Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, începe un proces de „explorare şi evaluare a potenţiale alternative pentru a maximiza valoarea acţiunilor”.
Ce înseamnă acest lucru? Compania nu a fost foarte explicită, însă sunt luate în calcul mai multe variante, printre care, vânzare unei părţi din companie (are operaţiuni media în cinci ţări inclusiv România), o fuziune cu un alt partener strategic, o recapitalizare sau chiar să continue business planul pe acelaşi model.
Anunţul a fost făcut de compania care este listată la bursa de la New Yor şi la cea din Praga, printr-un comunicat de presă, în care menţionează că Boardul de directori al companiei a întocmit un Comitet Special format din directori independenţi care să se ocupe de procesul de revizuire a celor mai bune variante strategice.
Procesul în care intră CME nu are un termen-limită stabilit şi, menţionează compania, nu există nicio certitudine că această analiză se va concretiza într-o tranzacţie.
Compania CME operează 30 de televiziuni în cinci ţări, Bulgaria, Cehia, România, Slovacia şi Slovenia.
Cele mai profitabile afaceri vin din Cehia şi România (cel mai recent bilanţ, AICI)
Prezentăm în continuare şi comunicatul în limba engleză:
Central European Media Enterprises Ltd. (“CME” or the “Company”) (NASDAQ/Prague Stock Exchange: CETV) today announced that its Board of Directors, working together with its management team and legal and financial advisors, has commenced a process to explore and evaluate potential strategic alternatives for the Company focused on maximizing shareholder value.
The Board of Directors has formed a Special Committee comprised of independent directors to lead the process of reviewing the various strategic alternatives available.
These may include, among other things, the sale of part or all of the Company, a merger with another strategic partner, a recapitalization, or continuing to execute on CME’s long-term business plan. AT&T Inc., CME’s largest shareholder, supports CME’s plan to review strategic alternatives.
John Billock, Chairman of CME, commented:
„CME owns a very unique set of assets and has established an unrivalled leadership position in some of Europe’s fastest-growing media markets. After five years of unparalleled growth and impressive deleveraging, the Company has never been in better shape. We strongly believe that now is the right time to conduct this strategic review.
The Company continues to successfully execute on its long-term plan and a simultaneous evaluation of other appropriate strategic alternatives presents a complementary path to identify the best way to maximize value for all of CME’s shareholders.”
There can be no assurance that the exploration of any strategic alternatives will result in a transaction. The Company has not set a timetable for this process, and it does not intend to provide updates or additional comments unless it determines that further disclosure is appropriate or necessary.
The Company is being advised by Allen & Company LLC and BofA Merrill Lynch as its financial advisors, and Covington & Burling LLP as its legal advisor.
CME is a media and entertainment company operating leading businesses in five Central and Eastern European markets with an aggregate population of approximately 45 million people.
CME's operations broadcast 30 television channels in Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady and Ring), the Czech Republic (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action and Nova Gold), Romania (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International and PRO TV Chisinau), the Slovak Republic (TV Markíza, Markíza International, Doma and Dajto) and Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto and Kino). CME is traded on the NASDAQ Global Select Market and the Prague Stock Exchange under the ticker symbol “CETV”.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Există precedentul ProFM, de-asta ai căutat și alte coincidențe.
Imagini de la DigiSport ia toată lumea, nu doar ProTV.
Investitori străini interesați de ProTV pot fi:
- Viacom - deține mai multe posturi tematice, dar a investit și în canale generaliste, spre exemplu Channel 5 din Marea Britanie,
- Discovery Inc. - care a făcut numeroase achiziții în ultima vreme, inclusiv un grup de posturi TV în țările nordice și grupul TVN din Polonia,
- Naspers - Care ar putea să își lărgească portofoliul de situri cu portalurile deținute de ProTV,
- Ringier - Este axat în principal pe publicații tipărite și marketplace-uri online, însă a mai avut aventuri și în zona televiziunilor, așa că nu este exclus ca Ringier să fie unul din trusturile interesate de preluarea unor active ale ProTV,
- EPHolding.cz - Entitatea controlată de Daniel Kretinsky, care a preluat deja deținerile est-europene ale Lagardere-Active (Europa FM, VIrgin Radio),
- Demiroren Media (Dogan) - A achiziționat rețeaua clujeană Radio Impuls, arătând că acționarii turci sunt interesați să își păstreze prezența în piața din România și chiar să capete noi active, în Turcia trustul media deține și publicații cotidiene și o editură pentru copii în parteneriat cu Egmont și un editor de reviste în parteneriat cu Burda.
- Clever Media - vecinii ProTV-ului, portofoliul lor este complementar cu cel al ProTV.
Și ar mai fi...