„Când am plecat din Pro TV nu a mai rămas cam nimeni dintre oamenii cu care am lucrat. Nu mi-aş fi dorit să mă întorc în Pro TV, mi s-ar fi părut mult mai greu să lucrez acolo cu alţi oameni, decât să lucrez în altă parte. Şi am ales să lucrez în altă parte şi bine am făcut”, a spus producătoarea Mona Segall (Asia Express şi Chefi la Cuţite) într-un interviu acordat Cristinei Stănciulescu (jurnalist şi blogger).
Despre Adrian Sârbu:
Adrian Sîrbu este cel "care m-a învăţat tot ce ştiu şi căruia îi datorez enorm. Era omul care mă punea în situaţiile în care trebuia să fac lucruri pe care nu le ştiam şi pe care nu le mai făcusem niciodată în viaţa mea", spune Mona Segall. "El a hotărât că trebuie să fac reclame şi pe urmă a hotărât că trebuie să fac televiziune. Şi se purta mereu ca şi cum ar trebui să ştiu toate astea foarte bine", continuă ea.
Mona Segall a vorbit despre proiectele pe care le face în prezent la Antena 1, despre relaţia cu Pro TV după plecarea din 2014, despre relaţia cu Adrian Sârbu, dar a atins şi câteva aspecte din viaţa personală.
Reamintim că Mona Segall a fost şefa marilor producţii din Pro TV: Dansez pentru tine, Master Chef, Vocea României sau Românii au talent. A trecut la Antena 1, unde a continuat cu Chefi la cuţite sau Asia Express.
Românii au talent este formatul perfect de televiziune
Cristina Stănciulescu: Cum te simţi că baţi Pro TV-ul cu showurile tale? Pro TV este un post de televiziune pe care l-ai creat împreună cu echipa, desigur, dar ai participat la creaţia lui… Acum multe showuri semnate de tine sunt peste Pro TV. E o ironie, cumva…
Mona Segall:
- Eu nu văd lucrurile aşa… De pildă, nimeni, niciodată nu va putea bate vreodată „Românii au talent”, pentru că acela este formatul perfect de televiziune şi nimeni nu a descoperit până acum ceva mai bun. Asta este o problemă în toată lumea, nu numai la noi, la Antena, sau oriunde. Showurile de genul acesta care au tot ce vrei, nu au cum să fie bătute.
- Dar da, „Chefii la cuţite” bat de mult timp Pro TV-ul, dar eu nu mă gândesc la lucruri aşa. Eu la Pro TV nu mă gândesc ca la Pro TV… Pe mine mă întrebau colegii mei atunci când am plecat de la Pro, cum rezist… Ei plângeau în fiecare zi, şi eu în sufletul meu, dar nu arătam, şi erau drame, şi ne era greu să ne adaptăm şi să găsim un format care să funcţioneze şi care să fie pe sufletul nostru… erau foarte multe greutăţi… şi ei nu înţelegeau de ce nu sufăr mai tare şi le-am spus că eu nu mă leg de locuri, eu mă leg de oameni.
- Când am plecat din Pro TV nu a mai rămas cam nimeni dintre oamenii cu care am lucrat… Nu mi-aş fi dorit să mă întorc în Pro TV, mi s-ar fi părut mult mai greu să lucrez acolo cu alţi oameni, decât să lucrez în altă parte. Şi am ales să lucrez în altă parte şi bine am făcut.
Cristina Stănciulescu: Ai trăit în lumea filmului, ai cunoscut, practic, pe toată lumea din acest domeniu. La cine te-ai uitat cum admiraţie?
Mona Segall:
- La Andrei Blaier, Nicolae Corjos, la ai mei şi la nişte oameni care ne iubeau şi care ne erau prieteni, cum e Tereza Barta care nu mai e în ţară, dar de la care am învăţat enorm şi care e ca şi sora mea şi, desigur, la Adrian Sîrbu, care m-a învăţat tot ce ştiu şi căruia îi datorez enorm. Era omul care mă punea în situaţiile în care trebuia să fac lucruri pe care nu le ştiam şi pe care nu le mai făcusem niciodată în viaţa mea.
- Nu făcusem în viaţa mea dublaje şi m-am trezit făcând dublaje şi traducând, eu care nu învăţasem niciodată engleză, traduceam tot, făceam casting, făceam tot dublajul pentru că el, la un moment dat, a hotărât că eu trebuie să fiu regizor de dublaj, eu de abia născusem atunci, nu lucram la Buftea, nu fusesem regizor în viaţa mea.
- Pe urmă tot el a hotărât că trebuie să fac reclame şi pe urmă a hotărât că trebuie să fac televiziune. Şi se purta mereu ca şi cum ar trebui să ştiu toate astea foarte bine.
Nu intră nimeni pe post fără să-l văd eu
Cristina Stănciulescu: Ai făcut compromisuri în showuri?
Mona Segall: Da, este o meserie în care nu poţi să nu faci compromisuri, altminteri poţi dezamăgi publicul, businessul. Eu am lucrat în cinematografie pe vremea în care aceasta nu era considerată un business, dar după acea lucrurile nu au mai fost la fel. Acesta este cel mai important atu al meserie: să faci compromisuri fără să se vadă prea tare.
Cristina Stănciulescu: Cum alegi oamenii, vedetele? Îţi faci un plan înainte, sau cum?
Mona Segall:
- Echipa de casting cu care lucrez este poate cea mai mare din toată producţia. Ei dau liste cu oameni, fac documentarea şi aici nu mă refer doar la „Asia”, ci şi la „Chefi la cuţite”, adică şi showurile cu oameni obişnuiţi.
- La toate preselecţiile din ţară pentru „Chefi la cuţite” eu trebuie să văd fiecare om. Dacă nu îi văd şi dacă nu îmi aleg eu pozele cu ei la sfârşitul zilei, nu se poate.
- Nu intră nimeni pe post fără să-l văd eu. Dacă nu-i văd şi nu ştiu exact ce să le spun chefilor, ce să le spun celor care le iau interviuri, dacă n-am ceva care mă atrage, dacă n-am ceva în poveste pe care pot să construiesc, dacă n-au farmec să treacă sticla, nu pot… Degeaba mi se arată poze, documentări, eu trebuie să-l văd pe fiecare…
Citeşte tot interviul pe Cristinastanciulescu.ro
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii
postacii trec , Pro TV ramane lider zi de zi , saptamana de saptamana , luna de luna ha ha ha ha ha ha ha ha
Pro a sters pe jos cu Chefii tai aseara , ha ha ha
Au si aparut iubitorii Monei pe aici , vai vai vai
De ce îți închei fiecare comentariu cu „ha ha ha” ? Sunt curios de ce simți nevoia să-ți întărești afirmația inițială cu câte un ha ha. Ăsta e apanajul oamenilor nesiguri, poate chiar cu probleme de ordin „p si hic.”
Chiar si Visuri.