Skip to main content

Top ADC. Cum a adaptat Netflix colindul Florile Dalbe pentru a-şi promova un serial? A fost ideea lunii decembrie. Alpaca lui Godină, vedetă într-un spot cu Micutzu

 
Top ADC. Cum a adaptat Netflix colindul Florile Dalbe pentru a-şi promova un serial? A fost ideea lunii decembrie. Alpaca lui Godină, vedetă într-un spot cu Micutzu

TOP ADC Decembrie. O lansare „cu urare”, de la Netflix, a fost cea mai bună campanie a finalului de an. Spotul de lansare a serialului The Witcher de pe Netflix, în România, a fost desemnată ideea lunii decembrie în topul ADC, organizaţia care reuneşte creativi din agenţii.

Publicitate

Colindul „Florile dalbe” a fost adaptat în „pletele dalbe”, cu ocazia venirii „vânătorului” în România.

Ideea s-a clasat pe primul loc în categoria Digital.

Silviu Antohe, Group Creative Director MullenLowe România & membru ADC*RO, despre proiectul Netflix:

„O dovadă că publicitatea funcţionează (pentru mine). Trebuie să recunosc că abia după ce am văzut The Witcher varianta „ler” am apăsat aproape imediat „My List”. O execuţie frumoasă care a reuşit să îmbine cu succes tradiţionalul colind cu mai noua tradiţie: Binge watching-ul de Crăciun.”

VIDEO. Clipul de lansare în România a serialului The Witcher

DIGITAL

Locul doi în categoria Digital a fost ocupat de proiectul Pablofonic x Micutzu, semnat de Sector 7 pentru brandul Catmobile. Pablo, alpaca lui Marian Godină, a fost personajul principal al spotului. Muzica trap a fost un alt element din spot.

Echipa creativă: Alex Coteţ | Director/Copywriter, Raul Gheba | Copywriter şi Roxana Andrei | Producer.

VIDEO. Ce legatura au husele de telefon cu o alpaca? Sunt #blanita

Banana lipită cu bandă adezivă a fost sursă de inspiraţie pentru o glumă virală, care în acelaşi timp încerca să promoveze şi două produse: babane şi bandă adezivă. Pe locul trei, în categoria Digital, este postarea de „real marketing” pe care Carrefour şi Publicis România au realizat-o în contextul proiectului viral, Comedian, realizat de Maurizio Cattelan.

Execuţia online prezintă astfel o promoţie care surprinde prin preţul redus pentru banane şi bandă adezivă de la 120.000 de dolari, preţul la care s-a vândut lucrarea Comedian.

Echipa care s-a ocupat de proiect a fost formată din Sherin Arabo | Digital Art Director şi Casiana Horobeanu | Digital Copywriter.

Menţiunile categoriei Digital sunt:

Una dintre menţiunile categoriei este execuţia online creată de către DDB România pentru McDonald’s, în contextul Alegerilor Prezidenţiale ale acestui an. Observatorii acreditaţi din secţiile de votare erau astfel invitaţi la masă, printr-o promoţie de care puteau beneficia pe baza legitimaţiei.

Echipa a fost formată din Mihai Calotă | Senior Art şi Alex Tocilescu | Senior Copywriter.

O altă menţiune a mers la campania „Ziua Naţională a Românilor din Străinătate”, făcută de agenţia Three pentru Banca Transilvania, cu ocazia zilei de 1 decembrie. Spotul o prezintă pe Simona Halep, care urează „La mulţi ani!” diasporei române.

Despre această campanie a scris şi Paginademedia.ro, AICI.

Echipa creativă este formată din: Lari Rafaila | Art Director şi Sabin Staicu | Associate Creative Director.

Clipurile, cu subtitrare în limbile spaniolă şi italiană, au fost difuzate în prime-time pe cele mai urmărite staţii TV din fiecare ţară, Telecinco (Spania) şi Canale 5 (Italia).

VIDEO. Mesajul Simonei Halep pentru românii din străinătate

„Bucură-te de CeAi” este o lucrare semnată de Adina Ciocan | Art Director şi Robert Eftenie | Copywriter, de la MRM//McCann, pentru FuzeTea.

Spotul îl are în prim-plan pe Alex Coteţ şi vorbeşte despre toate promisiunile şi fanteziile din reclame, de multe ori fără legătură cu brandul şi încurajează consumatorii să cumpere produse pentru motive simple, dar reale.

VIDEO. Bucura-te de CeAi cu Alex Cotet

TV

Campania PlantEXIR şi-a adjudecat primul loc în categoria TV. Spotul vorbeşte despre grijă şi despre felul în care părinţii ştiu să facă faţă în mod natural oricăror obstacole care pun în pericol sănătatea copiilor.

Agenţia Headvertising, împreună cu Reniform Production, s-au ocupat de concept, designul şi animaţia personajelor.

VIDEO. Plantexir

Menţiuni:

Ziua Naţională a Românilor din Străinătate are şi Menţiune în categoria TV pentru spotul adaptat în care Simona Halep se adresează ţărilor în care lucrează diaspora română.

FuzeTea are menţiune şi în categoria TV pentru proiectul Bucură-te de CeAi cu Alex Coteţ.

Menţiune în categoria TV are şi eMAG pentru campania Libertatea de a dărui, semnată de Papaya Advertising. Spotul prezintă povestea unei fetiţe care reuşeşte să facă un cadou secret vecinei sale, în spiritul sărbătorilor care te îndeamnă să dăruieşti.

VIDEO. eMAG - Libertatea de a dărui

PRINT

În categoria print, şi-a adjudecat o menţiune The Fair Pitch, board game-ul realizat de agenţia Saatchi&Saatchi + The Geeks şi UAPR dedicat membrilor departamentelor de comunicare şi marketing. Scopul jocului este de a înţelege mai bine felul în care se pregătesc agenţiile când participă la un pitch.

Despre acest „monopoly pentru agenţii” a scris şi Paginademedia.ro, AICI.

Echipa creative este formată din Octavian Catană, George Ştefan | Art Directors şi Tiberiu Coman | Senior Copywriter.

VIDEO. Board game despre bunele practici în organizarea unui pitch

EXPERIENTIAL /BTL

Pe primul loc, în categoria Experiential/BTL, s-a clasat proiectul „Donează Sânge Constant”, semnat de McCann Worldgroup România şi McCann PR pentru Crucea Roşie Română.

Scopul proiectului a fost acela de a atrage atenţia asupra donării de sânge jurnaliştii au fost încurajaţi să înlocuiască microfonul clasic cu unul personalizat cu grupele de sânge. Campania a reuşit să depăşească graniţele televiziunilor, ajungând chiar şi în şedinţele Senatului României.

Echipa: Mihai Constaninescu | Art Director & Paula Ionescu | Copywriter

VIDEO. Donează Sânge Constant

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus