VIDEO. Un client şi un mesaj mai puţin obişnuit: un brand de fashion şi un mesaj social într-o reclamă. Fashion Days şi spotul cu Adelina Pestriţu. Vă spunem povestea lui, cu Robert Tiderle, de la Papaya, agenţia de publicitate care a realizat spotul, o companie care are în spate şi alte clipuri care au (şi) mesaje sociale, pe lângă cel comercial.
Mesajul spotului este simplu: „Totul este despre bun gust. Şi bun simţ” sau cum sintetizează agenţia pe pagina de Facebook - „Da, e important ce porţi. Dar la fel de important e şi cum te porţi”
Este o reclamă despre „bun gust” şi „bun simţ” care foloseşte un cuvânt mai rar folosit în reclame, la noi: dobitoc. De ce a fost folosit?
„Initial a fost scris cam asa: „Şi poţi fi şi palma dată omului lipsit de inteligenţă şi bun simţ care crede că strada e coşul lui de gunoi”.
Doar ca era prea lung si l-am inlocuit cu „dobitoc”. Nu cred ca este o alegere prea dura, este acelasi lucru.”
Răspunsul vine de la „responsabili”, Papaya Advertising, prin Robert Tiderle (şeful agenţiei). Publicitarul a vorbit despre spot într-un scurt interviu acordat Paginademedia.ro.
Reclama este mai puţin despre haine şi produse şi mai mult despre bun simţ, produsele Fashion Days fiind inserate discret în video. De ce este un mesaj social într-o campanie pentru un magazin de fashion?
Tiderle a răspuns şi la această întrebare:
„De ce nu? Peste tot in lumea civilizata brandurile inteleg sa isi dezvolte o latura civica.
Mesajele sociale nu trebuie sa se regaseasca doar in arsenalul organizatiilor non guvernamentale – orice comunicator ar putea sa isi asume si un mesaj care sa le ajute pe acestea. Si nu trebuie neaparat sa fie intotdeauna o sponsorizare – pana la urma este vorba de a face bine si binele este comun”, subliniază acesta.
Adelina Pestriţu, personaj central
Şeful de la Papaya a explicat şi de a fost aleasă Adelina Pestriţu ca actriţă principală în spot, dar şi a cui a fost ideea întregului concept.
Paginademedia.ro: De ce v-aţi gândit la Adelina Pestriţu pentru aceasta reclamă?
Robert Tiderle: Adelina avea deja o colaborare cu Fashion Days, colaborare care mergea foarte bine. Ne-am gandit sa o extindem si in cadrul acestei campanii si cred a a fost o idee extrem de buna. Am vazut ca unora nu le-a placut acest lucru, dar nicio campanie de un asemenea impact nu poate multumi pe toata lumea. Bine cu sunt putini si au corturi mici.
Paginademedia.ro: A fost ideea clientului sau a agenţiei? Dacă a fost a agenţiei, cum a reacţionat clientul?
Robert Tiderle: A fost dorinta clientului sa lanseze o campanie de impact. O sa-mi spuneti ca toti clientii doresc acest lucru, dar daca ne uitam la calupul publicitar o sa vedem ca nu e chiar asa. Efortul facut este rareori de natura creativa, mai degraba este o cursa de achizitie de audienta. Iar daca pentru unii audienta inseamna TRP, pentru noi inseamna oameni. Oameni care te privesc si care te asculta. De aceea ce spui este la fel de important (cateodata mai important) decat ceea ce vinzi.
Propunerea noastra a fost facuta in cadrul unui pitch. Campania recenta demonstreaza ca l-am castigat, iar faptul ca l-am castigat demonstreaza ca reactia clientului a fost una buna.
Colaborarea dintre Papaya şi Fashion Days a început în primăvara acestui an.
VIDEO. Fashion Days - Cafeaua
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
Adelina Pestrițu a fost într-o zi foarte bună, arată bine și face un gest îndrăzneț.
Îmi pare rău că Papaya nu lucrează și cu magazinu părinte, EMAG.
Și îmi pare rău că nu au mai făcut clipuri pentru Digi în ultima vreme. Cred că Digi trebuie să facă uitat belgavristanul.