Postări care au adunat jumătate de vizualizări pe Youtube au fost plătite de Primăria Capitalei, anul trecut, cu 93.000 de euro, scrie Libertatea.
Printre nume sunt influenceri ca Tequila sau Pandutzu, dar şi artişti, precum Andreea Bălan.
Cine sunt influencerii? Dar agenţia care s-a ocupat de proiect?
Înainte, de unde au venit banii:
Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic (AMPT) a derulat în 2018 Programul Cultural “Bucureşti – Centenar”, cu o valoare totală de 9.200.000 de lei.
Din aceşti bani, 433.000 de lei (93.000 de euro) s-au dus către influenceri.
Restul celor 9,2 milioane de lei, scrie Libertatea, a fost împărţit între televiziuni, radiouri şi publicaţii de presă. Cel mai mult au luat România TV, Antena 3 şi Realitatea TV, câte 1 milion de lei fiecare.
Firma care s-a ocupat de campania Mersul cu autobuzul, în proiect
Proiectul cu influenceri a fost gestionat de o asociere dintre Treasure Island şi Hit Manager. Treasure Island este agenţia care s-a ocupat şi de promovarea STB, cu filmuleţele (nemarcate pa publicitate) prin care vloggerii proslăveau transportul cu autobuzul.
Hit Manager este agenţia lui Florin Grozea, fost membru al trupei HiQ (cei mai mulţi influenceri din proiect au contract cu Hit).
Cine sunt influencerii şi ce a prestat asocierea Hit Manager – Treasure Island?
- Un concurs de fotografii, cu premii simbolice, 10 videoclipuri pe YouTube despre Bucureşti, a 100 de secunde fiecare, cu marca “Bucureşti 100”, încă o serie de 10 videoclipuri pe YouTube, a câte 10 minute, în medie, cu titlul “100 de oameni din Bucureşti”.
- Cei mai mulţi dintre bloggerii şi vloggerii care au spus, în stil propriu, “Iubesc Bucureştiul” se află sub contract cu firma lui Grozea. Unul dintre ei este Alin Pândaru (Pandutzu), vlogger, cu 26.000 de abonaţi pe YouTube. El este autorul clipurilor din seria “100 de oameni din Bucureşti”.
Celelalte clipuri au fost postate de: Mariposa (Lorena Francisc), vlogger, specializat în croitorie, sfaturi practice, pe scurt, “Do It Yourself Industry”; Tequila (Bianca Adam), vlogger cu public-ţintă adolescentin; Anca Surdu, campioană mondială la gimnastică aerobică, vedetă în “Exatlon”, de la Kanal D.
Lista, în ordinea postării pe YouTube, publicată de Libertatea:
- 12 aprilie 2018: Anastasia Zamfirache, vlogger, beauty influencer – “Bucureşti în 100 de secunde”, 239 de vizualizări
- 1 iunie 2018: Andreea Bălan – “Dance video în Bucureşti”, 56.000 de vizualizări;
- 25 iunie 2018: Tequila (Bianca Adam) – “După Bac în 100 de secunde”, 154.000 de vizualizări
- 23 august 2018: Bogdan Pricope – “Turist în Bucureştiul meu”, 6.000 de vizualizări
- 4 iunie 2018: Radu Constantin – “Bucureştiul de nota 100… de secunde”, 67.000 de vizualizări;
- 4 iulie 2018: Florentin Hriscu – “Rutina mea în 100 de secunde”, 40.588 de vizualizări;
- 18 iulie 2018: Robert Chirileanu – “Bucureşti 100”, 221 de vizualizări;
- 25 iulie 2018: BiBi, cântăreaţă- “Music Video în Bucureşti”, 205.000 de vizualizări;
- 30 august 2018: Mariposa (Lorena Francisc) – “Cum să personalizezi un tricou în 100 de secunde”, 3.664 de vizualizări;
- 28 septembrie 2018: Anca Surdu – “Yoga in The City”, 1.150 de vizualizări
Articolul integral, pe Libertatea.ro
Comentarii
Andreea Balan cu 2.5M abonati doar pe fb (+ yt si alte social media) si doar 50k views? adica abonatii sunt fake sau doar dezinteresati?
Robert Chirileanu, cu marea realizare de 221 (!!!!) vizualizari si angajat Antena 3 ,oare cum a ajuns sa fie selectat? de curiozitate, cam cat a dat primaria pentru 221 vizualizari?