BLOGOSFERĂ. Radu Vâlcan a dat cel mai distribuit articol din blogosferă de ieri. Prezentatorul, care are doi copii, a scris despre greutăţile din viaţa unui părinte.
Radu Vâlcan a comparat „meseria” de tată cu o excursie într-un mediul ostil din Nepal pe care acesta a făcut-o în trecut.
„Va spuneam acum o vreme despre experienta pe care am avut-o in Nepal, pe care o numeam cea mai intensa din toate cele traite pana in acel moment. Va povesteam cu patos cum am plecat cu niste prieteni, intr-o „baieteasca”, sa descoperim particica aia de lume indiana.
Cum sa va spun… a trecut timpul, iar acum Nepalul mi se pare o joaca de copil. Asa cum se joaca asta mic cu noi. Asta micu’ mare adica. Alexandru. Ca in urma tragerii la sort am fost desemnat sa ma ocup de entertainmentul lui.
Treaba e ca se apropie de trei ani si, se pare, traverseaza „terrible twos”. Adica o perioada grea, comparabila cu mersul in armata. Si armata era grea chiar si pentru cei “ca bradul”. In speta, astia ca mine.”, spune Radu Vâlcan.
Articolul a adunat 7.145 de like-uri şi share-uri, potrivit unei monitorizări Facebrands PRO.
Al doilea articol este scris de Moise Guran pe blogul personal şi are ca subiect intenţia de vot a românilor.
După un studiu realizat de IMAS în februarie 2019 pentru Europa FM, Guran face o scurtă analiză a comportamentul românilor atunci când vine vorba de prezenţa la urne.
Conform tabelelor publicate în articol, majoritatea cetăţenilor care nu ştiu sau nu vor să voteze au vârste cuprinse între 30 şi 44 de ani.
„Observaţi o primă surpriză, pe categorii de vârstă, cel mai mare absenteism probabil este înregistrat în segmentul de vârstă, 30-44. Ciudat, nu? 37% au răspuns nu ştiu, nu vreau să răspund sau nu vreau să votez. Partea cea mai activă economic, este şi cea mai inactivă politic.”, completează Moise Guran.
Preferinţele pentru culoarea politică se modifică în funcţie de mărimea localităţilor. Dacă în localităţile mici, populaţia preferă PSD, cu cât creşte mărimea oraşelor, cu atât balanţa înclină spre PNL. În Bucureşti, USR+ deţine cel mai mare procent, conform studiului IMAS.
Aceste tablouri spun multe, cui are urechi să audă. De ce e dezinteresat de vot electoratul tânăr şi activ economic? E de înţeles interesul pentru vot al electoratului mai în vârstă şi mai vulnerabil. Este un electorat de stânga şi nu îşi va schimba opţiunea. Targhetarea acestui electorat de către partidele de dreapta este inutilă, contraproductivă şi, bănuiesc eu dezangajantă chiar pentru electoratul mai tânăr. Dacă toţi se bat în pensii, atunci unul de 25-35 de ani de ce să meargă la vot?, completează Moise Guran.
Cele mai distribuite materiale din blogosferă, ieri, potrivit unei monitorizări Facebrands PRO pentru Paginademedia.ro.
Menţiune importană: Topul include, cumulat, numărul de like-uri şi de share-uri.
1. raduvalcan.ro, “Ce să zic, e greu, dar nici uşor să creşti copii…”,
- 7.145 likes & shares;
2. moise.ro, “Tabloul electoral în profunzime, cu trei luni înainte de alegeri”,
- 2.501 likes & shares;
3. Blogurile Adevărul, “România fără PSD”, de Petre Barbu,
- 1.253 likes & shares;
4. petreanu.ro, “Ţara caraşilor fără memorie”,
- 862 likes & shares;
5. Idevice.ro, “Apple Ofera acum Asistenta Telefonica si in Limba ROMANA”, de zaone,
- 100 likes & shares.
Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
Indiciu pentru Dl. Vâlcan: „dar” este o conjuncție coordonatoare adversativă.