CNA. Altex trebuie să îşi modifice spoturile. Consiliul Naţional al Audiovizualului a găsit că la reclamele aferente campaniei „De 2x ori diferenţa la toate produsele” nu sunt tocmai în regulă. De ce?
Românii au făcut sesizări împotriva spoturilor campaniei celor de la Altex şi le-au trimis la CNA: nu informează corect clienţii.
Ce a fost în neregulă la fraza de la final: "De două ori diferenţa la toate produsele"? Era incompletă, a stabilit forul, şi încălca legislaţia audiovizuală privind comunicările comerciale.
De exemplu, unul dintre cei au reclamat că nu este în regulă a menţionat că, în regulamentul Altex, formularea "De două ori diferenţa" nu se aplica decât la câteva produse, nu la toate, aşa cum sugerează reclama.
Din reclamaţie:
"Pe data de 15 Decembrie cei de la Altex au modificat regulamentul campaniei de 2x Diferenta, introducand si mai multe restrictii. Atasez un mic material scris de mine.
Se poate observa ca mesajul "cel mai mic pret din Romania" este mincinos, iar campania "de 2 ori diferenta la toate produsele" ar trebui sa specifice ca se refera la unul sau maxim două produse per utilizator. Multumesc, un consumator agasat de reclama lor."
După mai multe discuţii între membrii CNA, Monica Gubernat a propus ca fraza de la final să fie completată cu „această ofertă se supune unor termene şi condiţii”.
Noul spot (cel modificat) va avea următoarea frază la final: „Altex, de 2x ori diferenţă la toate produsele, inclusiv în magazile online. Detalii, în regulament. Această ofertă se supune unor termene şi condiţii”.
Propunerea lui Gubernat a fost votată cu şapte voturi „pentru” şi două „împotrivă”. Cristina Pocora, Oana Dincă, Orsolya Borsos, Ramona Sorescu, Răsvan Popescu şi Orsolya Borsos au votat „pentru”, iar Radu Herjeu şi Dorina Rusu „împotrivă”.
Altex, probleme cu spoturile şi în trecut
Altex a mai avut probleme cu CNA-ul în ultimii ani. S-a întâmplat în iunie 2016, atunci forul audiovizual - după ani de zile în care Altex a mers pe acel slogan - a decis că nu se mai poate folosi sloganul „Cel mai mic preţ din România”, respectiv, „Cea mai variată gamă de produse din România”, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.
Şi în 2017, Altex a trebuit să modifice sloganul “Cel mai bun raport preţ-calitate din România” tot pe acelaşi motiv: încălcarea legislaţiei privind comunicările comerciale. Detalii, AICI.
VIDEO. Un exemplu de spot Altex din decembrie 2020
Ce spune Legislaţia:
Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Trimite un comentariu