INTERVIU. „Din trei oameni, care sunt luaţi de pe stradă de Ambulanţă sau SMURD, unul dintre ei e adus de pomană pentru că cei de la Terapie Intensivă nu au aparatură să-l ţină în viaţă” - Este afirmaţia producătorului Marius Toader (Media Factory) şi punctul de plecare a unei campanii ample, de strângere de fonduri pentru medicii de la Terapie Intensivă.
Andreea Raicu, Oana Pellea, Andi Vasluianu, Toni Grecu sau nume din presă ca Vlad Petreanu sau Cătălin Striblea sunt doar câţiva dintre cei care s-au alăturat iniţiativei România are nevoie de terapie intensivă, gândită de casa de producţie Media Factory şi Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă (ATI).
Media Factory, casa de producţie care a pornit campania, s-a ocupat, în trecut, de porducţii ca MasterChef (câteva sezoane), Miss fata de la ţară sau M-a făcut mama artist (format cumpărat şi de BBC).
În proiect s-au implicat şi instituţii media ca Europa FM (post de radio la care s-a şi lansat campania), TVR, Mediafax, Ziarul Fiananciar, Business Magazin şi Smart Radio.
România are nevoie de terapie intensivă îşi propune să strângă bani, aparatură şi echipamente de protecţie pentru medici, iar pe de altă parte vine cu nişte mesaje care să-i încurajeze pe cei care au rămas.
Marius Toader, unul dintre oamenii din spatele campaniei, a povestit, într-un Interviu pentru Paginademedia.ro, cum a luat naştere ideea, ce urmăreşte, care sunt principalele direcţii, cu ce ajută vedetele, dar şi care este contribuţia casei sale de producţii în tot ansamblul.
„Ideea a apărut înainte ca pandemia de Coronavirus să lovească şi România, pentru că şi înainte secţiile noastre de ATI erau depăşite.
Planul era să o lansăm în luna mai, însă a venit epidemia, iar domnul doctor Dorel Săndesc (Preşedintele Comisiei ATI din Ministerul Sănătăţii şi Vicepreşedintele Societăţii Române de ATI) mi-a zis că acum e urgenţă, că se va bloca sistemul la ATI”, după cum spune acesta.
Înainte de interviu, câteva date despre Media Factory. Este o casă de producţie înfiinţată, la începutul anilor 2000, de Marius Toader, un producător cu experienţă în Pro TV, Prima TV sau Antena 1.
S-a ocupat de multe proiecte TV de la noi. A produs formate precum M-a făcut mama artist (Prima TV, proiect cumpărat şi de BCC), Miss fata de la ţară (tot la Prima TV), România mea, cu Emil Hurezeanu, Reporter Incognito cu Dan Turturică, Animat Planet Show cu echipa Divertis (Antena 1).
A produs şi câteva sezoane de MasterChef, după plecarea Monei Segall din Pro TV. E vorba de sezoanele cu Chef Foa, Adi Hădean şi Patrizia Paglieri sau cel cu Samuel Le Torriellec, Chef Răzvan Exarhu şi Liviu Popescu.
Scopul campaniei: Protejarea medicilor şi încurajarea lor
Campania are două direcţii generale: dotarea cu echipamente a secţiilor de terapie intensivă şi sprijinirea medicilor, după cum spune Toader.
Raul Bambu, reporter Paginademedia.ro: Cum faceţi asta în campanie? Cum sunt încurajaţi medicii?
Marius Toader, Media Factory:
„Sunt mai multe lucruri. În primul rând, campania a fost preluată de Societatea Română de ATI, care e un for profesional în care sunt toate secţiile din ţara. Ei au o privire de ansamblu asupra a tot ce e în ţara, ei ştiu unde sunt nevoile cele mai mari.
Toate fondurile sunt direcţionate de ei, de coordonatorii ATI, pe ţară. Acesta e marele avantaj al campaniei.”
Acesta continuă:
„Este o campanie pro-bono pe care o facem, pentru că este nevoie. Chiar credem că puteam să ajutăm şi să salvăm nişte oameni. Va fi un proiect pe termen lung, care poate va lua noi haine, dar cred că permanent o să lucrăm cu Societatea Română de ATI.
Dincolo de criză, echipamentele donate acum vor fi folosite şi în viitor.”
Paginademedia.ro: Concret, care sunt componentele campaniei? Avem partea aceasta de donaţii, iar pe de altă parte spoturile cu persoane publice care încurajează medicii.
Marius Toader, Media Factory:
„Am deschis diferite campanii prin care oamenii pot susţine campania: SMS la 8839, o parte de donaţii online sau prin transfer bancar sau prin contracte de sposorizare. Direcţiile sunt mai multe:
- Dotarea cu echipamente
- Sprijinirea medicilor
Trebuia să venim cu o campanie în care să-i încurajăm pe oamenii care rămân să salveze vieţi. Vedem ce se întâmplă acum, o parte din medici îşi dau demisia. Şi unde mai pui că, oricum, era o hemoragie de medici, care au plecat cu zecile de mii din România.”
Rolul vedetelor. Andreea Raicu, Oana Pellea sau Andi Vasluianu: Mesaje video pentru medici
Una dintre parţile principale alea campaniei de strângere de fonduri este implicarea vedetelor şi oamenilor din media. Până acum, la aproximativ două săptămâni de la lansare, s-au alăturat peste zece persoane cunoscute şi mai multe publicaţii.
