Banca Transilvania este primul brand bancar din România care intră în topul celor mai valoroase branduri bancare.
Astfel, Banca Transilvania se clasează pe locul 486 în clasamentul Brand Finance Banking 500, cu o valoare de 174 milioane USD, potrivit evaluării companiei Brand Finance.
De asemenea, Banca Transilvania se clasează pe locul 142 între băncile de pe continentul european, după valoarea brandului
“Această premieră românească în Brand Finance Banking 500 este atât o recunoaştere a creşterii constante a brandului Banca Transilvania, cât şi un semnal că brandurile româneşti de top încep să îşi extindă zona de influenţă şi să devină vizibile în peisajul valoric global”, spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.
Care sunt criteriile se selectie ale Brand Finance?
Brand Finance foloseşte metoda “economiei de redevenţă” pentru a stabilii valoarea brandurilor.
Ce presupune această metodă?
Această metodă implică estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevenţă care ar putea fi pretinse pentru folosirea brandului.
Astfel, valoarea de brand este definită ca beneficiul economic net pe care un proprietar l-ar obţine prin licenţierea brandului pe piaţa liberă, potrivit Brand Finance.
Pe primul loc în top se situează The Industrial and Commercial Bank of China, din China, care are o valoare de 59,2 miliarde USD.
Băncile din China şi Statele Unite ale Americii domină top 10, cu patru bănci fiecare. Însă valoric, China, domină piaţa bancară cu o valoare cumulată de 317 miliarde USD.
Sper să văd și unul făcut de europeni.