Skip to main content

STUDIU. Ce facem pe net? Social media e la putere. Românii, indiferent de vârstă, stau pe Facebook şi Instagram

 
Foto | Pexels
Foto | Pexels

STUDIU. Social media e la putere printre români, indiferent de vârstă. Reţelele de socializare sunt accesate de peste 83% dintre respondenţii unui studiu derulat de compania de cercetare Reveal Marketing Research.

Publicitate

În pandemie a crescut mult frecvenţa apelurilor video online, în rândul tinerilor. De asemenea, românii citesc ştiri online, fac cumpărături şi schimbă mailuri.

Câteva concluzii, pe scurt:

  • Navigarea în social media este activitatea cea mai frecventată de români atunci când stau pe Internet (83% dintre respondenţi)
  • Procentele celor care afirma că petrec timp pe social media într-o săptămână obişnuită sunt ridicate pentru toate segmentele analizate: de la tinerii (89%), până la seniorii pensionari (82%).
  • Schimbul de e-mailuri este pe locul doi în topul activităţilor românilor în mediul online, 73% din totalul eşantionului menţionând această variantă.
  • Peste jumătate dintre români (55%) citesc publicaţii de ştiri atunci când petrec timp în mediul online.
  • Publicaţiile de ştiri (site-uri, reviste, ziare) sunt preferate de pensionari într-o proporţie de 76%, alături de maturii fără partener într-o proporţie de 60%, conform datelor Reveal Marketing Research.
  • 43% dintre români afirmă că au făcut cumpărături online în ultima săptămână.
  • Activităţile de relaxare şi de divertisment sunt alte opţiuni menţionate de către respondenţi. Potrivit Reveal Marketing Research, tinerii, urmaţi de familiile moderne, ascultă muzică atunci când utilizează Internetul. 69% dintre mileniali şi 61% dintre tinerii profesionişti au afirmat că ascultă muzică pe Internet, iar 59% dintre familiile moderne au aceeaşi activitate într-o săptămână.
  • Vizionarea filmelor, a programelor TV sau a canalelor de streaming video: Milenialii şi tinerii profesionişti afirmă în cea mai mare măsură că desfăşoară această activitate (61%, respectiv 73%). Familiile tradiţionale înregistrează un procent mai redus la acest capitol – 39%, arată datele.

Despre Studiu

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market
development.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1017 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 21-25 septembrie 2020. Eroare de eşantionare +/- 3%.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus