RAPORT. Europa de Est înregistrează cel mai mare progres în privinţa adoptărilor noilor tehnologii, arată Raportul global al Organizaţiei Internaţionale a Consultanţelor în Comunicare pentru 2020.
Facebook, Instagram şi LinkedIn sunt „regii” comunicarii Business to Consumer şi Business to Business:
- Facebook rămâne liderul necontestat al comunicării B2C la nivel european, urmat de Instagram şi Twitter.
- LinkedIn se află în fruntea clasamentului comunicării la nivel B2B, urmat de Facebook şi Twitter.
Câteva concluzii ale raportului:
- Retail-ul, IT-ul, Industria Alimentară şi Serviciile financiare sunt domeniile care acordă o importanţă sporită managementului reputaţiei şi al comunicării, la polul opus aflându-se segmentul Utilităţilor publice şi Sănătatea, potrivit cercetării realizate de ICCO.
- 42% dintre managerii de top consideră că deciziile de business trebuie luate astfel încât reputaţia să nu aibă de suferit.
- Modul în care compania este percepută de către public: China, Japonia şi Coreea de Sud sunt ţările care conduc clasamentul, în timp ce şefii de companii din Brazilia, Canada şi Statele Unite ale Americii par să fie cel mai puţin interesaţi de modul în care compania lor este percepută de către public.
- În Europa de Est programele de Responsabilitate Socială Corporativă sunt prioritare.
- Sustenabilitatea şi schimbările climatice sunt principalul segment în care companiile ce activează în Europa de Est solicită sprijinul agenţiilor de Relaţii Publice.
- Pe următoarele două locuri, în topul segmentelor în care companiile ce activează în Europa de Est solicită sprijinul agenţiilor de Relaţii Publice, se situează educaţia şi sănătatea.
- Cele mai importante progrese tehnologice vor fi înregistrate în segmentele de măsurare, analiză şi statistică, ce vor permite companiilor şi specialiştilor în comunicare să dezvolte strategii de comunicare din ce în ce mai eficiente.
- La nivel Europei de Est, sectoarele care s-au dezvoltat cel mai mult în ultimii ani sunt Tehnologia, Serviciile Financiare, Produsele de consum.
Raportul arată principalele tendinţe globale în domeniul comunicării pentru anul 2020, pe baza răspunsurilor furnizate de 3.000 de directori ai agenţiilor de Relaţii Publice, din cele 41 de asociaţii membre ICCO. Printre respondenţi s-au numărat şi membrii Asociaţiei Române de Relaţii Publice din România.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu