Pro TV, venituri în scădere, în anul 2019. Cifrele rezultă din raportul financiar al companiei-mamă Central European Media Enterprises, listată la bursă.
Concluzia: România, a doua ţară ca venituri pentru CME, a raportat cifre în scădere. În termeni absoluţi, dacă în 2018 compania a atras venituri de 201,5 milioane de dolari, în 2019 aceasta a ajuns la 188,2 milioane de dolari.
Operaţiunile Pro au adus companiei CME cea mai slabă evoluţie din întregul grup, care are televiziuni în cinci ţări (Bulgaria, Cehia, România, Slovacia si Slovenia).
Profitul operaţional al companiei (OIBDA) a fost în uşoară creştere, de la 85,7 milioane de dolari în 2018, la 87,7 milioane de dolari în 2019, însă sub media celorlalte ţări din grup.
Cum explică grupul Pro scăderile de venituri: deşi am crescut preţurile, am livrat mai puţine GRP-uri
Veniturile grupului Pro, în 2019, au venit în principal din publicitate şi de la companiile de cablu care distribuie canalele (Pro TV, Pro 2, Pro Cinema, Pro X şi Pro Gold)
Cum s-au împărţit veniturile:
DIN PUBLICITATE. Pro TV a câştigat în 2019, din publicitate 139,3 milioane de dolari, în scădere faţă de 2018, când a atras 150 de milioane de dolari.
Compania spune că, deşi în cifre absolute, veniturile sunt mai scăzute, dacă este să ţinem cont de cursul de schimb (leu-dolar), cifrele au fost în „în mare”, cam la acelaşi nivel cu 2018. Cu alte cuvinte, "puterea" dolarului în faţa leului ar fi cam aceeaşi.
Totodată, grupul spune că, deşi a crescut "semnificativ" preţul publicităţii, au livrat mai puţine GRP-uri, respectiv au încasat mai puţini bani. Cu alte cuvinte, spoturile care au rulat în pauzele publicitare au avut audienţe mai mici şi au fost plătite în consecinţă.
Compania menţionează că şi startul anului 2019 a fost unul slab, la capitolul venituri de publicitate, ca urmare a ordonanţei 114 (care prevedea, printre altele, o taxă 3% din cifra de afaceri pe anumite activităţi). Băncile şi companiile telecom au redus atunci investiţiile în reclame.
„Deşi aceste sectoare şi-au revenit pe parcursul lui 2019, consumul total al acestor sectoare a fost mai mic decât în 2018.”
CABLU. O cotă bună din veniturile grupului Pro a venit de la cablişti (amintim că postul nu mai este de ani buni în must carry). Mai exact, 44,2 milioane de dolari. În 2018, a atras 46,7 milioane de dolari.
Compania spune că evoluţia a venit ca urmare a creşterii numărului de abonaţi.
Per total, compania CME, cu operaţiunile din cele cinci ţări, a atras venituri de 276,8 milioane de dolari, în creştere faţă de anul precedent, când a avut 252,4 milioane de dolari.
Veniturile Pro în octombrie - decembrie 2019. Cifrele Pro au fost în scădere şi în ultimul trimestru din 2019, deşi, în mod tradiional, aceasta este o perioadă cu un consum mare de TV, dar şi cu multe campanii de sărbători. Grupul Pro a atras în perioada octombrie - decembrie 2019 venituri totale de 61,3 milioane de dolari, faţă de 64,8 milioane de dolari în aceeaşi perioadă din 2018.
Profitul operaţional a fost, însă, pe plus, de 28 de milioane de dolari, faţă de 27 de milioane în perioada similară din 2018.
Veniturile Central European Media Enterprises în 2019 versus 2018 (cifre exprimate în dolari):
Tara | Venituri 2019 | Venituri 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 83.406.000 | 84.593.000 |
2 | Cehia | 237.320.000 | 233.991.000 |
3 | Romania | 188.251.000 | 201.505.000 |
4 | Slovacia | 108.003.000 | 106.834.000 |
5 | Slovenia | 80.809.000 | 79.587.000 |
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) CME în 2019 versus 2018 (cifre exprimate în dolari):
Tara | OIBDA 2019 | OIBDA 2018 | |
---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 25.720.000 | 21.620.000 |
2 | Cehia | 101.617.000 | 94.576.000 |
3 | Romania | 87.727.000 | 85.737.000 |
4 | Slovacia | 35.350.000 | 27.941.000 |
5 | Slovenia | 26.395.000 | 22.516.000 |
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii