Skip to main content

Top ADC. Cele mai bune campanii ale începutului de an. Lanţul de cafenele „5 to go” şi brandul „Omo”, campaniile lunilor ianuarie şi februarie

 
Top ADC. Cele mai bune campanii ale începutului de an. Lanţul de cafenele „5 to go” şi brandul „Omo”, campaniile lunilor ianuarie şi februarie

TOP ADC. Au fost desemnate cele mai bune campanii ale începutului de an în topul ADC. Iniţiativa care premiază cele mai bune idei din fiecare lună şi-a desemnat câştigătorii lunii ianuarie şi februarie.

Publicitate

În prima lună din an brandul de cafea „5 to go” a obţinut titlul pentru cel mai bun proiect, iar în februarie a venit rândul celor de la „Omo” să dea capamania lunii.

Paginademedia.ro prezintă cele mai bune campanii ale începutului de an, potrivit topului ADC pentru lunile ianuarie şi februarie:

IANUARIE

Titlul de „lucrarea lunii” a revenit celor de la „5 to go” care au lansat cafeneaua „Frumoasă” de pe Calea Victoariei, iar cu această ocazie au expus un panou cu textul „More coffee less bucks” alături de „#WeAreNeighboursNow”. Hashtagul face referire la faptul că noua cafenea 5 to go este vizavi de Starbucks şi de aici şi jocul de cuvinte. Proiectul a obţinut primul loc şi în categoria Outdoor.

Alături de acest mesaj, 5 to go promovează şi #iloveromanianbrands, iar echipa care a venit cu ideea creativă este formată din Radu Savopol şi Lucian Bădilă (5 to go).

Laura Iane, membru ADC*RO & Creative Director Pastel - „Într-o lume în care spontaneitatea, micile ironii şi limbajul isteţ sunt înghesuite şi castrate în strategii bombastice şi piloni mult prea raţionalizaţi de comunicare pe Facebook, 5 to go m-a înviorat şi a funcţionat ca un fel de memorabil pentru cele de mai sus.”

TV

Olx a primit o menţiune pentru campania #sadat care a rulat pe TV în ianuarie şi despre care a scris şi Paginademedia.ro - AICI. Creativii din spatele acesteia au fost Dan Creţu, senior art-director şi Teodora Ştefan, senior copywriter, din partea Saatchi&Saatchi + The Geeks. Proiectul este centrat centrat pe cumpăratorul care tocmai „a ratat” un produs pentru că „s-a dat”.

VIDEO. Singura canapea perfectă pentru tine #sadat

DIGITAL

Campania aniversară pentru Entrance - 10 Years of Fashion Drama a bifat o menţiune în categoria Digital. Video-urile postate pe contul de Instagram al brandului rezumă stările din cei 10 ani de pe piaţa de modă românească. Ideea creativă le aparţine Alinei Gavrilă-Borţun şi lui Julien Britnic, din partea Gavrilă Fashion Tellers.

VIDEO. 10 Years of Fashion Drama

PRINT

În categoria Print a obţinut o menţiune campania Greetings from Bucharest pentru colecţia Happy Nation a Lanei Dumitru. Hainele sunt inspirate de amintirile personale ale Lanei din copilărie (sfârşitul anilor optzeci şi anii nouăzeci) şi vorbesc cu ironie şi nostalgie de România acelor timpuri, menţionează reprezentanţii proiectului.

În spatele proiectului au stat Lana Dumitru, Anne Ivan - Art Director, Julien Britnic - Copywriter şi Mihai Barabancea (fotograf).

FEBRUARIE

„Omo” a dat ideea lunii - Puterea jocului - prin care explică părinţilor că libertatea la joacă este foarte importantă pentru dezvoltarea copiilor. Campania a fost dezvoltată în colaborare cu Momentum România. Echipa creativă este formată din: Călin Marcu, Javier Gelpi, Anamaria Benchea, Diana Voinea şi Paul Păun.

Ideea a obţinut primul loc şi în secţiunea TV.

Ruxandra Matache, Group Creative Director FriendsTBWA & membru ADC*RO - „Campania este construită pe comunicarea deja existentă a brandului (murdărirea este bună) şi duce mai departe ideea în educaţie şi educaţia de parenting, alte hot topics sociale. Am apreciat stilul manifesto-ului, care nu a picat în patetism, şi campania de pe site susţinută de specialişti şi parteneri credibili, cu puncte acţionabile şi sfaturi practice.”

VIDEO. Puterea Jocului - Manifesto

DIGITAL

La egalitate, pentru locul 1 în categoria Digital, sunt campaniile: #BlindBoxChallenge şi Blocul #fărăcash, menţionează reprezentanţii ADC.

Asociaţia Nevăzătorilor şi agenţia Cheil | Centrade speculat valul mare de provocări din timpul lansării filmului Bird Box, când o mulţime de oameni se legau la ochi precum personajele din film şi încercau să realizeze diferite activităţi zilnice, şi au venit cu ideea unui #BlindBoxChallenge în care prezintă lupta unui nevăzător care are parte de această provocare mereu.

Echipa care s-a ocupat de proiect este formată din Andrei Constantinescu - Art Director şi Robert Ghiţă - Copywriter.

VIDEO. #BlindBoxChallenge

Pe acelaşi loc se află şi Blocul #fărăcash, campanie realizată de McCann Worldgroup România & MRM // McCann România pentru Mastercard.

Spotul prezintă un bloc ideal, în care administratorul vine la fiecare apartament cu un POS care permite locatarilor să îşi achite utilităţile cu ajutorul cardului.

Raluca Circo - Art Director şi Andrei Mihăilescu - Copywriter (McCann) alături de Ionuţ Raicu - Art Director şi Mădălina Pop - Copywriter (MRM //McCann) sunt cei care au dezvoltat ideea.

VIDEO. Blocul #fărăcash

Menţiunile categoriei sunt:

United Way şi campania Alegeri imposibile prezintă un fapt îngrijorator în România: abandonul şcolar în favoarea activităţilor din gospodărie precum creşterea fraţilor mai mici, treburi în bucătărie sau servicii punctuale pentru o sursă de bani. Creativii din spatele iniţiativei sunt Mario Francisco - Art Director, Alex Zamfir - Art Director şi Viorela Turcu - Senior Copywriter, din partea agenţiei Tuio.

VIDEO. Alegeri imposibile

Cealaltă menţiune a categoriei este campania #ImpossibleLove pentru Samsung, realizată de Roxana Niţă - Art Director şi Adina Stănescu -Copywriter, din partea Cheil | Centrade.

#ImpossibleLove prezintă de Ziua Îndrăgostiţilor o poveste de dragoste atipică dintre doi asistenţi virtuali care aparţin unor diferite sisteme de operare. Personajul principal este Bixby – asistentul virtual al lui Samsung.

VIDEO. #ImpossibleLove

OOH

Menţiunea categoriei de OOH este lansarea site-ului cultural Scena9 şi pe hârtie.

Astfel că echipa de creaţie formată din Alina Gavrilă-Borţun şi Dan Popov - Copywriters şi Dragoş Boţcău şi Julien Britnic - Art Directors, din partea Gavrilă & Asociaţii, s-a folosit de contextul de outdoor pentru a parodia comunicarea unor produse populare - prezente masiv în acest mediu: detergent, cutie de cereale, pastă de dinţi sau biscuiţi.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus