Skip to main content

REACŢII. Dan Negru, despre postul lui Sârbu: „Dincolo de content, doare ieftineala ambalajului”. Ce au spus Dragoş Stanca şi Septimiu Sărăţeanu?

 
REACŢII. Dan Negru, despre postul lui Sârbu: „Dincolo de content, doare ieftineala ambalajului”. Ce au spus Dragoş Stanca şi Septimiu Sărăţeanu?

Reacţii la Aleph News, televiziunea lui Adrian Sârbu. Staţia s-a lansat în urmă cu câteva zile, iar reacţiile în mediul online nu au întârziat să apară. Cea mai proaspătă vine de la Dan Negru, vedeta Antenei 1, care a publicat un mesaj în această dimineaţă, pe Facebook.

Publicitate

„Ma aşteptăm ca lansarea să conţină cel puţin o exclusivitate mondială şi nu ştiri clasice pe care le vezi peste tot! Vremea ştirilor echilibrate pe care le vrea Sărbu a trecut. Nu le mai găseşti niciunde in lume”, spune Negru.

Prezentatorul vorbeşte despre „inamicul principal de 20 de ani”, care nu a fost „Sârbu din Pro TV”, ci „Sârbu din Antenă”:

„Sârbu a fost inamicul meu principal 20 de ani şi cel mai greu mi-a fost să lupt nu cu Sarbu din Pro ci cu Sarbu din Antenă pentru că toţi voiau să-l copieze, nu să-l înfrunte. Cu o căruţă de dolari bine folosiţi, Sărbu a schimbat atunci lumea televiziunii din România”, povesteşte omul de televiziune.

În finalul postării, aminteşte şi de Valeriu Lazarov:

„Singurul român care a contat in televiziunea mondială n-a fost Sârbu. A fost Valeriu Lazarov care a construit televziunea modernă italiană, pe aia spaniolă. Lazarov a fost singurul care nu voia sa fie Sârbu.

Poate lecţia pe care Lazarov i-o dă lui Sârbu, dincolo de moarte: viaţa e frumoasă fiindcă are un început şi un sfârşit”, conchide Dan Negru.

Negru nu este singurul care a comentat despre Aleph. Foştii colaboratori ai lui Sârbu, mesaje după lansarea staţiei

Nu doar Dan Negru a scris despre Aleph News. Dragoş Stanca (fondator al festivalului Upgrade100 şi fost jurnalist la Mediafax) a lăudat proiectul.

„Sigur, sunt multe lucruri de reglat iar produsul final va fi analizabil în 6 luni - dar emisia simultană 9:16 respectiv 16:9 pe mobil vs. tv, abordarea diferită ca împachetare şi tone of voice, lipsa senzaţionalismului, încercarea de a prezenta mai firesc şi relaxat, elementele de gamification şi prezentarea generală gândită pentru online şi TV sunt lucruri care merită remarcate”, a punctat Stanca.

De asemenea, Septimiu Sărăţeanu (fost producător al Ştirilor Pro TV la Jurnalul de noapte şi cel de dimineaţă) a analizat lansarea Aleph News. L-a criticat, dar a avut şi câteva cuvinte de laudă pentru noul post de televiziune.

Septimiu Sărăţeanu, despre Aleph News:

„Breaking News-ul zilei nu a fost, aşa cum s-a indus ideea, lansarea postului de ştiri al lui Adrian Sarbu - Aleph News, ci interviul patronului ÎNSUŞI la Marius Tucă Show. De la 1 decembrie 1995 cand şi-a facut apariţia publică cu lansarea PRO TV, nu i-a luat nimeni niciodată un interviu care sa fi fost difuzat undeva .Ăsta a fost primul interviu şi cred că ar fi trebuit marketizată mai bine această "lovitură de începere" cu Adrian Sarbu la balon (sau mai bine să îi spun sferă).

Cine a privit acest interviu şi nu-l cunoaşte pe Adrian Sârbu, cu siguranţă se poate declara încantat pentru că a luat la cunoştiinţă de tot soiul de concepte şi sintagme la fel de halucinogene ca şi celebrul "Gandeşte liber". Unii l-au descoperit sau redescoperit pe Adrian Sârbu, eu unul doar l-am revăzut. Nimic de spus. Adrian Sârbu e un om care a citit mult şi a imaginat mult, dar căruia i-a placut tot timpul sa stea la masa potenţaţilor zilei. Nu nevoia de informare şi educare a publicului pe care o clamează este cea care l-a facut să deschidă Aleph News, ci nostalgia vremurilor la care Iliescu, Nastase, Milica sau Băsescu îi solicitau audienţe.

