TOP ADC MARTIE. Care au fost cele mai creative campanii din aprilie? ADC, organizaţie care reuneşte creativii din agenţii, a publicat cele mai tari idei publicitare lansate în luna carantinei totale.
De altfel, o parte dintre campanii au fost generate chiar de contextul statului acasă, care a forţat brandurile şi creativii din agenţii să se adapteze cu mesaje sau cu proiecte speciale pentru publicul izolat.
Rom, Gazeta Sporturilor, OLX, Vodafone sau Lidl sunt doar câteva dintre brandurile cu campanii premiate în topul lunar ADC.
Campanii lunii este un proiect semnat de agenţia Jazz Communication pentru Galantom. Proiectul - Dăruieşte-ţi ziua - şi-a adjudecat şi primul loc în categoria Digital.
Concret, pe site-ul campaniei sunt ilustrate diferite cauze sociale către care oamenii îşi pot dona ziua de naştere. Website-ul are un search bar care generează ştirile negative din fiecare zi a anului trecut şi dăruirea zilei de naştere duce la schimbarea uneia dintre ştiri cu una pozitivă.
Echipa creativă este formată din Răzvan Raicu | Art Director şi Andreea Ghenoiu | Copywriter.
Laura Nedelschi, Independent Creative Director şi membră ADC, a spus:
„Mi se pare frumos (şi dătător de speranţă în normalul bun ce va să vie) ca în peisajul comunicării cu ilustraţii basic de stock făcute ca pentru prezentare, să ne bucurăm ochii şi sufletul cu o execuţie făcută cu atât de mult respect pentru craft. Care, în plus, a implicat oameni pe bază de talent, nu de afiliere la agenţie. Bravo, guys! La mai multe!”
DIGITAL: Olx, Lidl sau Rom
Locul doi în categoria Digital a mers către OLX şi agenţia Publicis România pentru proiectul „Redeschide pe OLX”. Campania a fost inspirată de situaţia dificilă cu care se confruntă firmele mici, astfel „OLX oferă posibilitatea redeschiderii acestor afaceri în mediul online”, după cum spun reprezentanţii companiei.
Echipa creativă a fost formată din Alin Badiu, Sebastian Romano | Group Creative Directors, Vlad Socianu | Art Director şi Cosmin Anghel | Copywriter şi Titus Dumitrescu | Executive Creative Director.
Pe trei regăsim un proiect Lidl. Mai exact, este vorba despre episodul doi din „Bucătar fără Scăpare”. Campania semnată de Snapshot Communication pentru Lidl România prezintă un escape kitchen în care invitaţi celebri sunt supuşi unor probe sub presiune în timp ce gătesc.
Invitatul episodului doi este Adrian Despot (solistul formaţiei Viţa de Vie), iar show-ul poate fi vizionat exclusiv online.
VIDEO. Adrian Despot (Episodul 2) - Bucatar Fara Scapare
În categoria Digital şi-au găsit locul şi câteva menţiuni. Acestea sunt:
„Earth Hour Moonlight Stories” este un proiect pe care ING România şi Jazz Communication l-au desfăşurat cu ocazia Orei Pământului. O serie de stories cu peisaje din natură, din România, a fost postată pe contul de Instagram al ING.
Peisajele sunt văzute la lumina lunii şi redau sunetele live ale zonei.
Echipa creativă a fost formată din Mara Sabau | Art Director şi Bianca Muscalu| Copywriter.
O altă menţiune a mers către Ursus şi Leo Burnett, pentru lucrarea „Epic Birthday” dedicată celor care îşi serbează ziua de naştere în această perioadă dificilă.
Pentru că prietenii nu se mai pot întâni fizic acum, urările s-au mutat complet în online şi pot fi difuzate chiar şi la TV.
Echipa: Nadejda Ghilca, Ionuţ Coanda | Senior Art Directors şi Teodor Chiripuci | Copywriter, Cristina Calota | Senior Copywriter şi Adriana Pascan | Executive Creative Director.
VIDEO. Epic Birthday - Ursus
„SolidarLocal - Cel mai mare festival din sufrageria ta” este un festival online caritabil, organizat în sprijinul Asociaţiei Dăruieşte Viaţă. Scopul festivalului de muzică este să strângă fonduri pentru medicii din prima linie care luptă împotriva Covid-19.
Realizarea conceptului de comunicare al proiectului şi implementarea sa în online sunt semnate de Saatchi & Saatchi + The Geeks.
Echipa: George Ştefan | Art Director şi Cristiana Petre | Senior Copywriter.
Menţiune în categorie are şi campania „#SuntemCuVoiOriundeAţiFi”, semnată de Rom şi MRM//McCann Bucureşti.
Batonul de ciocolată şi-a schimbat ambalajul în semn de solidaritate cu românii din diaspora, care în contextul actual nu s-au putut întoarce acasă de Paşte.
Echipa creativă a fost formată din: Laura Catea şi Ionuţ Raicu | Art Directors & Cosmin Voicu şi Mădălina Pop | Copywriters.
VIDEO. Rom. Suflete tari. Româneşti
TV: Vodafone şi un spot făcut de-acasă
Galantom şi Jazz Communication şi-au adjudecat primul loc, pentru campania „Dăruieşte-ţi ziua”, şi în categoria TV.
VIDEO. Ziua ta rescrie povestea
Menţiune în categoria TV au primit Vodafone şi McCann Worldgroup pentru spotul „Împreună suntem mai puternici”, prin care încearcă să prezinte partea pozitivă a situaţiei în care ne aflăm, tocmai pentru a arăta faptul că distanţarea socială ne aduce mai aproape de cei dragi şi ne face responsabili faţă de cei care luptă să revenim la normal.
Echipa: Ovidiu Juravle | Art Director & George Lupeanu | Copywriter.
VIDEO. Împreună suntem mai puternici | Vodafone
Menţiune în categoria TV are şi „Epic Birthday”, lucrare semnată de Leo Burnett pentru Ursus.
PRINT. Ediţie specială GSP. 12 coperte, fiecare cu un sportiv la el acasă
Primul loc, în categoria print, a mers către campania „#dordesport”, de la Gazeta Sporturilor.
„Dorul de sport” a fost marcat într-o ediţie specială a Gazetei Sporturilor: 12 sportivi, pe 12 coperte ale ziarului. Toţi în aceeaşi zi.
Marian Drăgulescu, Marius Copil, Ana Maria Popescu (Brânză), Robert Glinţă sau canotoarea Denisa Tălvescu sunt doar câteva din numele sportului românesc care apar în ediţia specială, de azi, a Gazetei Sporturilor.
Fiecare, în propria sufragerie, dar echipaţi de competiţie, totul într-o proiect foto semnat de fotoreporterul Raed Krishan.
Outdoor: „Stai acasă!”
Menţiune în categoria Outdoor a primit proiectul „Stai acasă!” realizat de Miloš Jovanović | Graphic Designer & Dana Canurschi şi Mara Miculescu | Copywriters. Campania de conştientizare încurajează statul acasă.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii