Netflix a anunţat pentru anul acesta peste 700 de producţii noi originale, dezvoltate în toată lumea. Aproape 100 dintre acestea sunt produse în Europa, după cum a anunţat recent compania, într-un eveniment cu presa desfăşurat la Roma. În plus, platforma lucrează deja la 10 producţii noi (dintre care şapte seriale), filmate tot în Europa.
Paginademedia.ro a stat de vorbă cu Ted Sarandos, Chief Content Officer la Netflix, despre modul în care îşi alege Netflix titlurile, despre producţiile europene şi despre cel mai scump serial produs de companie în Europa.
Paginademedia.ro: Netflix e tot mai interesat să producă conţinut european. Cât este de greu sau de uşor să găseşti un scenariu la standarde „Netflix”?
Ted Sarandos: Nu e cu nimic diferit faţă de ceilalţi să găsim poveşti. Marea diferenţă este că atunci când acceptăm să le producem, noi spunem „da” pentru un sezon întreg încă de la început. Aşa că vrem ca aceste show-uri să fie bine dezvoltate.
Au fost tot felul de cazuri de-a lungul timpului în care au fost cumpărate idei şi ţinute la păstrare, unele au devenit producţii, altele nu. Aşa că, ce facem noi diferit este să investim în ceea ce vrem să producem.
Este corect să spunem că Europa este a doua regiune care aduce conţinut original către Netflix?
Ted Sarandos: Da, sigur. Dar producem mult conţinut şi în America Latină. Am început şi în Asia.
Şi ca buget veţi avea un miliard de dolari doar pentru producţii Europene, aşa cum s-a vehiculat?
Ted Sarandos: Da, pentru întregul an 2018.
Cum poate cineva care are o idee de scenariu să ajungă la Netflix?
Ted Sarandos: Avem un birou la Amsterdam, care este sediul central pentru Europa. Cele mai multe idei vin prin agenţii. Unele agenţii din SUA lucrează cu producătorii internaţionali, deci cel mai bine este prin agenţie.
Am văzut între producţiile europene pe care le aveţi în pregătire unele sunt din zona SF. Europenii sunt mai interesaţi de acest tip de show-uri?
Ted Sarandos: Nu, dar cred că le plac producţiile mari şi de bună calitate. Aceste lumi sunt greu de făcut cu bugete mici, aşa că noi investim bugete mari în ele.
Care este cea mai scumpă producţie europeană?
Ted Sarandos: The Crown.
Am auzit deseori persoane care comentau că Netflix din SUA are mai multe titluri decât acela mai multe variante europene. Ce le răspundeţi?
Ted Sarandos: Da, în SUA, Netflix este de mai multă vreme şi sunt mai mulţi utilizatori. Acest lucru s-a schimbat, iar acum, numărul abonaţilor la nivel internaţional l-a depăşit pe cel din SUA, şi creşte şi librăria de titluri la nivel internaţional. Multe titluri care se regăsesc în librăria europeană nu se regăsesc şi în cea din SUA. Sunt 35 de de show-uri mari, americane, care sunt în Europa, dar nu şi în Netflix SUA. Oricum, nu contează numărul de titluri, important este să ai cele mai relevante producţii.
Luaţi în considerare să atrageţi şi alte francize cu supereroi?
Ted Sarandos: Avem serialele Marvel care vor continua până când vom decide să nu le mai facem. Avem şi alte show-uri din acelaşi univers. Pentru 2019, pregătim un serial numit Umbrella Academy, care este din aceeaşi lume şi care cred că va avea un mare succes.
Când lansaţi un nou serial, cum şi când ştiţi că este timpul să-l prelungiţi sau să-l anulaţi?
Ted Sarandos: Ştim destul de repede dacă este sau nu un succes, pentru că avem „modele” care prezic destul de repede cum va evolua show-ul. Din când în când unele producţii iau avânt ceva mai târziu. Decizia de a anula un serial ţine de contract, de obicei. Trebuie să decidem până la o anumită dată dacă vom face sau nu un nou sezon. E parte a negocierilor.
Netflix plănuieşte să lanseze 700 de titluri originale în 2018. Unde sunteţi cu aceste lansări?
Ted Sarandos: Vom depăşi acest număr. În primul trimestru am lansat 159 de producţii originale Netflix. Mai mult de unul pe zi.
Cum veţi promova un număr aşa mare de show-uri?
Ted Sarandos: Nu le promovăm pe toate. Unele îşi găsesc audienţa prin prezentarea noastră pe Netflix, pentru că cel mai bun mod de a vorbi cu publicul nostru este chiar prin intermediul Netflix. Utilizatorii noştri sunt pe Netflix timp de mai multe ore pe zi, aşa că cel mai bun mod de a marketa un show este prin intermediul unei prezentări pe Netflix. Cumpărăm şi publicitate, însă cea mai mare parte a promovării se face prin intermediul platformei.
Pentru anul viitor aveţi un număr de producţii originale pe care le veţi lansa? Vor fi peste 700?
Ted Sarandos: Pentru anul viitor, producţia originală va continua să crească.
Citeşte şi:
Netflix anunţă 10 producţii europene noi. La Casa de Papel trece exclusiv la Netflix şi va avea un nou sezon
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii