Skip to main content

Municipiul Oradea îşi dezvoltă brandul de destinaţie, în colaborare cu Brandient

 
Municipiul Oradea îşi dezvoltă brandul de destinaţie, în colaborare cu Brandient

Agenţia Brandient se va ocupa de brandingul municipiului Oradea. Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR) a contractat agenţia Brandient pentru a dezvolta brandul de destinaţie al municipiului.

Publicitate

Proiectul a început, simbolic, pe 1 decembrie, iar finalizarea este planificată pentru luna mai 2019, anunţă reprezentanţii agenţiei într-un comunicat de presă. Contractul este supus normelor legale privind proiectele publice, şi include o componentă pro bono oferită de Brandient.

Etapele proiectului:

  • Runda de consultare cu stakeholderii – vor fi vizaţi reprezentanţii grupurilor economice şi de business, educaţie, cultură şi arte, tineri şi studenţi, manageri de proiecte publice şi sociale, culte, etc. –
  • Conceptualizarea brandului la nivel ideologic şi vizual,
  • Creaţia şi designul brandului

Brandient despre demers:

Crearea unui brand de oraş este o abordare strategică modernă a relaţiei oraşului respectiv cu locuitorii, vizitatorii (turiştii) şi investitorii – toţi aceştia fiind stakeholders (deţinători de interese) în dezvoltarea urbei.

O astfel de abordare, conştientă şi programatică a brandingului de oraş, conduce întotdeauna la valorificarea superioară a potenţialului economic şi social, iar politicile de dezvoltare locală beneficiază de un instrument ideologic de aliniere a planurilor şi aspiraţiilor diverselor grupuri de stakeholders. Rezultatul este satisfacerea aşteptărilor celor care trăiesc, muncesc, fac afaceri, investesc, şi se bucură de a petrece timp în oraşul respectiv.

Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient:

„Suntem onoraţi şi recunoscători Asociaţiei APTOR şi Primăriei Oradea pentru oportunitatea de a fi parteneri într-un proiect strategic de asemenea amploare. Într-un context tot mai îngrijorător de de-populare a României, echipe de leadershipprecum cea condusă de primarul Oradei, domnul Ilie Bolojan, s-au dovedit a fi, practic, singura soluţie de a genera progres la nivelul regiunilor, de a atrage investitori, turişti şi consumatori interesaţi de produsele locale – şi nu în cele din urmă, de a stopa exodul tinerilor şi al talentelor. Oradea a devenit în ultimii ani un model de administraţie inteligentă şi vizionară, şi este acum în stadiul în care are nevoie de un instrumentar modern de management al businessului de destinaţie.”

Proiectul va fi coordonat de Mihai Jurca, Director Excutiv al Asociaţiei APTOR, în colaborare cu un comitet format din reprezentanţi ai businessurilor locale, ai educaţiei, culturii şi artelor, ai tinerilor şi studenţilor, ai cultelor – precum şi dintre lideri de opinie locali.

Mihai Jurca, Director Executiv APTOR:

„Conturarea unui brand de oraş este un demers pe care l-am abordat la începutul anului 2018, printr-un concurs public, care în ciuda faptului că nu a desemnat un câştigător, a asigurat un nivel de transparenţă obligatoriu pentru astfel de proiecte (vezi site-ul www.brandoradea.ro). Nu am reuşit să desemnăm un câştigător, pentru că nici o propunere nu ne-a convins din perspectiva strategică, şi a trebuit să ne recunoaştem limitele şi să acceptăm umil observaţiile şi criticile constructive ale participanţilor şi publicului.

Este clar că un brand nu se poate conceptualiza prin concurs public şi, în această logică, am decis să abordăm cei mai reputaţi specialişti români din domeniu şi ne bucurăm că au acceptat provocarea şi propunerea noastră.

De asemenea, suntem convinşi că expertiza şi munca Brandient vor fi un factor care va aduce valoare adăugată oraşului, acesta din urmă fiind scopul pe care l-am atribuit procesului de branding în Oradea. Ne bucurăm şi suntem onoraţi de încrederea şi sprijinul pe care Brandient ni le-a oferit când au decis să construim împreună acest proiect, ştiind experienţa şi numeroasele premii internaţionale în proiecte mari de branding, acumulate de echipa Brandient.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus