Este oficial. Pro TV va avea un nou proprietar "cu acte în regulă " începând de săptămâna viitoare. Comisia Europeană a aprobat tranzacţia prin care Central Media Entreprises, compania-mamă a Pro TV, trece la PPF, un grup de investiţii controlat de cel mai bogat om din Cehia, Petr Kellner, potrivit unui anunţ publicat pe ec.europa.eu.
Tranzacţia este evaluată la 2,1 miliarde de dolari, potrivit unui anunţ al companiei CME de anul trecut.
Pe de altă parte, potrivit unui anunţ al companiei americane, Pro TV va fi operată de PPF Group N.V începând cu data de 13 octombrie.
Tranzacţia dintre cele două companii a fost analizată de Comisia Europeană şi s-a ajuns la următoarele concluzii:
- Tranzacţia dintre PPF şi CME nu afectează alte companii, fiindcă ambele nu concurează pentru achiziţia aceloraşi drepturi tv, iar tranzacţia ar ajuta PPF la o creştere limitată a cotei de piaţă (o precizare în contextul în care PPF şi CME se ocupă de achiziţionarea drepturilor pentru competiţiilor sportive în Cehia şi Slovacia, dar şi pentru spaţiul pentru publicitate în Cehia).
- PPF ar putea preveni sau limita semnificativ accesul posturile concurente la canalele CME din Cehia. Comisia a concluzionat că aceste posibile preocupări nu au fost întemeiate, deoarece distribuitorii de televiziune cu plată vor continua să aibă acces la conţinut de la concurenţii CME şi la mai multe canale alternative cu programe şi audienţe comparabile în Cehia. Mai mult, PPF are un stimulent pentru a menţine canalele CME disponibile pe scară largă.
- PPF ar împiedica canalele TV concurente să-şi acceseze platforma de distribuţie în Cehia. Comisia a constatat că acest lucru era puţin probabil, deoarece ar reduce calitatea ofertei de TV cu plată a PPF.
- CME ar înceta să mai furnizeze spaţiu publicitar TV concurenţilor PPF din Bulgaria, Cehia şi Slovacia. Comisia a constatat că entitatea fuzionată nu va putea şi nici nu va avea stimulentul economic de a înceta furnizarea de spaţiu publicitar concurenţilor PPF. Comisia a constatat, de asemenea, că vor rămâne pe piaţă suficiente canale TV alternative cu audienţe comparabile şi un inventar publicitar comparabil.
- PPF nu va mai achiziţiona spaţiu publicitar de la concurenţii CME din Bulgaria, Cehia şi Slovacia. Comisia a constatat că PPF va continua să achiziţioneze spaţiu publicitar de la terţe părţi şi că radiodifuzorul TV ar avea în orice caz suficienţi alţi clienţi ai spaţiului publicitar TV.
Citeşte şi: Anunţ OFICIAL. Compania-mamă a Pro TV va avea un nou proprietar. Tranzacţia, evaluată la 2,1 miliarde de dolari
PPF are sediul central în Ţările de Jos şi este un grup multinaţional de finanţe şi investiţii axat pe servicii financiare, finanţarea consumatorilor, telecomunicaţii, biotehnologie, servicii de vânzare, imobiliare şi agricultură.
CME are sediul central în Bermuda şi este o companie de media şi divertisment care, prin filialele sale, este activă în difuzarea TV şi alte sectoare media, în mai multe ţări din Europa Centrală şi de Est (printre care şi România)
Tranzacţia a fost notificată Comisiei la 1 septembrie 2020. Comisia are datoria de a evalua fuziunile şi achiziţiile care implică companii cu o cifră de afaceri peste anumite praguri şi de a preveni concentrările care ar împiedica în mod semnificativ concurenţa efectivă în SEE sau în orice parte substanţială a acesteia.
Despre PPF Group
Grupul PPF investeşte în mai multe segmente de piaţă, inclusiv servicii financiare, telecomunicaţii, biotehnologie, imobiliare şi inginerie mecanică. Creşterea PPF Group se bazează pe dezvoltarea industriilor tradiţionale şi noi, a construirii infrastructurii moderne şi a economiei digitale. Abordarea PPF Group se întinde din Europa până în America de Nord şi în toată Asia. Grupul PPF deţine companii active, care îşi ridică valoarea la 49 de miliarde de euro (la 31 decembrie 2019) şi are 135.000 de angajaţi la nivel global.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii
*** Antenuta , mereu locul 2
Oricum își aduc oameni lor din prin Cehia în toate compartimentele !