicaţia noului logo Europa FM? Care a fost conceptul care a generat noul logo, prima schimbare grafică majoră a logo-ului de la lansarea staţiei? Ce agenţie l-a desenat?
Câteva răspunsuri pentru Paginademedia.ro de la Marcela Stancu, director de marketing:
"Conceptul din spate plecă de la ideea de dialog", spune Marcela Stancu.
Mai exact: Literele "p" şi "a", din logo, au un format care trimite la bulele folosite în benzile desenate pentru dialoguri, spune Marcela Stancu. "Ideea este că postul Europa FM intră în permanent dialog cu ascultătorii, în emisiuni, şi am dorit să se regăsească acest fapt şi în identitatea noastră vizuală", a explicat directorul de marketing pentru Paginademedia.ro.
Europa FM va folosi mai multe declinări grafice ale logo-ului.
Una dintra variante - scris alb cu margine neagră - a fost prezentată pe 1 ianuarie. Va fi folosită pe materiale promoţionale, pe print, dar nu şi pe online. "Este foarte vizibilă pentru materiale promoţionale, de exemplu (cum ar fi tricourile)", spune Marcela Stancu.
Pentru online va fi folosită o altă variantă a logo-ului, începând de astăzi - scris roşu pe alb, fără margine. Această variantă apare pe site-ul postului, pe pagina de Facebook, dar va fi folosită şi în alte situaţii (va fi logo-ul folosit şi în studio).
"Noul logo Europa FM este unul versatil. Are declinări în funcţie de context", a completat Marcela Stancu, director de marketing Europa FM. S-a schimbat doar identitatea vizuală, sloganu a rămas acelaşi: "Pe aceeaşi frecvenţă cu tine", a încheiat Stancu.
Cine a desenat noul logo?
Pentru noul branding, Europa FM a lucrat cu o agenţie specializată. Este vorba de agenţia Brandient, fondată de Aneta Bogdan. Brandient a fost lansată în urmă cu 15 ani. Are în portofoliu, printre altele, brandurile Dedeman, CEC, Banca Transilvania, emag, Depanero, Qfort, Fulga, Zuzu, Savana, Flanco, Help Net, Albalact.
Aneta Bogdan este unul dintre pionierii brandingului din România. Înainte de a fonda Brandient, a coordonat construcţia Connex (actualul Vodafone) şi tot ce însemna comunicarea brandului de telecomunicaţii.
VIDEO. Vezi cum arătau reclamele Connex în perioada în care Aneta Bogdan coordona comunicarea brandului Aici.
Noul logo Europa FM, varianta cu outline negru şi fără:
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Toate instituțiile au nevoie din când în când de rebranding, așa că în ciuda celor care se opun instinctual schimbării cred că este o idee bună ca europa-fm să aibă o siglă nouă.
Apropo, și vechea siglă era tot predominant roșie pe fond alb, de-asta cred că sigla a doua este mai potrivită.