Skip to main content

Telekom, scrisoare deschisă către CNA şi public, după reacţia agresivă a Pro TV: Ce au făcut e incalificabil

 
Foto: Adevarul
Foto: Adevarul

Compania Telekom trimite sâmbătă seara o scrisoare deschisă către telespectatori, CNA şi IAA (organizaţie a publicitarilor ce reuneşte agenţii, clienţi şi televiziuni).

Publicitate

„ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită şi de Paginademedia.ro.

Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "scroll", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”

„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanţii companiei în finalul scrisorii.

Redăm scrisoare Telekom, în continuare:

Scrisoare deschisă
În atenţia: Consiliului National al Audio-Vizualului
Romanian Advertising Council
International Advertising Association – Romania
International Advertising Bureau - Romania
Spre informarea mass-media, a publicului român
23 februarie 2019

Români,

In ziua de vineri 22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunţat că "este posibil ca începand cu data de 1 martie canalele PRO TV să nu mai fie disponibile abonaţilor din reţelele Telekom şi NextGen", generand astfel un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depăşind astfel cadrul firesc şi etic al unei negocieri între părţi, negociere aflată în plină desfăşurare, de altfel, la momentul anunţului. Mai mult, acelaşi anunţ a fost reluat astăzi, sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41.

Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor.

Această tactică - a rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.

Salutăm deschiderea majorităţii publicaţiilor care au preluat mesajul iniţial emis de ProTV de a publica punctul de vedere al Telekom Romania în spiritul jurnalismului echidistant şi dedicat informării publicului.

Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie.

În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică.

În calitate de grup de comunicaţii, vă asigurăm că Telekom Romania va face tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil pentru ca ceea ce aţi citit vineri seară la ProTV să nu se întâmple.

Echipa Telekom Romania.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cristi Cristi
    Ar fi bine ca pro tv sa piarda lupta cu telekom. Deja exagerează in lacomie, conducerea de afara vrea profit din ce in ce mai mare iar romanasii nostrii de la conducere incearca sa le satiscfaca poftele. Pe langa ce face cu telekom , protv nu a marit salariile angajatilor de 5 ani iar acestia discuta pe la colturi dar nu au curaj sa ia atitudine. Pana la urma ne meritam soarta pentru ca suntem o populatie de ghiocei fara pic de demnitate.
  • calu lu fat-frumos calu lu fat-frumos
    Eu ma intreb de ce mereu Telekom are problemele astea? De ce n-are Digi scandal sau UPC? Cineva in birourile alea a negociat gresit a fortat nota a incercat stransul unei maini in usa. Nu cred ca iesea Protv cu de-astea daca nu era calcat pe coada. Ca orice afacere tot de la bani pleaca scandalurile cineva s-a zgarcit sau cineva s-a lacomit. Adevarul e ca in afara de cateva filme vechi si Home alone de fiecare Craciun nu stiu ce poti sa vezi la Pro. Fotbal din cand in cand si meteo cu Magda Palimariu care e piesa :)
  • Zoz Zoz
    Telekom are dreptate au sponsorizat protv ani de zile iar protv nu a procedat cum trebuie sunt fan protv sar acum mi-a lăsat un gust amar rusine protv
  • Marian Marian Marian Marian
    Fiți atenți la Telekom!!! Amintiți-vă de Telekom+. A fost un mod de a *** din buzunarele noastre, pe fata,un mod de a nu respecta termenii dein contractele cu clienții! Sa nu mai vorbim de calitatea serviciilor TV. Și nu în ultimul rand de PRETURI.
  • Fara cascaval Fara cascaval
    Corect, asa ar trebui sa faca Telekom: nicio relatie comerciala cu trustul ProTV. Asta dupa miscarea urata facuta de Pro si dupa cati bani a varsat Telekom la ei in curte.
  • Gabi Gabi
    @Expertul: cei de la Forbes nu au stiut ca cea mai mare audienta pe anul 2018 l-a avut filmul “6 bullets” cu Van Damme, cel mai slab film cu Van Damme si foarte slab produs in Romania, nu mai discutam de celelate filme. Asta spune tot despre nivelul publicului comercial, consumator al Pro-ului. Sfatul doctorului: consuma mai putin, deoarece cu cat consumi mai mult cu atat iti consumi si inteligenta mai repede. Cititi o carte, invatati, informati-va corect si votati responsabil. Mai usor cu Pro TV-ul.
  • jonh jonh
    Salut,
    Protv si-a dat un autogol de zile mari ,chiar daca in ochi opiniei publice Telekomu va iesi cam varza ,in culise protv a pierdut si o sa iti ofer o explicatie plauzibila,daca tu Protv poti sa faci celui mai mare sponsor al propiilor productii care a alocat sume uriase si in reclame pe intreg grupu Pro,o asemenea manevra ii va pune pe ceilalti clienti sa se gandeasca de 2 ori cand iti va aloca bugetul pe tv, sa nu mai spun ca in fata clientilor de reclame vei avea o pata si un handicap precum celor de la antena cu santaj ,o asemenea chestie ii poate pune serioase probleme protv-ului in viitoarele negocieri cu concurenta,iar digi va specula
  • jonh jonh
    Salut,
    Protv si-a dat un autogol de zile mari ,chiar daca in ochi opiniei publice Telekomu va iesi cam varza ,in culise protv a pierdut si o sa iti ofer o explicatie plauzibila,daca tu Protv poti sa faci celui mai mare sponsor al propiilor productii care a alocat sume uriase si in reclame pe intreg grupu Pro,o asemenea manevra ii va pune pe ceilalti clienti sa se gandeasca de 2 ori cand iti va aloca bugetul pe tv, sa nu mai spun ca in fata clientilor de reclame vei avea o pata si un handicap precum celor de la antena cu santaj ,o asemenea chestie ii poate pune serioase probleme protv-ului in viitoarele negocieri cu concurenta,iar digi va specula
  • Bing Bing
    Telekom ar trebui sa inceteze imediat orice colaborare cu trustul PRO TV si ma refer la partea cu sponsorizarile si cu reclamele.
  • vremea vremea
    PRO TV si-a taiat picioarele cu secera singuri, Brand-ul PRO TV are de suferit caci ei sunt vinovatii
  • Thor Thor
    Un scurt anunț pe tema asta rulează, periodic, și pe crawl pe posturile Telekom Sport.
  • Avram Iancu Avram Iancu
    @Expertul: Pai vorbeste mai baiatule cinstit. Tu ai zis de public educat, acum o introci cu public comercial. Asta e alta treaba. Cum a zis si Gabi mai jos: ProTV si-a educat publicul sa se uite la el. Deci sa facem diferenta intre un public cu studii superioare si inteligent si unul consumator care e manipulat de toate reclamele facute de protv mascat in emisiunile si stirile pe care le difuzeaza Asta inseamna ca nu e un public prea inteligent. Deci ciocul mic si joc de glezne. Scopul unei televiziuni private este doar sa vanda si sa educe sa publicul sa consume. Singurii care fac si educatie in scop util societatii este Digi24 de la privati si TVR ca televiziune publica. Deci lasa jnapanii de la ProTV sa isi faca ce strategii de vanzare vor sa isi faca pt profitul propriu dar lasam eductia si echidistanta altor televiziuni, pentru ca ProTV e departe de asa ceva. Din punct de vedere al valorii pozitive aduse societatii ProTV a apus demult. De aici si plafonarea la 10-12% rating.
  • Expertul Expertul
    @Gabi , @Avram Iancu, Observ ca e tare greu sa cititi si sa intelegeti o analiza! Pro TV are cel mai bun public comericial dintre toate televiziunile generaliste. Din acest motiv, advertiserii își doresc prezența pe Pro TV, în ciuda faptul că Pro TV și rivalul său, Antena 1, au crescut prețurile la publicitate din această toamnă.

