Monitorizare Paginademedia. "În ultimii trei ani, Primăria Capitalei a alocat bugete record", "Bucureşti, Capitala României Renaşte, este angajamentul Primăriei Capitalei, care a consolidat în trei ani..." "Sănătatea bucureştenilor este prioritatea Primăriei Capitalei".
Trei campanii, toate cu Primăria Capitalei în prima frază, au fost difuzate de posturile TV de peste 5.000 de ori. Peste 5.000 de reclame, mai exact 5.150, plătite de Primăria Capitalei, condusă de Gabriela Firea, pe posturile TV în doar câteva luni.
Una dintre campanii - Bucureşti Trainic - a promovat pe posturi cu acoperire naţionale un aspect 100% local: consolidarea blocurilor din Bucureşti.
Paginademedia.ro vă prezintă cum s-au împărţit campaniile şi câte spoturi a difuzat fiecare televiziune.
Campaniile Primăriei Capitalei au fost pe toate posturile de ştiri, plus principalele canale generaliste: Pro TV, Antena 1 şi Kanal D.
După numărul total, cele mai multe spoturi au fost difuzate de Antena 3: peste o mie, pentru toate cele trei campanii. Urmează Realitatea TV şi România TV.
Dintre marile generaliste, Antena 1 şi Kanal D au dat fiecare aproape 500 de spoturi. Pro TV a difuzat aproape 100, însă este postul cu cele mai mari tarife de publicitate.
Înainte de situaţia pe fiecare campanie în parte, totalul difuzărilor.
Numărul de reclame difuzate de posturile TV pentru Primăria Capitalei*:
Post | Nr. difuzari |
---|---|
Antena 3 | 1015 |
Realitatea TV | 904 |
Romania TV | 874 |
B1 TV | 782 |
Digi 24 | 545 |
Antena 1 | 475 |
Kanal D | 459 |
ProTV | 94 |
Cifra acoperă trei dintre campaniile plătite de Primăria Capitalei: Programul Smile, Bucureşti Trainic (anveloparea blocurilor) şi Realizările DGASMB.
Posturile şi Primăria Capitalei, campanie cu campanie
1. Spitalul Gomoiu, în deschiderea spotului cu 1.600 de difuzări. Ce posturi l-au dat
„Sănătatea bucureştenilor este prioritatea Primăriei Capitalei". Spotul care se deschide cu imaginea Spitalului Gomoiu continuă: "În ultimii trei ani, au fost alocate bugete record pentru modernizarea şi dotarea celor 19 spitale administrate de Primăria Capitalei."
Libertatea a scris azi că, în cazul spitalului care apare în campanie, Corpul de Control al Guvernului Tudose a descoperit zeci de supraevaluări. Într-un exemplu, materialul arată că opt vase de toaletă au fost plătite cu 2.858 de lei bucata, în timp ce ar fi costat, de fapt, 272 de lei. Sunt cazuri cu adaosuri comerciale de 2.500%.
Reclama a rulat pe posturile TV începând cu 15 august. Pe ce posturi?
Potrivit datelor Paginademedia.ro, Digi 24 a avut cele mai multe dintre reclamele difuzate: 330 de spoturi. A fost urmat de Antena 3 (cu peste 300).
Primăria a plătit publicitate pentru campanie şi pe posturile generaliste. A luat cele mai multe reclame la Kanal D (130). La Antena 1 a difuzat 100. Pro TV, cea mai scumpă dintre staţii a difuzat 50 de reclame pentru această campanie a Primăriei Capitalei.
Campania face parte dintr-o serie de comunicări ale proiectelor ASSMB (o altă serie a început în octombrie. Detalii, mai jos). În cazul de faţă, programele "Smile" şi "Smile Mobile" (vochere pentru copii).
