TRANZACŢIE. Vodafone cumpără UPC România, într-o tranzacţie internaţională prin care grupul de comunicaţii preia operaţiunile Liberty Global (compania care operează UPC) din mai multe ţări.
Vodafone Group va achiziţiona operaţiunile Liberty Global din România, Germania, Republica Cehă şi Ungaria, printr-o tranzacţie cu o valoare de 18,4 miliarde de euro, anunţă un comunicat remis Paginademedia.ro.
În România, Vodafone va prelua toate operaţiunile (3,1 milioane de gospodării cu servicii UPC), mai puţin zona de televiziune prin satelit Focus Sat.
Din comunicatul Vodafone:
- Vodafone Group Plc a semnat un acord pentru preluarea operaţiunilor Liberty Global din România, Germania, Republica Cehă şi Ungaria, în urma unei tranzacţii cu o valoare totală de 18,4 miliarde de euro, ce face parte din strategia companiei de a investi semnificativ în convergenţă în ţările din Europa în care operează.
- Entitatea formată în urma achiziţiei va permite clienţilor Vodafone şi UPC România să aibă acces la oferte convergente de servicii mobile, de internet în bandă largă şi TV, precum şi la servicii dedicate persoanelor juridice. Tranzacţia nu va include operaţiunile UPC România de televiziune prin satelit, Focus Sat.
- În urma achiziţiei, Vodafone va avea una dintre cele mai mari infrastructuri din Europa de reţea de nouă generaţie („next generation network”, NGN), cu 54 de milioane de gospodării care beneficiază de servicii prin cablu/fibră prin propria reţea şi o acoperire NGN totală de 110 milioane de gospodării şi companii, inclusiv prin intermediul parteneriatelor cu alţi operatori, devenind unul dintre cei mai importanţi furnizori din Europa de servicii de telecomunicaţii fixe şi convergente pentru clienţii persoane fizice şi juridice.
- Activităţile Vodafone şi Liberty Global în România sunt complementare. Vodafone activează în principal pe segmentul de telefonie mobilă, iar UPC România furnizează servicii de cablu în bandă largă şi de televiziune.
- Vodafone România este al doilea cel mai mare furnizor de servicii de telefonie mobilă, iar UPC România operează a doua cea mai mare reţea NGN din România, cu o acoperire de 3,1 milioane de gospodării (41% din numărul total).
- Compania creată în urma achiziţiei va putea oferi servicii TV interactive, de internet în bandă largă şi de telefonie fixă, precum şi servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienţi mobili ai Vodafone România şi pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România („revenue generating unit”, RGU). Compania astfel creată va avea o cotă totală de piaţă de 25% după veniturile totale.
- Ca şi în tranzacţiile similare efectuate de Vodafone, managementul şi angajaţii companiei achiziţionate vor avea un rol important în entitatea creată în urma achiziţiei, punându-şi în valoare aptitudinile în arii precum servicii prin cablu, servicii fixe şi de televiziune. Angajaţii UPC România vor beneficia şi de oportunitatea de a-şi construi o carieră internaţională în Vodafone Group.
- Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, a declarat:
„Această achiziţie va duce la transformări semnificative şi va crea un furnizor important de servicii convergente de telecomunicaţii, contribuind la creşterea competiţiei pe piaţa din România.
Tranzacţia va aduce beneficii atât pentru clienţii celor două companii, cât şi pentru economia românească, deoarece noua companie va acţiona ca un catalizator pentru inovaţia în servicii şi va oferi un context mai amplu pentru investiţii în reţeaua fixă.
Vodafone şi UPC România au în comun o abordare axată pe calitatea serviciilor şi sunt complementare prin prisma segmentelor de clienţi deservite – Vodafone are utilizatorii mobili, iar UPC România, utilizatori de broadband şi de servicii TV”.
- Este de aşteptat ca tranzacţia să fie revizuită şi aprobată de Comisia Europeană. Vodafone anticipează că încheierea tranzacţiei va avea loc la jumătatea anului 2019.
- Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date şi comunicaţii fixe. Vodafone Group are divizii în 25 de ţări, 46 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 18 ţări.
- La 31 decembrie 2017, Vodafone Group avea 529,1 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile şi 19,3 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India şi toţi clienţii Vodafone din entităţile create în urma unor fuziuni şi asocieri.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Toate cele bune
Aceasta tranzactie ar trebui sa mai aseze preturile si sa fie in avantajul clientilor.
Orange moare de ciuda:))