Skip to main content

Ce radiouri s-au ascultat în carantină. Topul radiourilor în pandemie

 
Ce radiouri s-au ascultat în carantină. Topul radiourilor în pandemie
AUDIENŢE RADIO 2020. Ce posturi de radio au ascutlat românii în primele luni din 2020, în plină perioadă de pandemie? Cum s-au împărţit ascultătorii pe posturi, mai ales că obiceiul de ascultare s-a schimbat (s-a diminuat considerabil ascultarea în maşină)?
Publicitate
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 6 ianuarie - 26 aprilie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.

Care a fost cel mai ascultat post în Bucureşti? Dar în oraşe şi la nivel naţional?
Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Audienţele de acum marchează un nou "moment zero" în măsurătorile radio. De ce? Universul de măsurare a fost radical schimbat.
Până acum studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane.
De acum încolo, luând în calcul şi fenomenul migraţiei, se va merge pe numărul rezidenţilor din România, după datele actualizate bianual de Institutul National de Statistică: 19,4 milioane de persoane.
Dată fiind actualizare universului, şi cifrele în mii de persoane vor fi mai mici şi, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele trecute. Ce se poate compara este cota de piaţă (care este un procent cu variaţii proporţionale, chiar dacă se schimbă universul).
Şi acum datele:

Radio România Actualităţi, primul în Capitală. Urmat de ZU, Kiss şi Europa FM

BUCUREŞTI. Cel mai ascultat post de radio în Bucureşti a fost, în primele luni, Radio România Actualităţi. Atât după numărul de ascultători (217.000), cât şi după cota de piaţă.
Topul posturilor de radio din Capitală, în perioada ianuarie-aprilie, a fost completat de Radio ZU, cu 200.000 de ascultători unici şi de Kiss FM (172.000).
Urmează Europa FM - ascultat de 152.000 de bucureşteni. Rock FM şi Magic FM (în jur de 120.000 de ascultători fiecare).
Cine şi cum a crescut:
Cum numărul ascultătorilor nu poate fi comparat cu valul de anul trecut, singurele comparaţii pot fi făcute după cota de piaţă. Cum au evoluat?
Cota de piaţă arată procentul din numărul mediu de ascultători care alege un post de radio.
După cota de piaţă, Europa FM are cea mai mare creştere în Capitală (un plus de două procente).
Plusuri au şi Radio România Actualităţi, Kiss FM şi Radio ZU.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile ianuarie - aprilie 2019 şi ianuarie - aprilie 2020:
BUCURESTI Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
1 Romania Actualitati 197.100 12.9 217.200 14.3
2 ZU 269.500 10.8 200.100 11.2
3 Kiss FM 199.600 7 171.600 7.4
4 Europa FM 158.800 7.6 152.300 9.6
5 Rock FM 119.400 5 120.200 5
6 Magic FM 130.100 7.4 118.400 6.9
7 Romantic FM 96.100 5 100.300 4.9
8 Pro FM 113.800 4 74.900 3.1
9 Dance FM 68.500 2.2 57.000 2.2
10 Digi FM 60.900 1.6 53.900 1.9
11 Virgin (fost 21) 72.000 3.3 44.200 2.1
12 Antena Satelor 33.800 2.3 40.400 2.9
13 National FM 42.500 2 39.500 1.9
14 Guerrilla 51.900 2.5 36.200 1.9
15 Vibe FM 25.300 0.8 32.500 1.1
16 Romania Muzical 24.200 1.5 24.200 1.6
17 Chill FM 22.000 1.3
18 Smart FM 21.500 1.5
19 Romania Cultural 27.800 1.5 20.500 0.8
20 Itsy Bitsy FM 23.500 0.8 14.600 0.6
21 Impuls 3.200 0 13.700 0.6
22 Tananana 13.500 0.3 11.600 0.3
23 Romania Bucuresti FM 11.400 0.6 7.600 0.4
24 Seven 5.200 0.2 7.300 0.5
25 Gold FM
26 Sport Total FM 4.200 0.1
Publicitate
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Kiss FM are oraşele. Patru posturi cu peste un milion de ascultători

URBAN. La oraşe, Kiss FM este cel mai ascultat post de radio. În primele patru luni ale anului, a numărat peste 1,3 milioane de ascultători unici pe zi.
În topul posturilor de radio la oraşe sunt patru staţii cu peste un milion de ascultători. Pe lângă Kiss FM, sar de acest prag Radio ZU (1,1 milioane), România Actualităţi (1,1 milioane) şi Europa FM (peste un milion).
Cum am precizat, datele după numărul de persoane nu pot fi comparate cu anul trecut (pentru că universul de măsurare s-a schimbat).
Cotele de piaţă pot fi puse faţă în faţă.
Variaţiile:
Creşteri pentru Europa FM, Radio România Actualităţi şi uşor pentru Digi FM.
Radio ZU şi Kiss FM au foarte mici variaţii.
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valurile ianuarie - aprilie 2019 şi ianuarie - aprilie 2020:
URBAN Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
1 Kiss FM 1.496.200 10.7 1.359.300 10.3
2 ZU 1.280.200 9.9 1.138.800 9.8
3 Romania Actualitati 1.061.900 12 1.108.400 14.5
4 Europa FM 1.077.300 10.6 1.038.000 11.4
5 Magic FM 530.300 4.9 543.000 4.4
6 Digi FM 475.400 3.5 483.200 3.8
7 Pro FM 578.300 4.1 430.400 3.7
8 Virgin (fost 21) 435.900 3 334.400 2.7
9 Rock FM 300.400 2.4 264.800 1.9
10 Antena Satelor 166.500 1.9 167.700 2.3
11 Romania Iasi 130.200 1.1 151.200 1.4
12 Romania Cultural 135.800 0.9 134.600 0.8
13 Romania Oltenia Craiova 123.200 1.2 130.500 1.3
14 National FM 180.400 1.4 115.900 1.2
15 Guerrilla 105.900 1 103.700 0.9
16 Romania Resita 108.000 1 81.100 0.8
17 Romania Timisoara 93.900 0.8 79.300 0.8
18 Romania Cluj 53.400 0.4 48.100 0.5
19 Romania Targu Mures 57.900 0.6 44.300 0.4
20 Romania Bucuresti FM 41.400 0.2 40.300 0.3
21 Romania Constanta 31.900 0.3 23.300 0.2
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Kiss FM, singurul peste două milioane. Europa FM, cea mai mare creştere. Digi FM, în primele cinci staţii.

NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, Kiss FM este singura staţie care sare de două milioane de ascultători - 2,3 milioane, mai precis.

Topul după numărul de ascultători unici este completat de Radio ZU (aproape 1,8 milioane), Radio România Actualităţi (1,7 milioane) şi Europa FM (1,5 milioane).

De notat prezenţa în top 5 a reţelei Digi FM, cu 850.000 de ascultători unici pe zi.

Cum au stat audienţele după cota de piaţă (procentul dintre ascultători care au ales un post de radio?

De notat că, după cota de piaţă, toate staţiile din top cinci au un plus. Cele mai mari sunt la Europa FM (de la 8,4% la 10%) şi la Digi FM (de la 3,4% la 4,4%).

Reamintim o schimbare extrem de importantă în măsurătorile radio: Universul de măsurare a fost radical schimbat.

Dacă până acum se mergea pe datele recensământului din 2011 (care arătau 19,8 milioane de români), de acum înainte de merge pe populaţia rezidenţă, după datele actualizate bianual de Institutul de Statistică, şi care arată 19,4 milioane de români în ţară.

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile ianuarie - aprilie 2019 şi ianuarie - aprilie 2020:
NATIONAL Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
1 Kiss FM 2.518.600 10.7 2.296.800 10.8
2 ZU 1.942.700 8.9 1.794.500 9.3
3 Romania Actualitati 1.736.000 12.3 1.708.000 13.1
4 Europa FM 1.471.900 8.4 1.480.300 10
5 Digi FM 744.800 3.4 847.300 4.4
6 Pro FM 895.500 3.9 695.300 3.2
7 Magic FM 672.800 3.8 681.600 3.5
8 Antena Satelor 675.400 5.5 602.500 5
9 Virgin (fost 21) 576.800 2.5 444.000 2.2
10 Romania Iasi 411.200 2.8 396.600 3.1
11 Rock FM 349.500 1.7 307.600 1.4
12 Romania Oltenia Craiova 409.200 2.4 292.900 1.7
13 Romania Cultural 218.500 0.9 193.900 0.8
14 National FM 257.600 1.2 187.400 1.1
15 Romania Timisoara 194.100 1 169.900 1.1
16 Romania Resita 178.300 1 158.400 1.1
17 Guerrilla 109.400 0.6 111.500 0.6
18 Romania Targu Murea 181.600 1 87.600 0.5
19 Romania Cluj 105.900 0.4 87.000 0.4
20 Romania Bucuresti FM 81.700 0.4 61.100 0.3
21 Romania Constanta 58.600 0.4 38.100 0.2
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Citeşte şi: AUDIENŢE RADIO. Europa FM, de departe cea mai mare creştere. Plusuri notabile pentru Rock şi Digi

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Eu Eu
    Bai nu stiu cum e cu aprobatorii lui Dobro, da muzica de la Guerrilla e proasta.
  • Radu Radu
    Nu inteleg de ce nu-l lasa pe Gojira sa faca playlistul, sigur are mult maimulte cunostinte de cum ar trebui sa sune un radio. Am ascultat azi radioul, "muzica nu mai e cum era", multe melodii par pentru mileniari, care numai radio nu asculta ei intr-o lume cu youtube si spotify, mult beat melodii fara sens, sau cel putin nu pe gustul meu, 30 de ani
  • Calin Calin
    Asa e Guerrilla a devenit de neascultat! Mai scapa turma Gojira si Bogdan Serban! Playlistul e asa cum spuneti horror, come on cum sa pui o fatuca cu reale probleme se cultura muzicala sa-ti faca playlistul!?
  • jk jk
    Cristina, pai RFI prinzi doar in Bucuresti si cateva alte orașe. Poate e prea putin sa apara
    Eu de exemplu nu am RFI in oras. Cum tu ai,e normal sa te întrebi dc nu apare?
  • gabriel cristea gabriel cristea
    Matei se poate ocupa de playlist la guerrilla Pana la un anumit punct. Dar Gilda... Cu zero cunostiinte musicale? Pacat ca nu se ocupa Mihai Dinu de playlist.
  • Vlad Vlad
    Eu ascult rock fm de obicei dar stand mai mult acasa in aceasta perioada , cu ai mei , am ascultat ceea ce asculta ei : RRA. A fost o revelatie. Mi-a placut f tare.
  • Cristina Iftode Cristina Iftode
    Eu ascult RFI - Radio France International care nu apare in lista
  • 1q 1q
    s-au reluat meciurile de fotbal live din germania. poate ne spuneți ce a făcut digisport cu transmisia acestor partide după două luni de pauză. s-a văzut în audiențe ? măcar cele două meciuri vedetă, care le-au avut pe afiș pe borussia si pe bayern munchen.
  • radu radu
    iar scad aprobatorii lui dobro de dimineata? Asta se intampla cand te crezi cel mai grozav dj si lasi noi habarnisti sa faca playlistul. Se cunoaste ca a plecat tipul care se oucpa de muzica.

Trimite un comentariu

sus