STUDIU. Companiile şi-au schimbat drastic modul de lucru în pandemie. Aproape jumătate din bugetele de marketing (46%) s-au dus către social media şi dispozitive mobile, arată un studiu Deloitte Chief Marketing Officer (CMO) Survey.
Cifra, în sine, nu spune mare lucru, dar în acest caz un aspect important merită subliniat: Procendul înseamnă de două ori mai mult decât înainte de pandemie.
Cheltuielile pentru marketingul pe mobil vor creşte în următorul an, iar cele din zona social media vor stagna (nivelul fiind oricum unul foarte ridicat), subliniază aceeaşi sursă.
NOTĂ: Studiul s-a derulat în Statele Unite ale Americii. S-au analizat aproximativ 300 de răspunsuri ale oamenilor domeniu, care activează în 13 sectoare din SUA.
Concluzii ale studiului:
- Social media a jucat un rol important atât în creşterea notorietăţii brandurilor, cât şi a performanţei companiilor.
- Reţelele de socializare au fost folosite în special pentru acţiuni al căror scop ţinea de notorietatea mărcii (84% dintre respondenţi) şi mai mult de jumătate dintre aceştia, pentru păstrarea clienţilor actuali (54%) şi atragerea de noi clienţi (51%).
- Studiul subliniază faptul că reţelele de socializare au avut o contribuţie majoră la performanţele înregistrate de companii în timpul pandemiei, cu o creştere de 23,5% faţă de luna februarie 2020.
- Influencerii: Datele arată că oamenii de marketing apelează puţin la astfel de colaborări şi doar 8% din buget este alocat activităţilor de acest gen pe canale de socializare, precum LinkedIn, blogurile companiilor, Instagram sau Facebook.
- Totuşi, se preconizează o creştere a bugetelor pentru influenceri în următorii trei ani.
- Studiul subliniază că, atunci când investesc bani pe zona de mobile, oamenii din marketing acordă prioritate optimizării site-urilor pentru dispozitivele mobile (70%), şi nu creării şi actualizării de aplicaţii (30%).
- În pandemie, departamentele de marketing au îndeplinit mai multe sarcini, dar cu mai puţini angajaţi. De ce? Deoarece 9% dintre locurile de muncă din departamentele de profil au fost pierdute în timpul pandemiei. Totul în contextul în care bugetele au crescut uşor, mai arată studiul.
Deloitte CMO Survey este rezultatul analizei a aproximativ 300 de răspunsuri oferite de către oameni din domeniu care activează în 13 sectoare din SUA (Tech, Banking, Retail, Healthcare sau Media).
Deloitte CMO Survey este realizat de două ori pe an, prin sondaj online, şi acoperă companii din domenii precum tehnologie, servicii bancare, comerţul cu amănuntul, servicii medicale, servicii profesionale, comunicare, bunurile şi servicii de larg consum, producţie, transport, minerit şi construcţii, energie şi educaţie.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu