VIDEO. Fără găuri în pereţi, cu multe goluri în reclamă. Un nou episod din odiseea reclamei Telekom pentru serviciul Smart WiFi, cel cu routerul "fără găuri în pereţi".
E vorba de reclama care punea în prim plan un router (un box negru cu magenta, care costă 699 de lei), alături de un preţ de 24 de lei (preţ la care, de fapt, se livrează un alt router, mai puţin "spectaculos" ca aspect).
După ce, în urmă cu câteva luni, spotul a fost refăcut, după o decizie CNA, reclama, în noua formă, are alte probleme şi nu mai poate rula.
Problemele trimit la un articol în care se vorbeşte de "informare corectă" şi de "practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive".
De ce? Ce nu este în regulă (iar) cu reclama?
CNA a hotărât ieri, că reclamele pentru Smart Wi-Fi trebuie (din nou) refăcute. Forul a luat decizia după ce, oricum, spoturile au rulat trei luni pe posturile de televiziune.
Pe scurt, două au fost problemele semnalate acum:
Prima problemă. Scrisul din partea de jos a imaginii, care spune că routerul din imagine costă 699 de lei, este mult prea mic. În timp ce în partea de jos scrie, mic, că routerul costă 699 de lei, pe ecran, în dreptul aparatului, apare, scris foarte mare, preţul de 24 de lei pe lună.
La 24 de lei pe lună, clientul primeşte un alt router, care arată cu totul diferit de cel din reclamă.
A doua problemă. Spotul, spun membrii CNA, nu clarifică faptul că routerul poate fi folosit doar la adresa din contract. Din reclamă poţi înţelege că poţi lua routerul cu tine la bunici sau în altă parte, ceea ce nu este posibil, au punctat membrii CNA.
Uite routerul, altu-i routerul. O reclamă cu (multe) probleme: „Una dintre cele mai incomplete campanii din câte am văzut de când sunt în CNA”
Spotul Telekom Smart Wi-Fi a avut probleme încă de la lansare. Paginademedia.ro a sesizat - încă din ziua apariţiei reclamei - faptul că spotul arată un router şi lasă impresia că despre el este vorba la preţul de 24 de lei pe lună, când, de fapt, la aceşti bani primeşti altceva.
Reclama a intrat şi în vizorul CNA, care a sesizat şi alte probleme. A fost, spunea un membru CNA, Radu Herjeu „Una dintre cele mai incomplete campanii din câte am văzut de când sunt în CNA”.
Ce probleme avea:
- Nu se menţionează faptul că routerul Smart WiFI îl primesc doar cei care locuiesc într-o zonă în care nu există cablu Telekom.
- Nu se menţionează în spot că Telekom comercializează două dispozitive diferite (unul îl primeşti gratuit, în timp ce pentru altul – cel prezentat în reclamă – este contracost)
- Telespectatorul nu are timp să citească tot textul scris cu litere mici, din cadrul spotului.
- Nu se menţionează că viteza la internetul prin router este inferioară cele de pe cablu.
Ce a făcut Telekom?
Operatorul a adăugat un text scris foarte mic, în partea de jos a ecranului. În prima jumătate a reclamei, textul de trei rânduri vorbeşte despre lucruri legate de ofertă "în anumiţi termeni şi condiţii" şi tehnică "vitezele pot fi inferioare altor tehnologii fixe".
Abia în a doua parte a reclamei se vorbeşte (la fel de mic) despre "achiziţionarea routerului wireless prezentat în imagine la 699 de lei" (asta în timp ce pe ecranul mare lângă router e preţul de 24 de lei.
VIDEO. Reclama Telekom pentru care CNA a cerut "intrarea în legalitate", adică refacerea ei:
Articolele pe care le încalcă reclama Telekom, invocate în decizia CNA:
Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 94 - În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie.
Citeşte şi: VIDEO. Telekom, o reclamă cu (ceva) probleme. Uite routerul, altu-i routerul! Ce promovează şi care este realitatea
Citeşte şi: Reclamă Telekom interzisă. „Una dintre cele mai incomplete campanii din câte am văzut de când sunt în CNA”
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Da, ai dreptate. :) Sper, totuși, că ai înțeles ce-am vrut să spun :)
referire la televiziuni daca nu m-am exprimat clar
"Incomplet" nu are grade de comparație: un lucru poate fi incomplet sau nu. Rapoartele CNA nu pot fi mai incomplete, cele mai incomplete, foarte incomplete sau extraordinar de incomplete.
In ritmul asta,spotul parca vad ca o sa tot ruleze anul asta si din 2 in 2 luni decizii de astea
Probabil până când se aplica sanctiuni si celor care se dau nu vor lua în serios asta