Apel al publicaţiilor online către clienţii şi agenţiile de publicitate: aveţi grijă cum vă alegeţi site-urile în care vă faceţi reclamă! Nu evitaţi articolele care conţin cuvintele coronavirus sau Covid! Mergeţi pe criterii etice!
Sunt cele mai importante idei pe care publicaţiile online din BRAT – Biroul Român de Audite Transmedia le arată într-o scrisoare deschisă către jucătorii din piaţa de publicitate.
Cea mai importantă idee:
Facem un apel către întreaga industrie media, de la clienţi şi până la agenţiile de media, să prioritizeze, în campaniile lor, mai ales comenzile către editorii români responsabili, care informează corect şi echilibrat şi să evite asocierea cu titlurile alarmiste şi cu site-urile care promovează clickbait, fake news şi care au făcut un model de business din a colecta venituri, cu orice preţ, folosind platforme globale de advertising şi, în unele cazuri, chiar şi soluţii care promovează publicitatea înşelătoare (domeniul medical fiind “preferatul” acestei perioade).
"Susţinerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online", mai arată scrisoarea.
Apelul publicaţiilor online vine în contextul în care publicitatea – online şi nu numai - a scăzut dramatic, iar titlurile alarmiste şi nu numai se regăsesc, adeseori, în spaţiul virtual.
"Veniturile pe care ne bazăm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar şi prin aplicarea unor reguli sau măsuri neadaptate complet la situaţia şi subiectele actuale", se arată în scrisoare.
Nu fugiţi de coronavirus. E un subiect de interes
De ce vin publisherii online cu un astfel de apel? Pentru că Observăm o tendinţă a companiilor de a bloca publicitatea în paginile care conţin subiecte precum „covid” sau ”coronavirus”.
Unde apare problema? Pentru că este o dublă măsură.
Clienţii de publicitate evită asocierea reclamelor cu aceste cuvinte în cazul publisherilor, în timp ce mari platforme globale cu care lucrează (precum Facebook) nu au această restricţie.
Rezultatul:
O reclamă a unui client, poate ajunge, prin Google, pe un site plin de clickbait, alături de fake-news, în timp ce pe o publicaţie cu standarde, care informează corect publicul, este oprită.
Subiectul coronavirus este de maxim interes public, spun publisherii online. O arată cifrele.
“ignorarea acestor utilizatori sau pagini înseamnă, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jumătate din audienţa site-urilor din România, iar, pentru platformele de ştiri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afişărilor şi postarea comunicărilor dumneavoastră comerciale în pagini puţin relevante pentru public.”
Citeşte şi: DERAPAJ. Cabral, "omorât" de Cancan: "A făcut anunţul morţii sale!"
Integral, Apelul publicaţiilor online către clienţi:
Dragi parteneri,
Ne găsim într-o perioadă provocatoare pentru business-urile din România, indiferent de domeniu, indiferent de dimensiune. Suntem afectaţi cu toţii de criza sanitară şi, mai ales, de criza economică profundă şi inevitabilă.
În acest context, vă supunem atenţiei apelul nostru pentru susţinerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online.
În ultimele săptămâni, redacţiile s-au reorganizat pentru a munci mai eficient de la distanţă. Jurnaliştii depun eforturi constante pentru a informa corect audienţa pe subiectele de interes din această perioadă, programul s-a transformat şi putem să spunem că, astăzi, se lucrează 24 de ore din 24, pentru a răspunde interesului crescut al publicului.
În acelaşi timp, pe măsură ce traficul site-urilor, atât cele de ştiri, economice sau de lifestyle, a atins niveluri record, observăm un record negativ în investiţiile în comunicarea comercială a partenerilor noştri. Diferiţi factori se cumulează în atingerea acestui record negativ, unii dintre aceştia putând fi evitaţi sau stopaţi.
Observăm o tendinţă a companiilor de a bloca publicitatea în paginile care conţin subiecte precum „covid” sau ”coronavirus”.
Conform rezultatelor SATI (Studiul de Audientă şi Trafic Internet), în luna martie 2020, peste 50% din utilizatorii unici accesează pagini ce conţin subiectul „covid” sau ”coronavirus”.
Aceşti utilizatori realizează 87% din totalul afişărilor celor aprox. 200 de site-uri măsurate în sistemul SATI, 87% din afişările disponibile pentru comunicările comerciale sau de altă natură.
Nici site-urile din alte categorii de interes, în afară de cele de ştiri generaliste sau economice, cum ar fi cele de lifestyle feminin, nu se abat de la acest trend, cu 67% din afişări generate pe pagini care conţin aceste subiecte.
Aceste rezultate, printre altele, demonstrează interesul deosebit pe care publicul îl arată subiectului momentului şi relevanţa paginilor ce conţin aceste informaţii.
În plus, această asociere contextuală este permisă în alte medii de comunicare, unde publicul urmăreşte, în mod legitim, aceleaşi subiecte - de exemplu la televiziune, în radio sau presă scrisă, chiar dacă, practic, această disociere ar fi posibilă.
Chiar şi în mediul online, această asociere este permisă în toate platformele globale social media, care afisează mesaje comerciale în pagini cu subiecte legate de “covid 19”.
Considerăm necesar ca utilizarea de către clienţi a facilitaţilor tehnice oferite de siteurile româneşti, aceea de a evita asocierea unor comunicări comerciale cu anumite teme sau cuvinte-cheie, sa fie utilizate în mod echilibrat, să respecte principiul echităţii şi să nu afecteze în mod discreţionar doar veniturile publisherilor locali online.
Criza pandemică globală acaparează aproape în totalitate atenţia publicului, firesc, în aceste zile: ignorarea acestor utilizatori sau pagini înseamnă, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jumătate din audienţa site-urilor din România, iar, pentru platformele de ştiri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afişărilor şi postarea comunicărilor dumneavoastră comerciale în pagini puţin relevante pentru public.
Cu toate că înţelegem presiunea financiară adusă de această criză asupra tuturor industriilor şi reducerea bugetelor de marketing pentru anumite categorii afectate grav de această situaţie, e important ca, în construirea bugetelor, aceste constrângeri să nu devină şi mai mari, sub presiunea blocării cuvintelor cheie care ţin de criza sanitară, exclusiv în site-urile româneşti responsabile, care oferă aceste tehnologii cu bună-credinţă.
De asemenea, facem un apel către întreaga industrie media, de la clienţi şi până la agenţiile de media, să prioritizeze, în campaniile lor, mai ales comenzile către editorii români responsabili, care informează corect şi echilibrat şi să evite asocierea cu titlurile alarmiste şi cu site-urile care promovează clickbait, fake news şi care au făcut un model de business din a colecta venituri, cu orice preţ, folosind platforme globale de advertising şi, în unele cazuri, chiar şi soluţii care promovează publicitatea înşelătoare (domeniul medical fiind “preferatul” acestei perioade).
În acest moment, vrem să le asigurăm echipelor noastre un viitor stabil, iar, în contextul actual, acest lucru este pus în pericol, pentru că veniturile pe care ne bazăm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar şi prin aplicarea unor reguli sau măsuri neadaptate complet la situaţia şi subiectele actuale.
Dorinţa noastră este să lucrăm împreună, pentru a găsi cele mai bune soluţii în această situaţie, pentru a o depăşi. Vrem să susţinem cititorii cu informaţii esenţiale şi vrem ca aceştia să găsească, pe lângă un conţinut de calitate, şi publicitate adaptată nevoilor lor.
Vă mulţumim,
Editorii de presă digitală, membri ai Biroului Român de Audit Transmedia - BRAT
Citeşte şi: VIDEO. Dragoş Stanca, un interviu în care pune degetul pe rană: "A fost nevoie de o pandemie să ne dăm seama de mizeria şi de nebunia din spaţiul digital"
Citeşte şi: Titlu alarmist şi la limita Fake-News distribuit de contul Pro TV, de pe sport.ro. Aceeaşi abordare şi la Gândul
Citeşte şi: Capital.ro, titlu de Fake-News despre izolarea la domiciliu. Titlul, schimbat ulterior. De la semnul exclamării la semnul întrebării
Citeşte şi: TRAFIC. Cum pui în acelaşi titlu pandemia, pe Carmen Brumă şi ceva topless. Ce au citit românii ieri? Topul, plus o serie de articole "no comment"
Citeşte şi: TRAFIC. Ce-au citit românii online în ianuarie? Tacataca, un subdomeniu al ProSport.ro, primele locuri în top. Nimic de sport. 9 din 10 articole sunt de pe site-urile lui Radu Budeanu
Citeşte şi: DERAPAJ. Cabral, "omorât" de Cancan: "A făcut anunţul morţii sale!"
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii