TVR a lansat o cerere de ofertă de programe şi emisiuni pentru TVR 1 şi TVR 2 care să atragă publicul tânăr. O cerere de ofertă deschisă şi producătorilor din afara instituţiei.
Ce fel de programe caută TVR?
Printre altele:
- Late night show, show entertainment de sâmbăta seara în prime time, emisiune de divertisment pentru ziua de Crăciun, emisiune de divertisment pentru Ajunul Crăciunului, emisiune de sănătate şi life style pentru daytime pentru TVR 1
- Magazin de modă, tendiţe, show-biz, evenimente, show de divertisment pentru sâmbătă seara sau emisiune pentru copii în timpul weekendului pentru TVR 2
Televiziunea Română mai menţionează faptul că se acceptă şi alte propuneri în afara listei de cereri de ofertă, atâta timp cât se încadrează în politica editorială a postului public de televiziune.
Proiectele trebuie "să fie concise, să includă detalii despre format, conţinut (eventual propuneri de rubrici, desfăşurător etc), buget, resurse tehnice, abordarea vizuală a emisiunii, precum şi propuneri de prezentatori, iar prezentarea unui pilot sau a unui demo este binevenită."
În continuare, cererea de ofertă pentru TVR 1 şi TVR 2, integral:
Cereri de ofertă pentru TVR 1
TVR 1 vizează o diversificare a programelor, păstrând totodată profilul postului.
Printr-o ofertă de programe mai largă, TVR 1 "îşi propune să atragă şi alte categorii de public, mai tânăr şi dinamic, fără a renunţa în vreun fel la misiunea sa publică".
În acest sens, TVR 1 lansează mai multe cereri de ofertă, precum:
- Film serial - 6 sau 10 sau 13 episoade; 48 minute/episod– docudrama
- Emisiune de artă culinară - 15 ediţii, 48 minute/emisiune– reţete tradiţionale din diferite zone ale României
- Serial documentar despre legende şi mituri româneşti, fenomene stranii, mistere – 15 episoade, de 24 sau 48 de minute fiecare;
- Emisiune pentru copii - 15 ediţii, 48 minute/ediţie
- Talk-show – teme diverse
- Emisiune divertisment – pentru Ajunul Crăciunului - prime time
- Emisiune divertisment – pentru Ziua de Crăciun
- Emisiune educativă pe diverse teme – ştiinţifice, limba română, cultura generală
- Late night show – 48 de minute, de luni până joi
- Emisiune auto – 15 emisiuni, 24 de minute fiecare
- Show entertainment sâmbăta seara - prime time, 13 ediţii, 2x48 minute/ ediţie
- Emisiune infotainment - day-time, 48 de minute, luni-vineri
- Emisiune de sănătate şi life style - day time sau acces, 48 de minute, luni - vineri
Public ţintă: naţional.
TVR 1 este deschis şi la alte propuneri de programe în afara listei de cereri de ofertă în contextul în care ele se încadrează în politica editorială ale unui post public de televiziune.
Proiectul va avea maximum cinci pagini şi va fi trimis pe adresa de e-mail [email protected] cu menţiunea „Proiect pentru emisiune TVR 1” sau va fi depus la Registratura TVR.
Proiectele trebuie să fie concise, să includă detalii despre format, conţinut (eventual propuneri de rubrici, desfăşurător etc), buget, resurse tehnice, abordarea vizuală a emisiunii, precum şi propuneri de prezentatori. Prezentarea unui pilot sau a unui demo este binevenită.
Vor avea prioritate proiectele cu autofinanţare.
Data limită de depunere: 4 iulie 2018, ora 16.00.
După prima etapă a selecţiei, autorii proiectelor selectate vor fi contactaţi de către reprezentanţii TVR 1 pentru continuarea discuţiilor.
Depunerea proiectelor şi analiza acestora de către comisia de selecţie nu constituie pentru SRTv obligaţia de a achiziţiona, produce sau difuza proiectele de programe propuse.
Cereri de ofertă TVR 2
TVR 2 îşi propune consolidarea intervalului de prime-time prin programele deja consacrate, dar şi prin completarea cu un conţinut personalizat, care să atragă mai mult public tânăr.
Asfel, TVR 2 are în vedere realizarea unui produs de brand – un serial comedie family, dar vizează consolidarea atât a “day time”- ului, cât şi a “acces prime time”-ului, prin producţii de infotainment (poveşti de viaţă, noutăţi, parenting, educaţie financiară, familie, timp liber), respectiv de divertisment.
Postul TVR 2 urmăreşte atragerea tinerilor şi a unui public în principal cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, dar şi a publicului cu vârste sub 18 ani.
În acest context, TVR 2 lansează o selecţie de oferte privind un program pentru copii cu vârste de 6-14 ani, o emisiune de „life style” – amenajări casă şi grădină, apartamente – şi una de modă, tendinţe, evenimente.
TVR 2 este deschis şi la alte propuneri de programe în afara listei de cereri de ofertă, în contextul în care ele se încadrează în politicile editoriale ale unui post public de televiziune.
Cererile de ofertă TVR 2 sunt următoarele:
- Magazin infotainment - day time, durata 48 minute, de luni pânâ vineri, core target public feminin
- Magazin divertisment - acces prime time, durata 50/80 minute, de luni până vineri, target public vârsta 18 +
- Serial comedie family/romantică - prime time, durata 20-25 minute, core target public vârsta 18+
- Emisiune pentru copii – divertisment, creativitate, durata 24/48 minute, day time, weekend, core target copii cu vârsta 6-14 ani
- Show divertisment – sâmbătă seara, durata 100 minute, core target public vârsta 18-49 ani
- Emisiune life style, design interior, amenajari, imobiliar, pentru casă, gradină şi apartament - day time, weekend, 24 de minute, core target public vârsta 18 +
- Magazin divertisment de familie – day time, duminica, durata 100 minute, audienţă generală, target naţional
- Magazin de modă, tendinţe, show-biz, evenimente - day time/acces prime time, weekend, durata 24 minute, core target public vârsta 16+
Proiectele vor fi trimise pe adresa de e-mail [email protected], cu menţionarea programului pentru care se trimite proiectul sau vor fi depuse la Registratura TVR.
Proiectele trebuie să fie concise, să includă detalii despre conţinut, buget, abordarea vizuală a emisiunii, precum şi propuneri de prezentatori.
Data limită de depunere: 1 iulie 2018.
După prima etapă a selecţiei, autorii proiectelor selectate vor fi contactaţi de către reprezentanţii TVR 2 pentru continuarea discuţiilor.
Depunerea proiectelor şi analiza acestora de către comisia de selecţie nu constituie pentru SRTv obligaţia de a achiziţiona, produce sau difuza proiectele de programe propuse.
Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
Comentarii
- unul axat pe muzică și emisiuni de divertisment adresate tinerilor, acesta fiind și principalul canal care va fi partener în organizarea multor festivale muzicale din țară, inclusiv George Enescu și Cerbul de Aur și multor concerte eveniment,
- unul de sport care, întocmai ca Eurosport, ar urma să promoveze și alte sporturi decât fotbalul și ocazional ar putea transmite și meciuri de ligă secundă (sau chiar și de Liga I dacă TVR va reuși să achiziționeze una din opțiunile pe care le vinde LPF odată la câțiva ani). Toate transmisiunile vor fi realizate împreună cu studiourile teritoriale.
Cele mai bune emisiuni și transmisii sportive pot fi preluate sau reluate și de TVR1 sau TVR2.
Iar pe TVR2 nu vor fi prea multe propuneri de emisiuni deoarece termenul e unul relativ scurt, ca să nu mai zic că un serial românesc ar fi de domeniul fantasticului dacă nu ar fi produs de studiourile MediaPro de la Buftea !
Tot sunt curios să văd cum va arăta grila de toamnă al celor două posturi cu astfel de propuneri, în special la TVR1