Una dintre publicaţii, Europa FM, este şi locul unde a fost lansată campania, în emisiunea Piaţa Victoriei, cu Mona Nicolici.
Care este rolul vedeteor, ne spune chiar Marius Toader.
Marius Toader, Media Factory:
„Am făcut parteneriate media cu câteva instituţii de presă. În primul rând, este vorba despre Europa FM, iar Mona Nicolici este ambasadorul campaniei. Am last campania în urmă cu două săptămâni, în prima emisiune a Monei Nicolici la Europa FM (n.r – Piaţa Victoriei).
Mai avem parteneriate cu TVR, Mediafax, Ziarul Fiananciar, Business Magazin, Smart Radio şi cu Societatea Română de Radiodifuziune.”
Paginademedia.ro: Ce fac toate aceste instituţii, ca parteneri media?
Marius Toader, Media Factory:
„Distribuie spoturile campaniei, dar fac şi unele acţiuni. Europa FM a înregistrat cu unii dintre jurnalişti mesaje speciale pentru campanie. Avem mesaje de la Vlad Petreanu sau Cătălin Striblea.
O să începem să facem materiale prin care să venim cu mărturii din linea întâi, de la medici. Vom aveam testimoniale de la doctori, care să povestească din interior ce se întâmplă. Vor începe de săptămâna viitoare.”
Paginademedia.ro: Până acum ce spoturi s-au făcut?
Marius Toader, Media Factory: „Avem spoturi generale ale campaniei, care sunt difuzate şi la TV şi Radio. Am dat şi un script fiecărui post de radio, iar ei şi-au făcut propriile spoturi. Deci, nu sunt aceleaşi materiale la toate staţiile.
Am făcut foarte multe testimoniale cu vedete: Oana Pellea (a intrat în direct cu medicii de la ATI Timişoara, la şedinţa lor de gardă), Andi Vasluianu, Toni Grecu, Andreea Raicu, Gheorghe Zamfir, Dan Turturică sau cu Ovidiu Ioncu – Kempes (care a şi fost pacientul medicului Săndesc, acum 20 de ani, când a avut un accident de motocicletă).”
Cum a apărut ideea: Înainte de epidemia de Coronavirus
Paginademedia.ro: Cum a apărut ideea campaniei?
Marius Toader, Media Factory:
„La începutul anului m-am întâlnit cu doctorul Dorel Săndesc, care e preşedintele Comisiei ATI din Ministerul Sănătăţii şi vicepreşedintele Societăţii Române de ATI, înainte să fie Coronavirusulul.
Mi-a povestit un lucru care m-a şocat pe mine atunci. Mi-a zis că din trei oameni, care sunt luaţi de pe stradă de ambulanţă sau SMURD, unul dintre ei e adus de pomană pentru că cei de la Terapie Intensivă nu au aparatură să-l ţină în viaţă.
Ideea campaniei a fost anterioară Coronavirusului. Vorbisem, chiar făcusem o prezentare şi ne gândeam cum să facem. Ne gândeam să lansăm campania în mai, când urma să fie Congresul Internaţional ATI, la Bucureşti.
Când a venit epidemia am discutam între noi, iar domnul Săndesc mi-a zis că acum e urgenţă, că se va bloca sistemul la ATI.
Ideea iniţială era să facem o campanie pe dotarea cu echipament a secţiilor de terapie intensivă şi mai aveam şi ideea să strângem nişte semnături, cu care să mergem în Parlament, care mai apoi să gândească o lege pentru dotarea secţiilor. Era îndreptată şi către stat, voiam să punem presiune pentru a fi luate nişte măsuri.
Noi şi numele campaniei îl aveam tot de atunci – România are nevoie de terapie intensivă.”
Paginademedia.ro: Ce are în plus campania, în contextul Coronavirus? Ce a mai primit în plus?
Marius Toader, Media Factory:
„În primul rând s-a extins puţin pentru că, iniţial, vorbeam strict de dotarea secţiilor, iar acum vorbim şi de protecţia medicilor. Degeaba ai aparatură, dacă ai medicii infectaţi.
Ce am adus în plus este partea aceasta de protecţie şi de încurajare a medicilor de la terapie intensivă”
Partea tehnică. Ce face casa de producţie şi cum se lucrează de la distanţă
Paginademedia.ro: Care este contribuţia casei de producţie? Ce face Media Factory în această campanie?
Marius Toader, Media Factory:
„Noi facem toată producţia video, toate spoturile. Noi ne coordonăm cu cei de la Societatea de ATI, mai exact cu medicul Alexandru Rogobete, cu care ţinem noi cel mai mult legătura.
Împreună gândim stregia de comunicare”
Paginademedia.ro: Care este procesul de producţie?
Marius Toader, Media Factory: „Păi în situaţia actuală toate lucrurile sunt făcute de la distanţă. Le trimitem vedetelor ideea campaniei noastre, iar mai apoi fiecare înregistrează un mesaj.
Folosim şi foarte multe imagini de stock pe care le plătim.
Unele imagini au fost filmate chiar de medicul Alexandru Rogobete, pe care l-am făcut un fel de operator al nostru din interior.”
O altă parte din campanie va începe săptămâna viitoare, când Mona Nicolici va face o serie de interviuri cu medici pe aceasta temă a problemelor cu care se confruntă.”
VIDEO. Andreea Raicu, mesaj pentru medici
VIDEO. Oana Pellea, mesaj pentru medici
VIDEO. Andi Vasluianu, mesaj pentru medici
VIDEO. Cătălin Striblea, mesaj pentru medici
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu