Skip to main content

„Bere-suc” de la „Pisi-câine” stârneşte controverse. Un părinte acuză: Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”

 
„Bere-suc” de la „Pisi-câine” stârneşte controverse. Un părinte acuză: Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”

Noua reclamă cu „bere-suc” de la „pisi-câine”, a brandului Ursus Cooler, stârneşte polemici. Au apărut voci care acuză că „berea-suc” atrage mai degrabă atenţia copiilor, nu a adulţilor, pentru că este „şi bere, şi suc”, după cum spune chiar reclama.

Publicitate

O petiţie online, semnată de un părinte, semnalizează câteva aspecte care n-ar fi tocmai în regulă cu reclama Ursus. Scrisoarea este adresată Cosiliului Naţional al Audiovizualului şi Consiliului Roman Pentru Publicitate.

„Este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar pisicainelui, respectiv bere si suc in acelasi continut”, spune petenta cu privire la spot.

Reamintim că reclama cu „pisi-câine”, care promovează „bere-suc”, a fost lansată de brandul Ursus Cooler. În spot se promovează noi variante de Ursus Cooler, pe lângă cea cu lâmăie: cu cireşe şi cu grepfruit. De aici vine conceptul: este o „bere-suc” sau un „suc-bere”. (Mai multe detalii, AICI)

De notat că spotul menţioneză că este vorba despre un produs fără alcool.

În scrisoarea către CNA şi RAC, petenta acuză „numeroase abateri de la lege” şi cere „interzicerea reclamei”. Câteva dintre acestea, pe scurt:

- Personajul publicitar este simbolizat ca o jucarie

- Este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar ”pisicainelui”, respectiv bere si suc in acelasi continut.

- Faptul ca, de undeva din fundal, se aude o voce precizand „0 alcool” nu este de natura a corecta mesajul transmis copiilor.

Sunt menţionate mai multe articole din Codul de practică în comunicarea comercială (articolele invocate, la finalul materialului). De altfel, petenta punctează cu privire la campanie:

- Se desfasoara activitati de publicitate inselatoare, definite de lege ca fiind publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent;

- Identifica targetului respectivului produs , bere, ca fiind grupurile de copii

- Sunt promovate obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrităţi), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atrăgătoare în special persoanelor sub vârsta 18 ani.

Contactaţi de Paginademedia.ro, reprezentanţii Ursus nu au dorit să comenteze situaţia.

Reclama este creaţia agenţiei Leo Burnett. Contul de digital al brandului este la Kubis Interactive, iar cel de media la agenţia Media Investment. Partea de PR este la MSL The Practice.

VIDEO. Reclama Ursus Cooler cu "pisi-câinele" Alex:

Scrisoarea, pe larg

Stimatei domni, doamne,

Subsemnata Ana Popescu, mama a doi copii minori (9 ani si 13 ani) va solicit interzicerea imediata a materialului publicitar la Cooler – spot tv Pisicaine difuzat incepand cu luna iulie care infatiseaza un “Pisicaine”, asa cum se prezinta acest personaj ca fiind un hybrid intre pisica si caine, similar produsului promovat “bere si suc intr-unul singur”

Daca veti analiza acest material publicitar veti constata numeroase abateri de la lege.

Astfel:

Desi teoretic produsul se adreseaza persoanelor peste 18 ani, faptul ca personajul publicitar este simbolizat ca o jucarie, este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar ”pisicainelui”, respectiv bere si suc in acelasi continut. Faptul ca, de undeva din fundal, se aude o voce precizand ”0 alcool” nu este de natura a corecta mesajul transmis copiilor.

Potrivit sintezelor legislative facute de Consiliul Roman pentru Publicitate (“RAC”) reiese dupa cum urmeaza::

2.1. Comunicarea comercială nu va fi realizată pentru a fi direcţionată către persoanele sub vârsta de 18 ani.

2.2. Comunicarea comercială nu va prezenta persoane consumând bere dacă acestea nu sunt, nu acţionează şi nu par, în limite rezonabile, a avea peste vârsta de 25 de ani.

2.3. Comunicarea comercială nu va fi direcţionată în mod specific către minori şi nici nu va prezenta minori ce consumă bere.

2.4. Comunicarea comercială nu va promova obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrităţi), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atrăgătoare în special persoanelor sub vârsta 18 ani.

2.5. Comunicarea comercială va apărea în presa scrisă, radio, televiziune, cinema sau în orice altă formă de media digitală inclusiv internet, reţele de socializare şi mesaje scrise, doar dacă cel puţin 70% din audienţă este de aşteptat să aibă vârsta legală pentru achiziţia de alcool. O destinaţie de plasare va fi considerată rezonabilă, dacă evaluarea componenţei audienţei înainte de plasare, a îndeplinit criteriile de plasare.

2.6. Comunicarea comercială cum ar fi panourile, posterele din staţiile de autobuz etc. nu va fi amplasată în apropierea şi în raza şcolilor, liceelor, grădiniţelor, locurilor de joacă sau în alte locuri folosite în special de persoane aflate sub vârsta de 18 ani pe o rază de 200m.

In ceea ce priveste comunicarea comerciala referitoare la bere, aceasta trebuie:

să fie întotdeauna dezvoltate, implementate şi administrate cu responsabilitate;

să fie întotdeauna în deplină conformitate cu legile, reglementările şi codurile în vigoare;

să nu fie niciodată adresate minorilor (persoane care nu au împlinit vârsta legală pentru achiziţia de alcool);

să nu încurajeze niciodată comportamentul violent, agresiv, periculos, anti-social sau ilegal;

să nu încurajeze niciodată consumul de alcool şi conducerea vehiculelor sau abuzul de alcool;

să nu înjosească niciodată nici un grup al societăţii şi să nu ofenseze standardele acceptate de bun gust şi decenţă.

Fata de cele de mai sus, foarte bine sic lar mentionate, prin noua campanie la URSUS Cooler lucrurile stau complet diferit:

- se desfasoara activitati de publicitate inselatoare, definite de lege ca fiind publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent;

- identifica targetului respectivului produs , bere, ca fiind grupurile de copii

- sunt promovate obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrităţi), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atrăgătoare în special persoanelor sub vârsta 18 ani.

Avand in vedere cele de mai sus, va solicit interzicerea imediata a difuzarii materialului publicitar la produsul Ursus Cooler.

Cu respect,

Ana Popescu

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Bogdy1947 Bogdy1947
    Problema nu este ca atrage copiii, problema este ca reclama e foarte dar foarte proasta. La fel si berea/sucul asta.
  • DODO DODO
    nu este periculoasa ci doar penibila Putea fi si struto-camila De ce nu ? de la un brand ca ursus te astepti la ceva profesionist nu papusele de plus
  • Schroedinger Schroedinger
    Iar a scapat fimiu la bere. Va rog sa-l scuzati.
  • Pisicâinele lui Schroedinger Pisicâinele lui Schroedinger
    Felul cum se moderează aici comentariile frizează patologicul. Nu era nimic "vulgar sau jignitor" în comentariul meu, era doar ironic la adresa părintelui îngrijorat de drobul de sare care stă să-i cadă în cap odraslei din cauza reclamei celei parşive.

    Moderatorii par să aibă aceeaşi mentalitate ca a doamnei în cauză. Sper însă că au avut decenţa să nu procreeze, e spre binele speciei.
  • Pisicâinele lui Schroedinger Pisicâinele lui Schroedinger
    ***
  • Leonardo Stanoi Leonardo Stanoi
    Pe lângă interzicerea ei pentru inducerea în eroare a publicului, trebuiesc și amendați domnii "creativi", este clar pentru toată lumea că asta s-a vrut de la bun început; o înșelătorie ieftină marca Ursus!
  • Coco Coco
    Poți oricând da pe duck tv. Reclama asta poate induce in minte refrenul ala tâmpit "bere-suc debla pisiiii-caineeee"
  • Gibson Gibson
    Sa le zică cineva sa se “chilleze” acestor părinți hyperprotectivi, se spune clar in reclama ca acel sortiment nu are alcool. Sa stea liniștiti ca prima bere cu alcool nu o vor bea copiii din cauza aceste reclame.

Trimite un comentariu

sus