Totul pentru trafic, totul pentru click. Două scurte exemple de la Ştirile Pro TV. Două materiale promovate pe Facebook cu titluri la limita click-baitului.
1. COVID nu există?
ULTIMA ORĂ: OMS dă cea mai bună veste despre COVID-19: "Nu există!" scrie o postare de pe contul de Facebook Ştirile Pro TV.
Chiar nu există COVID?
Dăm click şi aflăm care era ştirea:
"OMS: Este posibil ca al doilea val de coronavirus să nu existe".
Problema din material se referă la discuţiile despre un al doilea val al infecţiei, nu la COVID-19. Mai exact, ca să fim clari, la faptul că:
„ Al doilea val ”nu este un termen pe care l-am folosi [în epidemiologie] la ora actuală, deoarece virusul nu a dispărut, este în continuare în rândul populaţiei noastre, s-a răspândit în 188 de ţări”".
Postarea a fost sancţionată de cititori:
Ar trebui report. Să-i blocheze un pic Zuki. Poate aşa învaţă şi editorii să-şi facă treaba de jurnalişti nu de "clickbaitişti", a notat unul dintre cititorii contului Ştirile Pro TV.
Postarea de pe Facebook:
Ştirea de pe site:
2. BREAKING NEWS: Liderul PSD dus de urgenţă la spital! Are COVID-19!
Aşa suna postarea Ştirile Pro TV de pe Facebook: Liderul PSD dus de urgenţă la spital! Are COVID-19. Are liderul PSD COVID-19?
Dăm click şi aici şi aflăm:
Liderul PSD Brăila, senatorul Ion Rotaru, se află internat în Bucureşti, la Institutul Naţional de Boli Infecţioase "Matei Balş, după ce a fost testat pozitiv la COVID-19 în data de 21 iulie.
Pe site, chiar sub ştirea promovată pe Facebook cu titlul de click-bait,, este un banner al campaniei guvernamentale "Poartă masca".
Pentru partea de online, grupul Pro TV a obţinut de la Guvern, în prima fază, un buget maxim al campaniei de 300.000 de euro.
Postarea de pe Facebook
Ştirea de pe site:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/cat-de-expus-esti-riscului-de-infectare-cu-coronavirus-in-functie-de-inaltime-1345084