Numărul de spoturi difuzate de posturile TV în campania Smile
Post TV | Nr. difuzari |
---|---|
Digi 24 | 328 |
Antena 3 | 307 |
Realitatea TV | 274 |
Romania TV | 205 |
B1TV | 183 |
Kanal D | 128 |
Antena 1 | 99 |
Pro TV | 52 |
Total | 1576 |
Paginademedia.ro a trimis o serie de întrebări către Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti. Ce a răspuns, la începutul lunii octombrie?
- Sunt nouă proiecte ale Primăriei cu ASSMB. Smile şi Smile Mobile (vouchere pentru copii) sunt doar două dintre ele. Alte proiecte sunt promovate în campania de toamnă
- Bugetul pentru toate campaniile ASSMB (pentru anii 2019-2021) este de 4,8 milioane de euro, fără TVA. (ASSMB nu a detaliat împărţirea pe campanii).
- Spoturile se dau pe minim 7 posturi TV, 8 posturi radio şi 11 site-uri.
- Posturi TV: ProTV, Antena 1, Antena 3, Kanal D, Romania TV, B1 TV, Realitatea TV, Digi 24.
- Radio: Radio Romania Actualitati, Digi FM, Kiss FM, Magic FM, Europa FM, Smart Radio, Radio Guerrilla, Radio ZU.
- Online: Adevărul.ro, Digi24.ro, A1.ro, Antena3.ro, Stiripesurse.ro, psnews.ro, cancan.ro, prosport.ro, ciao.ro, dcnews.ro şi digisport.ro
- ASSMB: "Campaniile de promovare personalizate au ca scop atingerea obiectivelor proiectelor aprobate de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, prin informarea cat mai eficienta a potentialilor beneficiari asupra activitatii derulate de Primaria Capitalei, prin A.S.S.M.B, in domeniul sanatatii."
2. Bucureşti trainic - Consolidarea blocurilor din Bucureşti, pe posturi naţionale. 2500 de reclame
O campanie în care Primăria Capitalei se laudă cu consolidarea blocurilor din Bucureşti (o problemă locală) a rulat, în vară, pe toate posturile de ştiri.
"Bucureşti, capitala României, renaşte. Este angajamentul Primăriei Capitalei care a consolidat în ultimii doi ani de 10 ori mai multe clădiri decât în ultimii 30 de ani", începe spotul.
Au dat reclamele campaniei şi două generaliste: Antena 1 şi Kanal D. Pro TV nu a fost prins în mediaplanul campaniei.
Cine a dat cele mai multe reclame: spoturile s-au împărţit aproape la fel între Antena 3, B1 TV şi România TV (în jur de 500 de reclame).
Campania Bucureşti Trainic, pe TV:
Post TV | Nr. difuzari |
---|---|
Antena 3 | 522 |
B1TV | 500 |
Romania TV | 496 |
Realitatea TV | 389 |
Antena 1 | 316 |
Kanal D | 275 |
TOTAL | 2498 |
De ce era nevoie de campanie?
"Campania la care se face referire este, în primul rând, una de CONŞTIENTIZARE a opiniei publice", a răspuns Primăria Capitalei pentru Paginademedia.ro, la începutul lunii octombrie.
"Campania de informare BUCUREŞTI TRAINIC include mai multe actiuni menite să accelereze procesul de consolidare si urmăreşte conştientizarea şi informarea cetăţenilor cu privire la necesitatea consolidării."
Care a fost bugetul?
"Potrivit contractului, bugetul alocat acestei campanii a fost de 3,2 milioane de lei. Suma respectivă acoperă costul creaţiei şi producţiei unui spot de 40 de secunde, difuzarea de peste 2.300 de ori a spot-ului pe TV şi 50 de milioane de afişări a spot-ului în mediul online", a fost răspunsul Primăriei.
Au fost alese 6 posturi TV, generaliste şi de ştiri, în baza datelor de audienţă. De asemenea, s-a stabilit difuzarea spot-ului pe 11 site-uri cu audienţă mare în categoria de consum potrivită pentru mesajul transmis.
Posturile TV: Antena 1, Kanal D, Realitatea TV, Antena 3, B1 TV, România TV.
De asemenea, site-urile sunt: Adevărul.ro, Digi24.ro, A1.ro, Antena3.ro, Stiripesurse.ro, psnews.ro, cancan.ro, prosport.ro, ciao.ro, dcnews.ro şi digisport.ro.
O campanie asemănătoare s-a derulat şi în 2018.
3. Din nou despre sănătatea Capitalei. Peste 1.000 de spoturi în trei săptămâni
La începutul lunii octombrie, posturile TV au început să difuzeze o nouă reclamă cu Primăria Capitalei şi Administraţia Spitalelor în prim plan: „În ultimii trei ani, Primăria Capitalei a alocat bugete record pentru protejarea sănătăţii bucureştenilor şi susţinerea dreptului la o viaţă demnă prin programe în premieră naţională”, începe spotul.
Continuă cu enumerarea proiectelor: "O şansă pentru cuplurile infertile", "Programul de testare genetică pentru cancerul de sân", "Programul de susţinere a pacienţilor oncologici" etc.
În cele trei săptămâni, peste o mie de spoturi au fost difuzate de posturile TV. Câteva sute pe posturile de ştiri, câteva zeci pe Antena 1, Pro TV şi Kanal D. Până acum.
Campania este încă în desfăşurare. Ca o coincidenţă, spotul a fost difuzat inclusiv în pauza publicitară de la Digi 24, imediat după ce Vlad Voiculescu îi răspundea Gabrielei Firea, după atacurile la adresa Fundaţiei Dăruieşte Viaţă.
Campania "de toamnă" a Primăriei Capitalei şi ASSMB, pe TV:
Post TV | Nr. difuzari |
---|---|
Realitatea TV | 241 |
Digi 24 | 217 |
Antena 3 | 186 |
Romania TV | 173 |
B1TV | 99 |
Antena 1 | 60 |
Kanal D | 56 |
Pro TV | 42 |
TOTAL | 1074 |
Libertatea: Primăria Capitalei, publicitate de 1,1 milioane de euro pentru ASSMB
Ziarul Libertatea a publicat astăzi un document prin care arată cheltuieli 5,2 milioane de lei (adică 1,1 milioane de euro), pentru ASSMB, până pe data de 15 noiembrie.
- 1,75 milioane de lei în perioada 15 august 2019 – 15 septembrie 2019.
- 1,75 milioane de lei în perioada 16 septembrie 2019 – 15 octombrie 2019.
- 1,70 milioane de lei în perioada 16 octombrie 2019 – 15 noiembrie 2019.
Totodată, Libertatea scrie că în spitalul Gomoiu, care apare într-unul din spoturi, s-ar fi descoperit o fraudă financiară. Corpul de Control al Guvernului Tudose ar fi descoperit zeci de supraevaluări, notează aceeaşi sursă.
Într-un exemplu, materialul arată că opt vase de toaletă au fost plătite cu 2.858 de lei bucata, în timp ce ar fi costat, de fapt, 272 de lei.
Documentul publicat azi de Libertatea
Comentarii
A cheltuit atat banet aiurea!
Ce rost avea sa o vada telespectatorii din Arad, Constanta sau Timisoara. Daca avea ceva de comunicat unei comunitati locale avea mijloace media locale. Bucuresti Fm, Bucuresti TV, radio Seven, si alte posturi mari care au calupuri locale de publicitate la preturi de 100 de ori mai mici.
Dar asa e cand nu sunt banii tai si iti bati joc de banii celor care contribuie la bugetul local. *** ... duduie!
ANAF sa colecati cat mai mult ca doamna are nevoie sa risipeasca mai mult sa fie votata! Halal de tara ...
Femeia asta are un tupeu enorm de mare