AUDIENŢE. Mai prinde Eurovisionul la public? Nu prea. Atrage tot mai puţini privitori. Finala naţională de aseară a pus TVR în primele zece televiziuni din top, însă cifrele sunt mult mai mici faţă de cele înregistrate anul trecut.
Într-o seară cu Asia Express de la Antena 1, aproximativ 200.000 de români s-au uitat la show-ul care a decis ce piesă va cânta Roxen la Rotterdam în luna mai.
Emisiunea de aseară i-a avut prezentatori pe Connect R şi Elena Gheorghe, iar piesa Alcohol You a fost aleasă să reprezinte ţara noastră la competiţia europeană.
Prin comparaţie, pe intervalul Eurovision, Asia Express a fost urmărit de 1,2 milioane de privitori din toată ţara.
Cifrele au fost mai mici şi în mediul urban, faţă de anul trecut, însă au fost aproape la fel în cazul publicului comercial.
Anul trecut, finala în care Ester Peony era aleasă reprezenta României a fost urmărită de 340.000 de persoane din toată ţara.
Roxen este artista Global Records, casă de discuri cu care TVR a lucrat în acest an pentru selecţia naţională de la Eurovision. A fost pentru prima dată când postul public de la noi a apelat la o colaborare directă cu o casă de discuri.
Paginademedia.ro prezintă în continuare audienţele obţinute de posturile TV pe intervalul finalei Eurovision România, din 1 martie 2020:
NAŢIONAL. Finala naţională de la Eurovision a pus TVR în primele zece televiziuni, aseară. Show-ul a fost urmărit de aproximativ 200.000 de privitori, mult mai puţin decât anul trecut. Atunci, emisiunea a fost urmărită de 340.000 de persoane.
TVR a fost aseară pe locul opt la nivel naţional, sub posturi ca Antena 1, liderul serii, sau Pro TV. De exemplu, pe intervalul finalei naţionale, Antena 1 a scos o medie de 1,2 milioane de privitori, cu Asia Express.
Pro TV a fost pe doi, cu un milion de persoane pe minut, pe acelaşi interval.
URBAN. La oraşe, TVR a fost pe şapte. Aproximativ 130.000 de telespectatori s-au uitat, în fiecare minut, la show-ul prezentat de Connect R şi Elena Gheorghe.
Prin comparaţie, anul trecut show-ul era urmărit de 240.000 de privitori de la oraşe.
Aseară, pe acelaşi interval, Antena 1, cu show-ul Asia Express, a adunat de aproape 700.000 de privitori în faţa televizoarelor.
COMERCIAL. Tinerii au rămas loiali Eurovisionului. Câţi erau anul trecut, au fost şi aseară la TV. Aproximativ 35.000 de tineri au urmărit, în fiecare minut, selecţia naţională Eurovision.
Antena 1, cu Asia Express, a fost liderul topului pe interval.
Peste TVR 1, pe interval, au fost şi posturi ca România TV, DigiSport, Kanal D sau Pro TV.
VIDEO. Roxen - Alcohol You | Piesa câştigătoare în Finala naţională Eurovison
Audienta posturilor TV duminică, 1 martie, pe intervalul finalei Eurovision România 2020 (21.00-23.50), la nivel NATIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 1.212.000 | 6.9 | 16.5 |
2 | Pro TV | 1.045.000 | 6 | 14.2 |
3 | Kanal D | 984.000 | 5.6 | 13.4 |
4 | Romania TV | 532.000 | 3 | 7.2 |
5 | DigiSport 1 | 390.000 | 2.2 | 5.3 |
6 | Antena 3 | 360.000 | 2.1 | 4.9 |
7 | Prima TV | 338.000 | 1.9 | 4.6 |
8 | TVR 1 | 203.000 | 1.2 | 2.8 |
9 | TVR 2 | 194.000 | 1.1 | 2.6 |
10 | National TV | 173.000 | 1 | 2.3 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 1 martie, pe intervalul finalei Eurovision România 2020 (21.00-23.50), în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 683.000 | 7.2 | 17.4 |
2 | Pro TV | 519.000 | 5.5 | 13.2 |
3 | Kanal D | 428.000 | 4.5 | 10.9 |
4 | DigiSport 1 | 316.000 | 3.3 | 8 |
5 | Romania TV | 265.000 | 2.8 | 6.7 |
6 | Antena 3 | 243.000 | 2.5 | 6.2 |
7 | TVR 1 | 129.000 | 1.4 | 3.3 |
8 | Prima TV | 120.000 | 1.3 | 3 |
9 | TVR 2 | 94.000 | 1 | 2.4 |
10 | National TV | 66.000 | 0.7 | 1.7 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 1 martie, pe intervalul finalei Eurovision România 2020 (21.00-23.50), pe publicul COMERCIAL:
COMERCIAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 363.000 | 8.6 | 25.7 |
2 | Pro TV | 279.000 | 6.6 | 19.7 |
3 | Kanal D | 139.000 | 3.3 | 9.9 |
4 | DigiSport 1 | 128.000 | 3 | 9 |
5 | Romania TV | 39.000 | 0.9 | 2.7 |
6 | TVR 1 | 34.000 | 0.8 | 2.4 |
7 | Prima TV | 29.000 | 0.7 | 2 |
8 | Telekom Sport 1 | 27.000 | 0.6 | 1.9 |
9 | Pro Cinema | 23.000 | 0.6 | 1.6 |
10 | Antena 3 | 21.000 | 0.5 | 1.5 |
Citeşte şi: VIDEO. Cine este „vocea” României la Eurovision? TVR şi Global Records au ales artistul care merge la Rotterdam
Schimbare majoră la Eurovision. TVR va alege altfel câştigătorul: Întâi găsesc vocea, iar apoi compun melodia
Eurovision, "negociere cu o singură sursă". TVR va lucra cu Global Records pentru alegerea câştigătorului
PODCAST. Totul despre Eurovision, cu fondatorul Global. Propunerea TVR a venit în noiembrie. Toate vocile vor fi de la Global
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii