Compania Telekom trimite sâmbătă seara o scrisoare deschisă către telespectatori, CNA şi IAA (organizaţie a publicitarilor ce reuneşte agenţii, clienţi şi televiziuni).
„ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită şi de Paginademedia.ro.
Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "scroll", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”
„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanţii companiei în finalul scrisorii.
Redăm scrisoare Telekom, în continuare:
Scrisoare deschisă
În atenţia: Consiliului National al Audio-Vizualului
Romanian Advertising Council
International Advertising Association – Romania
International Advertising Bureau - Romania
Spre informarea mass-media, a publicului român
23 februarie 2019
Români,
In ziua de vineri 22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunţat că "este posibil ca începand cu data de 1 martie canalele PRO TV să nu mai fie disponibile abonaţilor din reţelele Telekom şi NextGen", generand astfel un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depăşind astfel cadrul firesc şi etic al unei negocieri între părţi, negociere aflată în plină desfăşurare, de altfel, la momentul anunţului. Mai mult, acelaşi anunţ a fost reluat astăzi, sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41.
Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor.
Această tactică - a rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.
Salutăm deschiderea majorităţii publicaţiilor care au preluat mesajul iniţial emis de ProTV de a publica punctul de vedere al Telekom Romania în spiritul jurnalismului echidistant şi dedicat informării publicului.
Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie.
În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică.
În calitate de grup de comunicaţii, vă asigurăm că Telekom Romania va face tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil pentru ca ceea ce aţi citit vineri seară la ProTV să nu se întâmple.
Echipa Telekom Romania.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Toti "telecomistii" isi merita soarta pentru ca nu au investit in pachete suplimentare, optionale, de programe si pentru ca le e frica ca-si pierd abonatii.
Vrea pro tv sa ceara a 1 euro, 5 euro, 100 de euro pe canalutzele lor? Excelent, cine vrea sa dea banii astia sa-si cumpere pachetul lor, separat. Atunci, adio venituri din publicitate la vitejii de la pro tv, la 20-30% penetrare... la fel trebuie procedat pentru toti care nu sunt in must-carry; daca reusesti sa intri intr-un pret rezonabil in pachetul de baza, bravo, daca nu, zi tu cit ceri pe pachet, mai punem noi 10-20% la pretul asta si ti-l vindem, cumpara cine vrea. Oricum in pachetul de baza mai mult de 10-15 canale nu sunt urmarite rezonabil de frecvent de 90% din abonati - da de platit plateste toata lumea, ca sa fie masa bogata si sa se laude telecomistii ca "dau" 150 de canale. E o concurenta tembela, cam ca intre partidele care se lauda care vor da pomeni mai mari.
Consiliul Concurenetei, daca si-ar face treaba, ar interzice ofertele "bundle" - atit pentru furnizorii de programe cit si pentru telecomisti (conditionare internet detv, de voce, etc).
La telecomisti avem marketing zero, preocupare pentru calitate (tehnica si editoriala a canalelor distribuite) zero.... de la straini vin numa secondhanduri si tabloidizare de doi lei, de la romani (aia cu stirile, mai ales) numa isterie politica, vorbarie goala si tabloidizare tot de doi lei. Dupa care ne miram ca poporu e idiot(izat) sau ca nu mai "consuma" televiziune si sta ca boul pe feisbuc.
Da', ma rog, eu pariez ca Telekom si Pro o dau la pace. Nimeni nu are curaj ca suna actionaru... in cazul de fata, probabil ca Pro va deveni mai prietenos politic in schimbul banilor Telekomului, o firma unde statul roman detine 46% (asta apropo de "concurenta").
1. Telekom are cea mai slaba grila dintre toti operatorii. Cer aceiasi bani, dar au scos canalele NatGeo, BBC-urile si cateva canale pt copii. In schimb au bagat vreo 3-4 posturi ultraobosite cu filme indiene. Daca si-ar respecta abonatii de ce nu fac ca-n Germania?: bagi pachete extra pe care le plateste omul diferentiat. Dar nu, desteptii din management scot marfa buna si livreaza la cantitate toate ciurucurile pe ideea sa iasa la numar. Taie din start posibilitatea de a alege, ceea ce e f grav si lipsit de respect!
2. ProTV, Antenele, Kanal D - niste giganti care cred ca poporul e gata sa inghita orice, oricum. Ai iesit din must-carry, ok, trebuie sa pricepi insa ca fara marii operatori de cablu nu prea mai existi. Nu poti fraieri lumea la nesfarsit ca esti premium cand tu dai a 147-a oara Singur Acasa si Die Hard. La cat s-a digitalizat televiziunea, ok, operatorii tb sa ii bage - ca in Vest - la extraoptiuni pe toti. Poate nu tot poporul ii vrea la gramada, poate unii vor doar filme, altii doar muzica, altii stiri etc. O sa aiba mega-surprize toata lumea, vor vedea ca nu e buluceala pe emisiunile tabloid asa cum cred ei.
Ce face ProTV o fi greșit pe formă, dar faptul că Telekom nu își notifică singur abonații că vor dispărea canale din grilă este greșit pe fond. Cum sa le ceri altora să reacționeze principial la mizerii imorale?
Pe de alta parte daca ProTv-ul se crede atat de mare si tare, sa treaca in extraoptiuni cu 1 euro sau cat vor ei pentru cele 6 programe sau cate au si abia atunci se va vedea valoarea lor reala...lucru valabil pentru toate televiziunile care si-au dorit iesirea din lista must-carry, in speta fiind vorba de Antene (6 sau cate or fi) si de mai noul iesit din lista Kanal D...
Si asta sa se intample la toti operatorii de cablu...
In acest sens probabil ar trebui ca si cadrul legislativ din domeniu sa fie adaptat...
Atunci si abia atunci s-ar vedea in mod corect cum sta fiecare...