    În luna octombrie, în prime time, circa 21,9% dintre telespectatorii Pro TV au vârste între 35 și 44 de ani. Acesta este publicul predominat la Pro TV și cea mai mare cifră procentuală dintre televiziunile generaliste.
    – 10 LUNI 2016

    De asemenea, grupa de vârstă 25 – 34 de ani este prezentă în proporție de 15,8%, a doua cifră procentuală după Antena 1 (16,1%). Grupa de vârstă 18 – 24 de ani are o cotă de 4,6%, după Antena 1 (5,5%) și Prima TV (5,7%).

    Publicul cu vârste de peste 65 de ani are o cotă de 13%, cea mai redusă cifră procentuală dintre televiziunile generaliste.

    În octombrie, în prime time, telespectatorii cu studii superioare au avut o pondere de 21,8%, cea mai mare dintre televiziunile generaliste. Studiile medii sunt prezente în proporție de 49%, iar studiile primare au o cotă de 26%, mai mică decât a stațiilor concurente.
  • Ionel Ionel
    Din ce am inteles pro tv le a spus ca o sa isi anunte publicul cu o saptamana inainte de expirarea contractului de situatia contractuala asa ca unde e problema ?
  • Gabi Gabi
    Bravo Expertule, e clar ca si tu faci parte din publicul educat de Protv de 25 de ani. La ce te uiti mai baiatule, la Vorbeste lumea, La Maruta, la Las Fierbinti sau La Stirile de la ora 5? Poate Forbes s-a referit la faptul ca Pro si-a educat publicul sa se uite la el spaland creierul oamenilor cu Te uiti si castigi si nu la faptul ca multi oameni cu studii superioare si cu un nivel ridicat de inteligenta urmateste frecvent emisiunile Pro Tv.

Trimite un comentariu

sus