Compania Telekom trimite sâmbătă seara o scrisoare deschisă către telespectatori, CNA şi IAA (organizaţie a publicitarilor ce reuneşte agenţii, clienţi şi televiziuni).
„ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită şi de Paginademedia.ro.
Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "scroll", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”
„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanţii companiei în finalul scrisorii.
Redăm scrisoare Telekom, în continuare:
Scrisoare deschisă
În atenţia: Consiliului National al Audio-Vizualului
Romanian Advertising Council
International Advertising Association – Romania
International Advertising Bureau - Romania
Spre informarea mass-media, a publicului român
23 februarie 2019
Români,
In ziua de vineri 22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunţat că "este posibil ca începand cu data de 1 martie canalele PRO TV să nu mai fie disponibile abonaţilor din reţelele Telekom şi NextGen", generand astfel un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depăşind astfel cadrul firesc şi etic al unei negocieri între părţi, negociere aflată în plină desfăşurare, de altfel, la momentul anunţului. Mai mult, acelaşi anunţ a fost reluat astăzi, sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41.
Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor.
Această tactică - a rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.
Salutăm deschiderea majorităţii publicaţiilor care au preluat mesajul iniţial emis de ProTV de a publica punctul de vedere al Telekom Romania în spiritul jurnalismului echidistant şi dedicat informării publicului.
Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie.
În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică.
În calitate de grup de comunicaţii, vă asigurăm că Telekom Romania va face tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil pentru ca ceea ce aţi citit vineri seară la ProTV să nu se întâmple.
Echipa Telekom Romania.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Protv si-a dat un autogol de zile mari ,chiar daca in ochi opiniei publice Telekomu va iesi cam varza ,in culise protv a pierdut si o sa iti ofer o explicatie plauzibila,daca tu Protv poti sa faci celui mai mare sponsor al propiilor productii care a alocat sume uriase si in reclame pe intreg grupu Pro,o asemenea manevra ii va pune pe ceilalti clienti sa se gandeasca de 2 ori cand iti va aloca bugetul pe tv, sa nu mai spun ca in fata clientilor de reclame vei avea o pata si un handicap precum celor de la antena cu santaj ,o asemenea chestie ii poate pune serioase probleme protv-ului in viitoarele negocieri cu concurenta,iar digi va specula
Protv si-a dat un autogol de zile mari ,chiar daca in ochi opiniei publice Telekomu va iesi cam varza ,in culise protv a pierdut si o sa iti ofer o explicatie plauzibila,daca tu Protv poti sa faci celui mai mare sponsor al propiilor productii care a alocat sume uriase si in reclame pe intreg grupu Pro,o asemenea manevra ii va pune pe ceilalti clienti sa se gandeasca de 2 ori cand iti va aloca bugetul pe tv, sa nu mai spun ca in fata clientilor de reclame vei avea o pata si un handicap precum celor de la antena cu santaj ,o asemenea chestie ii poate pune serioase probleme protv-ului in viitoarele negocieri cu concurenta,iar digi va specula
În luna octombrie, în prime time, circa 21,9% dintre telespectatorii Pro TV au vârste între 35 și 44 de ani. Acesta este publicul predominat la Pro TV și cea mai mare cifră procentuală dintre televiziunile generaliste.
– 10 LUNI 2016
De asemenea, grupa de vârstă 25 – 34 de ani este prezentă în proporție de 15,8%, a doua cifră procentuală după Antena 1 (16,1%). Grupa de vârstă 18 – 24 de ani are o cotă de 4,6%, după Antena 1 (5,5%) și Prima TV (5,7%).
Publicul cu vârste de peste 65 de ani are o cotă de 13%, cea mai redusă cifră procentuală dintre televiziunile generaliste.
În octombrie, în prime time, telespectatorii cu studii superioare au avut o pondere de 21,8%, cea mai mare dintre televiziunile generaliste. Studiile medii sunt prezente în proporție de 49%, iar studiile primare au o cotă de 26%, mai mică decât a stațiilor concurente.