Skip to main content

Agenţia lui Ursus răspunde controverselor: Ce-a vrut cu reclama bere-suc de la pisi-câine? De ce nu va mai rula spotul?

 
Agenţia lui Ursus răspunde controverselor: Ce-a vrut cu reclama bere-suc de la pisi-câine? De ce nu va mai rula spotul?

Agenţia lui Ursus răspunde controverselor iscate în jurul campaniei „Bere-suc” de la „Pisi-câine”. Ce public a vrut să atingă cu reclama?

Publicitate

De ce e folosit "pisi-câinele", personaj care prinde la copii? Pentru că de aici au venit şi reclamaţiile: cum că, deşi e un produs fără alcool, reclama poate crea o favorabilitate în rândul copiilor pentru un brand de bere, în speţă Ursus.

Am vizat încă de la început un target exclusiv adult”, spun reprezentanţii brandului pentru Paginademedia.ro.

Oricum, spun aceştia, spotul nu va mai rula, deoarece - cel puţin aşa susţine agenţia - campania s-a încheiat.

Răspunsul vine în contextul în care, în online, au apărut voci care acuză că „berea-suc” atrage mai degrabă atenţia copiilor, nu a adulţilor, pentru că este „şi bere, şi suc”.

Astăzi, cei de la Leo Burnett au venit cu o poziţie oficială pentru Paginademedia.ro: resping acuzaţiile şi explică de la ce a plecat conceptul „bere-suc” de la „pisi-câine”

Înainte de răspunsul cretivilor care s-au ocupat de campanie, câteva detalii despre aceasta. A fost lansată în iulie şi promovează noi variante de Ursus Cooler, pe lângă cea cu lâmăie: cu cireşe şi cu grepfruit. De aici vine conceptul: este o „bere-suc” sau un „suc-bere”. (Mai multe detalii, AICI)

Agenţia care s-a ocupat de creaţie, Leo Burnett, dat câteva explicaţii cu privire la scopul campaniei. Pe scurt:

- campania s-a încheiat la finalul lunii august, spun ei

- am vizat încă de la început un target exclusiv adult

- am vrut să transmitem ideea de mix, aşa cum şi Cooler este o combinaţie între bere fără alcool şi suc de fructe

- e un concept abstract pe care „l-am tradus creativ prin pisicâine”

- am plecat de informaţia că 50% dintre români au pisici sau câini

- tot universul lui Alex, personajul reclamei noastre, este un univers de adult: este CEO, conduce o fabrică, are o echipă de alţi adulţi cu care lucrează, socializează, spune glume, toate lucrurile specifice unui adult

Ce se acuza în online? Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”

O petiţie online, semnată de un părinte, semnaliza câteva aspecte care n-ar fi tocmai în regulă cu reclama Ursus. Scrisoarea era adresată Cosiliului Naţional al Audiovizualului şi Consiliului Roman Pentru Publicitate.

Petenta acuza „numeroase abateri de la lege” şi cere „interzicerea reclamei”. Câteva dintre acestea, pe scurt:

- Personajul publicitar este simbolizat ca o jucarie

- Este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar ”pisicainelui”, respectiv bere si suc in acelasi continut.

- Faptul ca, de undeva din fundal, se aude o voce precizand „0 alcool” nu este de natura a corecta mesajul transmis copiilor.

VIDEO. Reclama Ursus Cooler cu "pisi-câinele" Alex:

Toată poziţia agenţiei Leo Burnett, pentru Paginademedia.ro

„Cu această campanie care s-a încheiat la finalul lunii august, am vizat încă de la început un target exclusiv adult. Personajul “pisicâine” s-a născut ca răspuns creativ pentru a transmite ideea de mix, aşa cum şi Cooler este o combinaţie între bere fără alcool şi suc de fructe.

Ne-am dorit să explicăm produsul şi ideea de mix prin conceptul de “tot ce este mai bun din două lumi”, un concept abstract pe care l-am tradus creativ prin pisicâine. Şi am ales această combinaţie specifică, plecând de la informaţia foarte interesantă că 50% dintre români au pisici sau câini ca animale de companie şi 15% şi pisici şi câini.

De altfel, tot universul lui Alex, personajul reclamei noastre, este un univers de adult: este CEO, conduce o fabrică, are o echipă de alţi adulţi cu care lucrează, socializează, spune glume, toate lucrurile specifice unui adult. Am fost atenţi atât la nivel strategic cât şi execuţional pentru a ne asigura că Alex este cât mai relevant pentru un target adult.

Campania a fost legată de sezonul de vara şi s-a încheiat pe 21 august. In continuare vă asigurăm că suntem atenţi şi ţinem cont de toate reglementările în comunicare.”

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Sorin Sorin
    "socializează, spune glume, toate lucrurile specifice unui adult.".. Copiii sub 18 ani nu socializeaza si spun glume?
  • Panzer Kunst Panzer Kunst
    Ca de obicei cand creativii dau cu mucii in tavan vine compania cu un comunicat plin de penibilitati.
    Este prea greu sa dai afara mai multi decidenti cu salarii consistente, mai bine dai niste explicatii aiuritoare si lumea dupa ce ca nu pricepe va si uita repede.
    "relevant pentru un target adult"
    Adica o papusa care nu stie daca e fata sau baiat!
    Pentru asa ceva exista personal medical de specialitate.
  • Ion Ion
    "răspuns creativ pentru a transmite ideea de mix"
    Creativii au mixat multe bauturi ca sa produca o reclama asa inteligenta.
  • Șerban Șerban
    Nu pot decât să mă bucur. Hai noroc și la mai puține reclame ***.

Trimite un comentariu

sus