Cea mai importantă ştire pentru mine în seara asta, dacă îmi este permisă gluma este că Adrian Sârbu şi-a deschis "coafor". Cum aşa? I-a mai pus părul pe moaţe încă odată lui Ronald Lauder - ex patronul CME, omul care l-a propulsat pe Adrian Sârbu drept primul CEO român într-o corporaţie străină. "A crezut ca eu pot să merg pe apă, iar eu i-am spus ca pot să merg pe aer" a spus Sârbu referindu-se la metoda prin care l-a determinat pe fostul investitor american să-l mai ajute odată ca finanţator.

Chiar Sârbu recunoştea că problema finanţărilor a fost una extrem de serioasă şi extrem de mulţi posibili investitori i-au întors spatele. Problema investiţiei minimaliste se vede însă pentru un ochi muncit intens în televiziune. Analizând fără patimă şi cu mintea limpede, deşi lui Sârbu nu-i place să funcţioneze cu "merge şi aţa", emisia Aleph News a inceput mai degrabă în genunchi decât în picioare.
Diferenta de la concept revoluţionar la execuţie este că de la globul pământesc al lui Galileo Galilei la globul de cristal al babei Vlanga.
E adevărat că astăzi a fost începutul şi rezultatul se va vedea după 3 luni. A spus-o chiar Sârbu,omul care nu are răbdare cu nimeni, doar cu el însuşi.

El, artistul desăvârşit al monologurilor motivaţionale şi al procedurilor de breaking news ţi planurilor de back-up moştenite de la regretatul George Iliescu. Acum ştiu sigur că azi, nu mi-aş fi dorit vreun minut să fiu în regia de emisie (minimalistă) a lui Aleph News şi să simt cazanul în clocot. M-am gandit la voi Cristi, Ştefan Marius, Cipicu, Radu şi ştiu că a fost greu. Pentru că ştiu că nu a fost bine şi temperatura a urcat cu extrem de multe grade. Dar pentru că nu a fost negru pe post, chiar şi pentru asta tot meritaţi felicitări.

Sunt însă multe chestiuni. care ţin de detalii, ce nu arată a inovaţie .Nu e fine tunning, e prelucrarea prin aschiere masivă ce trebuie facută acolo, dar oamenii ( cei care vor rezista presiunii ) o vor face sub "biciul" motivant al patronului .La asta se pricepe cel mai bine : să te motiveze prin toate mijloacele. Conceptul de social television pe care presupune Adrian Sarbu că l-a lansat, îl anunt respectuos că nu îi aparţine şi că se regăseşte în proporţie de 80% în Buzz Feed, un canal de content video on-line foarte popular pentru generaţia millenials. Nici măcar teoria că Aleph News e prima televiziune adaptată la Insta Stories, la Instagram TV nu e adevarată, pentru că toate marile reţele de televiziune de la americani, chinezi sau ciuciunghezi au conţinut de tip "responsive" adaptat la fiecare mediu de distribuţie (TV, laptop, smart phone sau tabletă).

Cât despre promisiunea cu noul Netflix, aici lasaţi-mă să mă îndoiesc adânc (ca unul care a lucrat la o mare companie de tehnologie în domeniul OTT), că veţi rupe norii, mai ales când e vorba de tehnologia pe care aţi ales-o. In rest, predicatul ŞTIU e bun, e cuprinzător, meciul de ştiri din prime time al celor doi foşti comentatori sportivi pare sa fie nostim, sigla pare ofertantă dar cam ştearsă şi nepusă în valoare, background-ul de la Tucă din plan general e mişto dacă e plasma de înaltă rezoluţie şi nu ne-aţi păcălit cu o croma binefacută şi interviul ar fi fost mişto dacă Tuca nu ar fi fost slugarnic, linguşitor şi fricos.

În rest, le urez foştiilor colegi multă baftă şi rezistenţă la stress şi să-l suportaţi pe Sârbu atât cât puteţi şi cât aveţi ce câştiga şi învăţa.
În rest, Sârbu nu merge pe apă, nu e Dumnezeu. Veţi constata că este un om ca oricare altul cu multe idei valabile, dar şi cu extrem de mulţi yes-mani pe lângă el care îl şi "coafează”.

Dragoş Stanca, mesaj integral pe Facebook:

„În materie de programe TV de ştiri n-am mai văzut inovaţie reală de pe vremea relansării Realitatea TV în 2009, coordonată de Sergiu Toader. Inovaţie: nu bugete mai mari, decoruri mai cool, scule mai bune. Mă bucur că am văzut asta aseară.
Din punct de vedere al intenţiei exprimate, programul ŞTIU - realizat la noua televiziune gândită de Adrian Sârbu, Aleph News, de Costi Mocanu şi Felix Drăghici îmi pare lăudabil.

Sigur, sunt multe lucruri de reglat iar produsul final va fi analizabil în 6 luni - dar emisia simultană 9:16 respectiv 16:9 pe mobil vs. tv, abordarea diferită ca împachetare şi tone of voice, lipsa senzaţionalismului, încercarea de a prezenta mai firesc şi relaxat, elementele de gamification şi prezentarea generală gândită pentru online şi TV sunt lucruri care merită remarcate.

Felicitări pentru lansare foştilor colegi implicaţi în proiect şi energie maximă să duceţi proiectul acolo unde vă doriţi!

PS. Nu comentez partea editorial/content, e treaba lor. Şi nu, nu am nici o implicare în proiect, toate contractele noastre cu grupul Mediafax & Co. au încetat în luna ianuarie.”

Mesajul lui Dan Negru, în întregime:

„Mă aşteptam ca lansarea să conţină cel puţin o exclusivitate mondială şi nu ştiri clasice pe care le vezi peste tot. Vremea ştirilor echilibrate pe care le vrea Sârbu a trecut. Nu le mai găseşti niciunde în lume. Publicul smart ştie să aleagă şi apoi să voteze pentru că votul rămâne miza ştirilor oriunde în lume.

M-am uitat câteva ore la noua televiziune a lui Sârbu şi n-am înţeles deloc prim-planurile căpăţânilor moderatorilor, prim-planuri exagerate şi obositoare. Capetele unor tineri care citesc ştiri bătrânicioase. Moderatori cu păreri dar fără notorietate.

Apoi, conceptul de social television despre care Sârbu zice că e nou. E vechi, toate televiziunile au demult content adaptat pentru toate ecranele. Publicul smart ştie asta! Facebook a devenit o chestie îmbătrânită, darămite televiziunea. Dincolo de content, doare ieftineala ambalajului. Cu asta Pro nu era obişnuit! Siglă ponosită, bumpere, croma, mult Youtube moca. O fi ăsta începutul? Sau sfârşitul?

Singurul român care a contat în televiziunea mondială n-a fost Sârbu. A fost Valeriu Lazarov, care construit televiziunea modernă italiană, pe aia spaniolă. Lazarov a fost singurul care nu voia să fie Sârbu. În România, cu producţiile lui, Antena avea sloganul „lider în divertisment de televiziunea” şi TVR era în top 3.

Când l-am întrebat pe domnul Lazarov de ce nu mai funcţionează anumite formate tv, mi-a răspuns: „pentru că viaţa e frumoasă fiindcă are un început şi un sfârşit”. O lecţie frumoasă pentru noi, cei care nu ne împăcăm cu asta. Şi poate lecţia lui Lazarov i-o dă lui Sârbu, dincolo de moarte: „Viaţa e frumoasă pentru că are un început şi un sfârşit”.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • daniel daniel
    @Andrei I-a mai dat si lui Cristoiu interviu acum cativa ani.
  • DODO DODO
    stie cineva daca capetele alea mari care umplu ecranul sint ca asa trebuie sau televizorul meu a luat-o razna ? oricum nu pot privi mai mult de doua minute ( cu indulgenta )
  • Gaetano Gaetano
    S-a trezit și Negru - Urlătorul Ambulant al televiziunii!! Groaznic prezentator!! Expirat!!
  • didi didi
    cel mai pertinent mi se pare dan negru. conceptul aleph news mi se pare nelalocul lui, iar sarbu e depasit de evenimente. cu un singur cuvant, EXPIRAT.
  • Andrei Andrei
    Septimiu Sărățeanu se înșală. Sârbu a mai acordat un interviu, la o lună de la lansarea Pro TV, în emisiunea „Față în față cu Ilie Șerbănescu”.
  • Cama Cama
    Ca un privitor obiectiv , adica fara implicatii in vreo televiziune , imi place conceptul Aleph News. Au si defecte , ca oricare televiziune , si anume ca pana la ora 19:00 au numai stiri ceea ce e cam mult. Emisiunea "Stiu" e ceva nou si ceva care pe mine m-a prins (am uitat sa spun ca am 18 ani) . Cat despre "Marius Tuca Show" imi place foarte mult , prefer sa ma uit la el decat la orice post de stiri si invitatii de pana acum au fost de x ori mai buni decat invitatii de la Realitatea , Antena 3 , Romania TV , B1 din ultima perioada. Cel mai bun lucru e ca nu vorbesc asa de mult despre politica de care sunt saturat pana-n gat. Calitatea video este buna , cu mici defecte cateodata , dar pana la urma nu pot sa judec , au debea cateva zile de emisie . Astept noi emisiuni in cursul zilei. Pana atunci raman sa ma uita la "Stiu" si la Tuca.
  • Marian Marian
    Acest individ Dan Negru ,se crede buricul pamantului , mai se si numeste regele audientele , sa fim seriosi e expirat dar na trebuie sa se bage si el in seama

Trimite un comentariu

sus