Skip to main content

Influencerii şi reclama mascată. Cum se face "la ei"? Modelul Kendall Jenner 90.000 penalizare pentru reclama la Fyre Festival, un eveniment fals

 
Foto | Hepta
Foto | Hepta

Influencerii şi efectul reclamelor nemarcate. Semnalizarea parteneriatelor plătite, cel puţin în România, nu e o obligaţie legală, ci doar morală: Cititorii au dreptul să ştie că respectivele „postări” nu sunt ale influencerului, ci a unei firme care plăteşte ca ele să apară.

Publicitate

În România, astfel de practici sunt "normale". În alte ţări, s-a lăsat cu amenzi pentru situaţii aproape similare.

Pornind de la cazul Plush Bio, crema promovată fără a marca faptul că au luat bani de influenceri ca Dorian Popa şi Bianca Drăguşanu, Paginademedia.ro vă prezintă un caz "clasic" din Statele Unite.

În America, s-a ajuns la plata unor despăgubiri - de 90.000 de dolari - pentru reclama mascată făcută de celebrul model Kendall Jenner pentru Fyre Festival: un adevărat fiasco, după ce evenimentul a fost promovat, fără a fi marcat ca publicitate.

Kendall Jenner şi Fyre Festival: Despăgubiri de 90.000 de dolari pentru promovarea unui festival fals

Recent, celebrul influencer Kendall Jenner (cu peste 129 de milioane de fani pe Instagram) a fost anunţată că trebuie să plătească despăgubiri de 90.000 de dolari pentru că a promovat un festival exclusivist - Fyre Festival, dar care s-a dovedit, în final, o escrocherie, scrie site-ul NBC News.

Procesul în urma căruia s-a stabilit că celebrul model trebuie să plătească despăgubirile a fost deschis de creditorii festivalului.

Kendall, alături de multe alte vedete, a promovat pe conturile sale din social media festivalul şi ar fi primit aproximativ 275.000 de dolar în 2017, scrie sursa citată.

Ea a fost trimisă în judecată de Curtea de Faliment din SUA, în august 2019, prin Gregory Messer. Acesta a susţinut, printre altele că Jenner nu a dezvăluit urmăritorilor săi că este plătită pentru reclamele la Fyre Festival, dar i-a lăsat să creadă că festivalul „va fi plin de modele pe o insulă exotică, cu mâncare de primă clasă şi atmosferă de lux”.

În procesul, deschis şi împotriva altor influenceri, se susţine că banii plătiţi influencerilor făceau parte dintr-o schemă de fraudare a celor care investeau în festival.

Citeşte şi: Cazul Plush Bio: din nou despre influenceri şi publicitatea mascată nemarcată. Recomandă produse, dar nu spun că primesc bani


Citeşte şi: BUCUREŞTIUL PARALEL. Cât cheltuie STB pe campania cu vloggeri şi cine s-a ocupat. Nume şi cifre. Autobuzele, promovate printr-o campanie "fără P"


Citeşte şi: EFECTE. După articolul Paginademedia.ro, BRomania şi Alex Ghidush au marcat campania pentru mersul cu autobuzul


Citeşte şi: Reclamă nemarcată: Andreea Marin a lăudat un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra

Plush Bio: Influenceri celebri recomandă produse, dar nu spun că primesc bani pentru asta

Mai mulţi influenceri au promovat o cremă de la Plush Bio fără a marca publicitatea, iar mai multe cliente au reclamat că produsul le-a făcut rău, scrie Libertatea.

Dorian Popa, Bianca Drăguşanu, Gina Pistol, Lidia Buble, Andreea Tonciu, Andreea Antonescu, Adelina Pestriţu (a fost aproape singura care a marcat postările ca Paid partnership with plush_bio) sau Nicole Cherry sunt printre vedetele care au promovat crema pe reţelele sociale.

Mai multe tinere au reclamat faptul că crema promovată de influenceri le-a făcut rău, iar unele au făcut plângeri penale.

Andreea Marin şi un caz mai inofensiv, dar exemplu ilustrativ: Dacă nu se cere, nu marchez

Andreea Marin a lăudat în ultimul an, pe reţelele sociale şi în interviuri, un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra.

„Persoanele cu care colaborează nu cer în mod specific acest lucru”, a declarat vedeta pentru Libertatea, publicaţia care a descoperit contractele.

În ultimul an, firma Andreei Marin a avut contracte de 63.000 de euro, prin atribuire directă, pentru diverse servicii de promovare.

Citeşte şi: Cazul Plush Bio: din nou despre influenceri şi publicitatea mascată nemarcată. Recomandă produse, dar nu spun că primesc bani


Citeşte şi: BUCUREŞTIUL PARALEL. Cât cheltuie STB pe campania cu vloggeri şi cine s-a ocupat. Nume şi cifre. Autobuzele, promovate printr-o campanie "fără P"


Citeşte şi: EFECTE. După articolul Paginademedia.ro, BRomania şi Alex Ghidush au marcat campania pentru mersul cu autobuzul


Citeşte şi: Reclamă nemarcată: Andreea Marin a lăudat un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus