Skip to main content

TOP ADC. Iniţiativa „primul metru” de autostradă din Moldova - #şîeu, lucrarea lunii martie. Protestul lui Ştefan Mandachi, primul loc şi în Digital

 
TOP ADC. Iniţiativa „primul metru” de autostradă din Moldova - #şîeu, lucrarea lunii martie. Protestul lui Ştefan Mandachi, primul loc şi în Digital

TOP ADC. Care sunt cele mai bune campanii ale lunii martie în topul ADC? Iniţiativa care premiază cele mai bune idei din fiecare lună a desemnat câştigătorii lunii trecute.

Publicitate

Omul de afaceri Ştefan Mandachi a dat cea mai bună idee în martie. Iniţiativa sa „România vrea autostrăzi- #sîeu” şi simbolicul „metru de autostradă” din Moldova au obţinut titlul de Lucrarea Lunii.

Manifestul suceveanului a fost premiat şi cu primul loc în categoria Digital.

Ştefan Mandachi a îndemnat cetăţenii şi oamenii de afaceri din România ca pe 15 martie să îşi întrerupă activitatea timp de 15 minute pentru a atrage atenţia asupra faptului că, la 30 de ani după căderea comunismului, România încă nu are suficiente autostrăzi.

Andreea Ghenoiu, Creative Director | Jazz Communication & membră ADC*RO:

„#şîeu, cel mai vizibil gest de comunicare din martie, incontestabil. O campanie cu de toate care a spart nişte bule dincolo de bulele din feed-ul nostru de Facebook. A fost pe toate posturile de radio, s-a dus pe TV, a fost cu engagement, lumea s-a oprit cele 15 minute. O campanie care a pornit de la UN OM. Pe 15 martie, eu am trecut prin Pipera şi am văzut oamenii purtând #şîeu în faţa companiilor şi autobuze oprite. În aceeaşi zi a fost anunţată începerea lucrărilor la autostrada Moldovei. Asta e ceea ce numesc eu impact.”

VIDEO. România vrea autostrăzi

Paginademedia.ro prezintă cele mai bune campanii ale lunii martie, potrivit topului ADC:

TV

Primul loc în categoria TV revine campaniei „Omul căruia nu îi place pizza”, realizată de McCann Worldgroup România pentru Pizza Hut. Pizza Hut îşi recunoaşte publicul care nu e fan pizza şi creează o ofertă nouă - coastele de porc.

Echipa care a pus cap la cap ideea creativă este formată din: Karla Georgescu | Art Director şi Olivia Spânu | Copywriter.

VIDEO. Da, Ribs la Pizza Hut

Menţiunile categoriei sunt următoarele:

„Kinder file de poveste”, campanie realizată de agenţia Jazz Communication pentru Kinder şi care vorbeşte despre impactul pe care îl au cărţile atât în joaca şi imaginaţia copiilor, cât şi în dezvoltarea relaţiei părinte-copil. Spotul prezintă mulţumirile pe care le transmit copiii părinţilor - pentru ajutorul şi sfaturile oferite, dar mai ales pentru poveştile citite împreună. Echipa este formată din: Alex Roşca | Art Director şi Andrei Stanciu | Copywriter.

VIDEO. Kinder File de Poveste

O menţiune merge şi la spotul „Prieteni de-o viaţă”, realizat pentru reţeaua de clinici Regina Maria. Ideea creativă a fost a lui Laurenţiu Lupu | Art Director şi Codin Caradimu, Marius Aldea | Copywriters, de la agenţia CAP.

Spotul face parte din campania „Ascultă-ţi corpul #ieşiladoctor”.

VIDEO. Regina Maria - Prieteni de-o viata

Menţiune are şi campania „Împreună suntem echipa României”, semnată de Dan Creţu | Senior Art Director şi Tiberiu Coman | Senior Copywriter, din partea agenţiei Saatchi & Saatchi + The Geeks pentru brandul de pariuri sportive Fortuna. Spotul arată modul prin care echipa sportivă şi susţinătorii săi devin un tot unitar, devin echipa României şi se pregătesc împreună de competiţia preliminară a Campionatului European din 2020.

VIDEO. Împreună suntem echipa României

DIGITAL

Pe locul secund în categoria Digital s-a clasat campania „Random by KFC”. Serialul online, realizat de MRM//McCann România pentru KFC aduce un nou personaj: R.A.D.U. (Random Assignment Directive Unit). Inteligenţa artificială este programată să decidă în locul oamenilor, cu scopul de a preveni revoltele şi nemulţumirile societăţii.

Echipa din spatele ideii este formată din Ion Cojocaru | Content Director, Simona Suman | Creative Director | Corina Ioniţă | Head of Art Directors, Laura Catea | Art Director şi Cosmin Voicu | Copywriter.

VIDEO. RANDOM | Trailer | KFC Social Entertainment

Locul trei aparţine campaniei „Legende urbane”, un serial online interactiv realizat de Silviu Antohe | Art Director şi Mihai Costache | Copywriter, din partea MullenLowe, pentru Lidl.

Episoadele serialului Legende urbane vor fi lansate de-a lungul anului, iar primul din listă este video-ul interactiv „Capcană pentru vulpe”, disponibil deja publicului.

VIDEO. Capcana pentru vulpe - Alege tu finalul!

Menţiunile categoriei sunt:

#fiiprosumator - campanie lansată de Greenpeace şi agenţia CAP prin care cetăţenii sunt încurajaţi să îşi producă singuri energia. Prosumator este cel care produce şi consumă (în acelaşi timp) energie din surse regenerabile.

Campania vine în completarea efortului Greenpeace de a soluţiona lipsa unui cadru legal favorabil activităţii prosumatorilor, mai ales că autorităţile au refuzat acest drept al cetăţenilor, spun reprezentanţii ADC.

Echipa este formată din cretivii Laurenţiu Lupu | Art Director şi Codin Caradimu, Marius Aldea | Copywriters.

Campania „Omul căruia nu îi place pizza”, realizată de McCann Worldgroup România pentru Pizza Hut, are şi o menţiune în categoria Digital. La fel şi „Kinder file de poveste”, realizată de agenţia Jazz Communication pentru Kinder.

Outdoor

Primul loc al categoriei merge la 5 to go, pentru răspunsul către Starbucks: #nudoarluni. Execuţia a venit ca urmare a ofertei de la Starbucks prin care consumatorii puteau achiziţiona în ziua de luni un Caffé latte la preţul de 5 lei. Şi pentru că preţul produselor cafenelei 5 to go este mereu 5 lei, au dat un răspuns viral printr-un banner: #nudoarluni.

Echipa din spatele bannerului a fost formată din Radu Savopol şi Lucian Bădilă.

Locul doi revine campaniei 4 martie, ziua cutremurului din 1977. PAID România şi agenţia MullenLowe propun declararea zilei de 4 martie drept Ziua Naţională de Conştientizare a Dezastrelor Naturale.

Astfel, pentru a atrage atenţia asupra pericolelor, au ales o clădire emblematică din Bucureşti, Palatul Societăţii Adriatica, pe care au montat un mesh pentru a o arăta într-un viitor nedorit devastată de cutremur.

Echipa creativă este formată din Delia Mija | Senior Art Director, Ana Ciobotaru | Senior Copywriter şi Tianu Marius | Copywriter.

Pe locul trei este câştigat de execuţiile OOH ale campaniei „Ascultă-ţi corpul #ieşiladoctor”, realizată pentru Reţeaua privată de sănătate Regina Maria. Agenţia CAP a folosit denumirile staţiilor de metrou într-un fel care să trimită la clinicile Regina Maria.

Echipa: Ioana Pârvan, Laurenţiu Lupu | Art Directors şi Marius Aldea | Copywriter.

VIDEO. Regina Maria - Prieteni de-o viata

PRINT

Menţiune în categoria Print are „Designer Tears” - un proiect pentru apa oferită vizitatorilor şi clienţilor boutique-ului de fashion de avangardă Entrance.

Echipa creativă este formată din Alina Gavrilă-Borţun, Julien Britnic | Copywriters şi Dragoş Boţcău | Art Director, din partea Gavrilă Fashion Tellers.

RADIO

Campania realizată de PAID şi MullenLowe, 4 martie, câştigă şi primul loc în categoria Radio. Spotul reia mesajul campaniei, de susţinere a semnării petiţiei, iar ora 21:22, ora la care s-a petrecut cutremurul în 1977, mesajul a fost transmis pe toate posturile de radio.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus