Youtube, site deţinut de Google, vine în sprijinul creatorilor de conţinut de pe platformă. Va lansa noi funcţii pentru secţiunea de comentarii pentru a evita părerile neadecvate, notează adweek.com.
Site-ul video doreşte să asigure că acei creatori, împreună cu comunităţile lor, sunt trataţi în mod echitabil în sistemele sale. Youtube va testa în filtrul Youtube Studio pentru a combate comentariile neadecvate şi dăunătoare, care vor fi reţinute automat pentru examinare, astfel încât creatorii să evite citirea lor. Pot opta să le şi vadă, dar tot vor fi moderate de Youtube.
Reprezentanţii se vor consulta cu creatorii de conţinut şi vor aplica aceste reguli la începutul anului viitor. Prima dată în America, urmând ca apoi să se extindă în toată lumea.
O altă funcţie pe care o va implementa Youtube-ul este de avertizare. Utilizatorii vor fi înştiinţaţi de comentariile lor, fiind examinate înainte să fie publice. Dacă ele conţin cuvinte jignitoare pentru restul comunităţii, atunci nu vor fi aprobate.
Youtube investeşte în tehnologie pentru a elimina conţinutul care instigă la ură. Reprezentanţii au declarat că numărul comentariilor eliminate a crescut de 46 de ori de la începutul anului 2019, iar 54.000 din cele 1,8 milioane de canale au fost închise în al treilea trimestru al anului 2020. Totul s-a datorat discursurile care instigă la ură.
Johanna Wright, vice-preşedinte al managementului Youtube, via adweek:
„Ştim că aceste comentarii joacă un rol cheie în a ajuta creatorii să se conecteze cu comunitatea lor, dar problemele legate de calitatea comentariilor sunt, de asemenea, unul dintre cele mai consistente feedback-uri pe care le primim de la creatori. Ne-am concentrat pe îmbunătăţirea comentariilor cu scopul de a conduce conversaţii mai „sănătoase” pe YouTube.”
De asemenea, YouTube va lansa anul viitor un sondaj voluntar pentru a colecta informaţii de la creatorii de conţinut despre sex, orientare sexuală, rasă şi etnie, folosind rezultatele sale pentru a determina modul în care conţinutul din diferite comunităţi este tratat de sistemele sale de căutare.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Comentarii
Marea finală a condus topul audiențelor la nivelul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, unde show-ul a înregistrat 8.7 puncte de rating și 26.6% share față de televiziunea de pe locul secund care a obţinut doar 5.0 puncte de rating și 15.2% share