Skip to main content

RECLAME FĂRĂ NUMĂR. Kanal D, amendat pentru depăşirile de publicitate din decembrie. Sancţiunea, mai mică decât pentru depăşiri asemănătoare din luna noiembrie

 
RECLAME FĂRĂ NUMĂR. Kanal D, amendat pentru depăşirile de publicitate din decembrie. Sancţiunea, mai mică decât pentru depăşiri asemănătoare din luna noiembrie

CNA. După trei runde de discuţii, în trei şedinţe, în care membrii au avut de ales între amenda de 200.000 de lei şi oprirea emisiei 10 minute, forul a ajuns, cu greu, la un consens: 150.000 de lei amendă.

Publicitate

Sancţiunea vine pentru depăşirile minutelor de publicitate pe luna decembrie. Două ore şi 50 de minute, în decembrie, în plus peste cele 12 minute pe oră, permise de lege. Din aceeaşi cauză, Kanal D a mai primit două amenzi pentru luna noiembrie: 200.000 de lei pentru depăşiri în prime-time, şi alţi 200.000 de lei pentru publicitatea peste măsură dată în extra prime-time.

Amenda dată astăzi Kanal D a fost o soluţie de „compromis”, după ce Consiliul s-a divizat: patru membri erau în favoarea unei amenzi de 200.000 de lei (amenda maximă), în timp ce alţi patru erau pentru o amendă de 100.000 de lei.

Din discuţiile de la CNA:

Radu Herjeu, membru CNA:

„Voi continua să merg pe varianta amenzii (de 200.000 de lei - n.r.), pentru că dacă ar fi fost primul an, prima încălcare, mai ziceam. Vă amintesc că, în primul an, după o amendă de 200.000 de lei, următoarea sancţiune a fost întreruperea emisiei cu 10 minute, iar rezultatul s-a văzut.

În al doilea an au făcut acelaşi lucru şi în al treilea an au făcut de trei ori acelaşi lucru. Atâta timp cât măsura întreruperii nu poate fi luată în timpul Exatlonului, iar legea te obligă să întrerupi doar în timpul ştirilor, care nu interesează pe nimeni, nu va fi niciodată o măsură coercitivă. Amenda, da. Problema cu întreruperea emisiei şi-a dovedit lipsa puterii.”

Cătălin Băleanu, reprezentant Kanal D:

„Depăşirile pe care le avem în decembrie 2017 au avut loc anterior celor două sancţiuni de 200.000 de lei pe care le-am primit (în ianuarie şi în martie - n.r.). Nu am recidivat în momentul în care am fost sancţionaţi.

Am să vă reamintesc ce am mai spus data trecută şi că a fost o situaţie conjuncturală. Am explicat motivul şi faptul că nu ne-am dorut acest lucru. A fost o situaţie foarte complicată pe piaţa media, care ne-a împins la aşa ceva. Am făcut şi angajamentul că nu se va mai întâmpla acest lucru. Să aveţi în vedere că depăşirile nu sunt ca o recidivă.”

Vin de foarte mult timp la CNA şi mi-a fost foarte greu să înţeleg de ce este privită cu atâta gravitate această încălcare - bineînţeles că trebuie sancţionată - dar comparativ cu alte tipuri de încălcări din legislaţia audiovizuală mi se pare că a depăşi spaţiul de publicitate fără a avea nicio reclamaţie de la nicio persoană fizică, de la nicio persoană juridică, deci nu există părţi vătămate în această situaţie, comparativ cu difuzarea unui conţinut nepotrivit pentru minori, cu atacuri la minorităţile naţionale, cu defăimare.

Mi se pare că depăşirea spaţiului de publicitate în condiţiile în care nimeni nu se simte prejudiciat, nu spun că nu trebuie sancţionat, dar mi s-a părut că a fost privită întotdeauna cu o severitate şi o duritate pe care nu le-am putut înţelege.

Florin Gabrea, membru CNA:

„E de presupus că dumneavoastră tocmai de-aceea încălcaţi legea: că nu este niciun păgubit, că nu este nicio reclamaţie, faţă de cineva care spune pe post nişte porcării. Pentru toate argumentele dumneavoastră, de aceea bănuiesc eu că mergeţi atât de nonşalant în această repetiţie.

Nu e lezată o persoană sau un minor, dar legea are o anumită dogmă, o anumită limită, pe care ceilalţi o cam respectă, pe dumneavoastră, nu vă interesează atât de mult, înseamnă că nu vă doare.”

Radu Herjeu, membru CNA:

„Această încălcare a legii se traduce strict în bani. Voi câştigaţi foarte mulţi bani din această încălcare a legii. Mi se pare şi normal ca pedeapsa să aibă un corespondent.

Este vorba despre corectitudinea faţă de ceilalţi mari jucători de pe piaţă. Trebuie să existe un echilibru pe piaţă şi o concurenţă loială. Voi încălcaţi această concurenţă. Şi nu o încălcaţi încercând câte o şmecherie mică, o încălcaţi flagrant.”

Monica Gubernat, membru CNA:

„Cred că ar trebui să o luaţi ca un gest de eleganţă că ceilalţi colegi din televiziune nu s-au plâns.”

Cătălin Băleanu:

„Este o dovadă că ne înţelegem foarte bine şi că au înţeles situaţia.”

Radu Călin Cristea, membru CNA:

„Mie ambele sancţiuni de data trecută (200.000 de lei amendă sau oprirea emisiei 10 minute - n.r.) mi s-au părut prea severe şi mi se par şi acum. Eu propun 100.000 de lei amendă.

Dorina Rusu, membru CNA: „Şi eu cred că mie mi se pare că alte lucruri sunt mai grave când sancţionăm. Dar când sunt nişte încălcări foarte grave, noi nu facem nimic sau dăm sancţiuni mici. Este o problemă de principiu.”

CONTEXT. Deja a devenit o tradiţie pentru Kanal D să depăşească timpul alocat publicităţii, de 12 minute pe oră, la fiecare sfârşit de an. S-a întâmplat şi în 2015, şi în 2016 şi în 2017.
La începutul acestui an, CNA a sancţionat în ianuarie Kanal D cu 200.000 de lei pentru depăşirile din luna noiembrie, din prime-time, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.
În luna martie, Kanal D a mai luat o amendă de 200.000 de lei, pentru depăşiri tot din luna noiemrbie 2017, dar din timpul zilei (detalii, AICI).
Citeşte şi:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus