Skip to main content

AUDIENŢE RADIO. Ce posturi s-au ascultat în toamna pandemiei? Radio ZU şi Kiss FM, primele în top

 
Foto | Pexels
Foto | Pexels
AUDIENŢE RADIO 2020 | TOAMNĂ. Ce radiouri au ascultat românii în toamnă? Într-un context special, de pandemie, cele mai ascultate staţii au fost Radio ZU, Radio România Actualităţi, Kiss FM şi Europa FM, printre altele.
Publicitate
ZU a bifat creşteri raportat la cota de piaţă, pe toate cele trei segmente. Pe de altă parte, Kiss (liderul în mediul urban şi la nivel naţionat) a înregistrat o scădere, conform cotei de piaţă.

Europa FM a stat bine pe Bucureşti, a avut cifre constante în mediul urban, dar a avut o cotă de piaţă în scădere la nivel naţional.
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 31 august 2020 - 13 decembrie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Universul de măsurare a fost radical schimbat, în primăvară.
Până acum câteva luni studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane. Din primăvară, luând în calcul şi fenomenul migraţiei, se merge pe numărul rezidenţilor din România.
Dată fiind actualizare universului, şi cifrele în mii de persoane vor fi mai mici şi, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele de anul trecut. Ce se poate compara este cota de piaţă (care este un procent cu variaţii proporţionale, chiar dacă se schimbă universul).
Şi acum datele:
BUCUREŞTI. Cel mai ascultat radio din Bucureşti, în toamnă, a fost Radio ZU. A avut aproape 250.000 de ascultători, iar cota de piaţa i-a crescut la 12,6%, faţă de 9,9% cât avea anul trecut în aceeaşi perioadă.
Radio România Actualităţi a urmat în clasament, cu 212.000 de ascultători. Totodată, a avut o cotă de piaţă de 15,4% (în 2019 avea 14,2%).
La Kiss FM, locul trei în top, remarcăm o scădere în ceea ce priveşte cota de piaţă la nivelul Capitalei: 5,9%, de la 6,9%.
Europa FM (153.000 de ascultători) şi Magic FM (133.000 de ascultători) completează topul primelor cinci cele mai ascultate staţii din Bucureşti. Dacă share-ul celor de la Europa FM a crescut la 9,5% (faţă de 8,6%), share-ul de la Magic FM a scăzut puţin - 7,1% în 2020, faţă de 8% în 2019.
Rock FM s-a clasat pe şase, cu 118.000 de ascultători şi o cotă de piaţă de 3,9% (în valul de toamnă din 2019 avea 4,8%).
Guerrilla bifează o creştere la nivelul cotei de piaţă: 3%, faţă de 1,8%. Totodată a fost ascultat de 53.000 de persoane.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut:
Publicitate
BUCURESTI Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) BUCURESTI Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
T O T A L 1.264.300 100.0 T O T A L 1.147.800 100.0
1 Radio ZU 255.300 9.9 Radio ZU 242.800 12.6
2 Romania Actualitati 214.000 14.2 Romania Actualitati 212.100 15.4
3 Kiss FM 197.500 6.9 Kiss FM 169.100 5.9
4 Europa FM 171.300 8.6 Europa FM 153.500 9.5
5 Magic FM 146.300 8.0 Magic FM 133.400 7.1
6 Rock FM 138.400 4.8 Rock FM 118.600 3.9
7 Romantic FM 98.900 4.8 Romantic FM 108.900 4.8
8 Pro FM 87.200 3.8 Pro FM 74.900 3.3
9 Virgin Radio 84.200 2.7 Virgin Radio 54.900 2.0
10 Digi FM 58.300 2.1 Guerrilla 53.600 3.0
11 Guerrilla 48.600 1.8 Dance FM 53.100 2.0
12 Vibe FM 39.200 1.4 Digi FM 50.600 1.4
13 Dance FM 37.900 1.5 National FM 38.900 1.9
14 National FM 37.100 2.0 Romania Cultural 33.600 1.6
15 Antena Satelor 30.800 1.7 Vibe FM 28.200 1.1
16 Romania Cultural 29.500 1.0 Antena Satelor 24.800 2.0
17 Chill FM 25.200 1.2 Romania Muzical 23.500 1.3
18 Romania Muzical 19.000 1.2 Chill FM 22.800 0.9
19 Impuls 17.900 0.8 Impuls 17.600 1.3
20 Itsy Bitsy FM 17.800 0.5 Smart Radio 17.500 0.8
21 Tananana 17.300 0.4 Itsy Bitsy 16.600 0.4
22 Gold FM 16.000 0.5 Tananana 10.400 0.5
23 Romania Bucuresti FM 14.900 0.9 Bucuresti FM 9.200 0.4
24 Radio Seven 4.900 0.1
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
URBAN. În mediul urban, liderul este Kiss FM. Postul a înregistrat 1,3 milioane de ascultători unici în lunile de toamnă.
Market share-ul a fost în scădere pentru Kiss: 9,5%, faţă de 11,7 în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Următoarele trei posturi din top au, de asemenea, cifre care sa de un milion de ascultători: Radio ZU (1,2 milioane de ascultători), Europa FM (1,1 milioane) şi RRA (aproape 1,1 milioane de ascultători), conform datelor.
- La nivelul cotei de piaţă, ZU a urcat la 11,1%, de la 9,3%.
- Europa FM a avut cifre constante: 11,4% (în 2019 avea 11,5%).
- Radio România Actualităţi a urcat la 12,7%, faţă de 12,3%.
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut:
URBAN Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) URBAN Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
TOTAL 7.274.100 100.0 TOTAL 6.763.200 100.0
1 Kiss FM 1.538.000 11.7 Kiss FM 1.376.500 9.5
2 Radio ZU 1.322.100 9.3 Radio ZU 1.234.800 11.1
3 Europa FM 1.150.500 11.5 Europa FM 1.095.200 11.4
4 Romania Actualitati 1.109.300 12.3 Romania Actualitati 1.090.700 12.7
5 Magic FM 628.000 5.4 Magic FM 576.400 5.6
6 Digi FM 575.100 4.4 Digi FM 510.600 4.0
7 Pro FM 550.900 3.8 Pro FM 440.600 3.2
8 Virgin Radio 498.600 2.7 Virgin Radio 366.700 2.7
9 Rock FM 346.900 2.4 Rock FM 330.100 2.3
10 Antena Satelor 189.100 2.0 Antena Satelor 181.400 2.0
11 National FM 176.400 1.5 Radio Romania Cultural 163.100 1.3
12 Radio Romania Cultural 160.900 0.7 National FM 145.300 1.2
13 Radio Romania Craiova 126.300 1.2 Radio Romania Craiova 129.900 1.2
14 Radio Romania Iasi 119.900 1.0 Radio Romania Iasi 123.100 1.2
15 Guerrilla 113.900 0.7 Guerrilla 109.500 1.1
16 Radio Romania Timisoara 111.200 1.0 Radio Romania Timisoara 90.500 0.7
17 Radio Romania Resita 82.700 1.0 Radio Romania Resita 78.900 0.7
18 Radio Romania Cluj 52.800 0.3 Radio Romania Cluj 45.000 0.3
19 Radio Romania Targu Mures 49.900 0.4 Radio Romania Targu Mures 43.300 0.4
20 Bucure?ti FM 42.300 0.3 Radio Romania Constanta 33.300 0.3
21 Radio Romania Constan?a 37.400 0.4 Bucuresti FM 20.700 0.1
22 Radio Romania Brasov 2.100 0.0
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

NAŢIONAL. Care este situaţia la nivel naţional? Kiss FM conduce şi la nivelul întregii ţări, cu 2,3 milioane de ascultători unici, conform datelor. Cota de piaţa a celor de Kiss a fost puţin mai mică: 10,4%, de la 10,9% cât avea în perioada similară a anului trecut.

Următorul post clasat a fost Radio ZU, ascultat de 1,8 milioane de persoane. Market share-ul postului Intact a fost mai mare faţă de anul trecut. A urcat la 10%, comparativ cu 8,4%.

RRA a completat podiumul la nivel naţional, cu 1,7 milioane de ascultători. A avut o cotă de piaţă de 12,1%, faţă de 12,4%.

