BANI PENTRU PRESĂ. Guvernul a lansat platforma online unde posturile de televiziune, radiourile, presa scrisă şi publicaţiile online pot aplica pentru a difuza, contra-cost, campania de informare legată de coronavirus.
Sunt 40 de milioane de euro, timp de patru luni, adică zece milioane de euro, împărţite pe suporturi media.
Ce trebuie să facă cei care doresc să aplice? Dacă îndeplinesc condiţiile,
"Să completeze o cerere de participare însoţită de o declaraţie pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de eligibilitate, care vor fi încărcate în platforma web de desfăşurare a campaniei media.gov.ro, gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Termenul limită pentru înregistrarea cererilor în platforma media.gov.ro şi transmiterea solicitărilor către Secretariatul General al Guvernului este de 5 zile lucrătoare de la data publicării prezentului anunţ privind lansarea platformei web de desfăşurare a campaniei."
Practic, Guvernul cumpără spaţiu publicitar pentru campania de informare legată de coronavirus. De aceea, "contractul de prestări servicii în cadrul campaniei se încheie între Secretariatul General al Guvernului şi solicitant".
40 de milioane de euro timp de patru luni
Aşa cum a scris Paginademedia.ro încă de zilele trecute, campania va începe după starea de urgenţă, pe 15 mai. Asta deoarce, în starea de urgenţă, mesajele de interes public se dau gratuit.
- Potrivit Ordonanţei de urgenţă, Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei).
Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului, precum şi campanii de informare publică privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale după încetarea stării de urgenţă.
Peste jumătate din bani se vor duce către televiziuni, iar un sfert către site-uri.
- 55% pentru televiziuni (47% pentru cele naţionale şi 8% pentru cele locale)
- 23% pentru publicaţiile online
- 12% pentru posturile de radio (8% posturile naţionale şi 4% cele locale)
- 5% pentru presa scrisă (ziare, reviste)
- 4% pentru outdoor
- 1% pentru creaţia materialelor campaniei
Posturile de televiziune vor da cel mult două spoturi pe oră, în intervalul 6.00-24.00, la pretul de 450 de lei punctul de audienţă (un spot pe Pro TV sau Antena 1 va costa între 500 şi 1000 de euro, dacă luăm în calcul audienţele din aprilie).
Site-urile vor da reclamele la preţul de 1 euro mia de afişări, dar nu vor putea accesa mai mult de 150.000 de lei lunar (aprox. 30.000 de euro).
Presa tipărită va difuza reclamele după tiraj. Cel mai mult - în cazul în care vor aplica - vor primi titlurile cu peste 20.000 de exemplare tiraj (aproximativ 10.000 de euro lunar).
Radiourile vor da reclamele cu cel puţin 50% discount faţă de preţul lor de rate-card.
Platforma la care publisherii pot aplica pentru campanie: Media.Gov.ro
La urma urmei, pe cine ajuta sa stie ce fac televiziunile nationale si locale? :)