RAPORT. Cum au evoluat veniturile Telekom România trimestrul doi al acestui an: televiziune, internet şi telefonie?
Pe serviciile de televiziune prin satelit (DTH), Telekom a pierdut abonaţi. Pe serviciile de Internet TV (IPTV), a avut un plus.
Numărul de clienţi pentru serviciile de televiziune a fost de 1,4 milioane în trimestrul doi al acestui an, în scădere cu 5,7% faţă de perioada similară a anului trecut. În principal, scăderea s-a resimţiti pe fondul declinului tehnologiei DTH (Direct to Home), completează reprezentanţii companiei.
În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV) a înregistrat un avans de 15% al numărului de clienţi, de la un an la altul. Venitul mediu per utilizator (ARPU) pentru acest segment a crescut, de asemenea, în aceeaşi perioadă.
Care este situaţia pe toată compania, incluzând serviciile de telefonie?
La finalul lunii iunie (2019) compania avea 4,5 milioane de clienţi, în scădere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Veniturile consolidate din aprilie, mai şi iunie pentru grupul Telekom România au fost de 231,2 milioane de euro. Suma reprezintă o creştere de 6,7% în comparaţie cu primele trei luni ale anului, dar este în scădere cu 2,8% faţa de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cifrele au fost influenţate şi de veniturile mai mici din vânzarea de telefoane mobile, pe măsură ce compania s-a concentrat pe ofertele #Netliberare şi #BusinessLiber, menţionează reprezentanţii grupului.
Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 4,4%, până la 78,8 milioane de euro, în principal ca efect al impactului tranziţiei platformelor IT reflectat în trimestrul patru 2018, care a condus la un număr de deconectări în a doua parte a anului. Stabilizarea veniturilor din servicii mobile este preconizată de companie în a doua jumătate a acestui an.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Cat despre #netliberare a fost la început, ca acum îți pun limita si la trafic si la lățimea de banda. Au noroc ca Orange si Digi devin lacomi ca si ei, si 4G-ul "pe bune" e de fapt limitat (vezi Netograf). Cauzele scăderilor sunt si părțile scrise cu litere mici in contracte, iar aici Telekom e celebru