Compania-mamă a Pro TV, Central European Media Enterprises (CME), a raportat venituri în scădere în primul trimestru al acestui an, conform datelor financiare publicate astăzi.
Cea mai mare lovitură s-a resimţit chiar la afacerile din România, care este a doua cea mai importantă piaţă pentru CME.
Concret, operaţiunile Pro TV în România au atras venituri de 38,8 milioane de dolari în primele trei luni ale acestui an. Spre deosebire de aceeaşi perioadă a lui 2018 când compania a avut venituri de 45,9 milioane de dolari.
În ce priveşte OIBDA (Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare) grupului Pro, acesta s-a ridicat la 17,5 milioane de dolari. În aceeaşi perioadă din 2018, profitul operaţional al grupului Pro era de 18,8 milioane de dolari.
Michael Del Nin, Co-Chief Executive Officer, al CME spune că veniturile din primul trimestru ale companiei au fost afectate atât de schimbările din domeniul fiscal din România („sector taxes”), cât şi de Paştele târziu din acest an.
De ce? De obicei, Paştele era sărbătorit mai devreme, ceea ce atrăgea mai multă publicitate în perioada premergătoare (luna martie). Fiind abia la sfârşitul lunii aprilie (27 aprilie), volumul de publicitate din luna martie a fost mai scăzut decât de obicei, iar oficialii CME prognozează o creştere pentru luna aprilie.
Amintim că principala schimbare în domeniu fiscal, în România, a fost ordonanţa 114 dată la sfârşitul anului trecut, cu impact în special pentru jucătorii din sistemul financiar-bancar, comunicaţii şi energie.
Operaţiunile grupului Pro sunt reprezentate de Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro Cinema, Pro TV International şi Pro TV Chişinău.
Per total, compania care are operaţiuni în cinci ţări, a atras venituri de 146,5. În primul trimestru din 2018 compania a atras venituri de 156,7 milioane de dolari.
Cea mai importantă piaţă pentru companie este Cehia, care a atras venituri de 50,3 milioane de dolari, în scădere uşoară faţă de 2018.
Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, a anunţat la sfârşitul lunii martie că începe un proces de „explorare şi evaluare a potenţiale alternative pentru a maximiza valoarea acţiunilor”.
Sunt luate în calcul mai multe variante, printre care, vânzarea companiei în întregime, vânzare unei părţi din companie (are operaţiuni media în cinci ţări inclusiv România), o fuziune cu un alt partener strategic, o recapitalizare sau chiar să continue business planul pe acelaşi model.
Veniturile Central European Media Enterprises în perioada ianuarie - martie 2019 versus aceeaşi perioadă din 2018 (cifre exprimate în dolari):
Tara | Venituri Ian - Mar 2019 | Venituri Ian - Mar 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 19.293.000 | 19.433.000 |
2 | Cehia | 50.316.000 | 51.534.000 |
3 | Romania | 38.810.000 | 45.961.000 |
4 | Slovacia | 21.332.000 | 22.953.000 |
5 | Slovenia | 17.850.000 | 17.530.000 |
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) CME în perioada ianuarie - martie 2019 versus aceeaşi perioadă din 2018 (cifre exprimate în dolari):
Tara | OIBDA Ian - Mar 2019 | OIBDA Ian - Mar 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 6.121.000 | 2.981.000 |
2 | Cehia | 14.947.000 | 15.370.000 |
3 | Romania | 17.533.000 | 18.893.000 |
4 | Slovacia | 1.729.000 | 1.103.000 |
5 | Slovenia | 4.931.000 | 4.653.000 |
Comentarii
"În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 11.6 puncte de rating și 31.5% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 8.0 puncte de rating și 21.8% share."
Si nu mai zici nimic de "Antena 1" ca e lider 4 zile din 7 pe comercial ? Luni, "Vlad" a fost peste "Insula Iubirii"; iar premiera "Chefi la cutite" sub "ferma vulgara". Deci, cum era cu "Antena 1" lider sambata, duminica, luni si marti ?
"În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 11.6 puncte de rating și 31.5% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 8.0 puncte de rating și 21.8% share."
Unde vezi tu pensionarii ? Poate la "Antena 1".
Si nu mai zici nimic de "Antena 1", lider 4 zile din 7 pe comercial ? Luni, "Vlad" peste "Insula Iubirii". La fel si marti, premiera "Chefi la cutite" locul 2, sub "vulgara ferma". Deci, cum era cu "Antena 1" lider sambata, duminica, luni si marti ?
"În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 11.6 puncte de rating și 31.5% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 8.0 puncte de rating și 21.8% share."
Si nu mai zici de "Antena 1" ca e lider 4 zile din 7 ? Ce a facut in ultima saptamana ? Vezi ca "Vlad" a fost peste "Insula Iubirii" luni; iar marti, premiera "Chefi la cutite" pe locul 2. Deci, cum era cu "Antena 1" lider sambata, duminica, luni si marti ?
Hai "paginademedia", postati stirea.
Acum 30 de minute a fost postata stirea cu titlul: "PRO TV, cel mai urmărit grup media din România în primul trimestru din 2019":
"În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 11.6 puncte de rating și 31.5% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 8.0 puncte de rating și 21.8% share."
Dar nu, voi tot o stire "negativa" despre "Pro TV" postati...
Ce, doar "Pro TV" a avut o scadere ? Poate si "Antena 1".