Europa FM (1,5 milioane de persoane) şi Digi FM (915.000 de ascultători) s-au clasat pe locurile patru şi cinci. Pe de altă parte, Europa FM a avut o cotă de piaţă mai mică decât anul trecut (9,1%, faţă de 10,1%).

Digi FM a avut un market share constant - 4,6% în 2020 (în 2019 avea 4,5%).

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut:
NATIONAL Daily Reach 2019 Market Share 2019 (%) NATIONAL Daily Reach 2020 Market Share 2020 (%)
TOTAL 12.256.000 100.0 TOTAL 11.095.200 100.0
1 Kiss FM 2.590.700 10.9 Kiss FM 2.292.500 10.4
2 Radio ZU 1.989.600 8.4 Radio ZU 1.832.800 10.0
3 Romania Actualitati 1.964.700 12.4 Romania Actualitati 1.764.200 12.1
4 Europa FM 1.682.600 10.1 Europa FM 1.515.200 9.1
5 Digi FM 908.200 4.5 Digi FM 915.600 4.6
6 Pro FM 901.500 3.6 Pro FM 768.600 3.6
7 Magic FM 836.700 4.0 Magic FM 759.600 4.3
8 Antena Satelor 703.900 5.9 Antena Satelor 592.800 5.0
9 Virgin Radio 645.200 2.5 Virgin Radio 517.300 2.2
10 Rock FM 409.800 1.6 Rock FM 418.500 1.7
11 Radio Romania Craiova 361.800 2.2 Radio Romania Iasi 358.500 2.7
12 Radio Romania Iasi 342.400 1.9 Radio Romania Craiova 347.400 1.9
13 Radio Romania Timisoara 242.300 1.3 Radio Romania Cultural 270.400 1.3
14 National FM 238.700 1.2 National FM 208.800 1.0
15 Radio Romania Cultural 232.200 0.7 Radio Romania Timisoara 167.200 0.8
16 Radio Romania Targu Mures 169.000 0.8 Radio Romania Resita 142.800 0.8
17 Radio Romania Resita 154.200 1.0 Guerrilla 131.000 0.7
18 Guerrilla 133.300 0.5 Radio Romania Cluj 95.100 0.5
19 Bucuresti FM 120.800 0.5 Radio Romania Targu Mures 83.900 0.5
20 Radio Romania Cluj 107.300 0.5 Bucuresti FM 64.300 0.5
21 Radio Romania Constanta 78.200 0.5 Radio Romania Constanta 54.600 0.3
22 Radio Romania Brasov 3.200 0.0
*total populaţie peste 11 ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Vlad Vlad
    @richierich: alegerile se câștiga la număr de voturi, nu la cote de piața. Rock are peste 100 de mii unici și Guerrilla la jumătate. Vezi cifre mai sus la daily Reich. Guerrila ieșea președinte doar dacă era Dragnea premier și organiza alegeri. Hai noroc la numărat voturi!
  • Richie Rich Richie Rich
    Unu, Radio Guerrilla a spus deja ca a batut RockFM pe public comercial in Bucuresti, ceea ce este foarte adevarat si mult mai tare, desi la o diferenta mica. 5,3% cota de piata Radio Guerrilla la 5,2% RockFM. Daca ar fi fost alegeri, chiar si cu diferenta asta mica Radio Guerrilla iesea presedinte :)
  • Alda Alda
    Mihai V, poate informatia asta nu aparea in articol atunci cand ai comentat:

    "Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Universul de măsurare a fost radical schimbat, în primăvară.

    Până acum câteva luni studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane. Din primăvară, luând în calcul și fenomenul migrației, se merge pe numărul rezidenților din România.

    Dată fiind actualizare universului, și cifrele în mii de persoane vor fi mai mici și, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele de anul trecut. Ce se poate compara este cota de piață (care este un procent cu variații proporționale, chiar dacă se schimbă universul)."

    Pe scurt. Pana la inceputul anului trecut raportarea se facea pe un univers de peste aproape 20 de milioane de persoane. Acum raportarea se face pe un univers de aproximativ 17 milioane de persoane. Asta este motivul pentru care recomandarea celor care fac sondajul este ca pana trece un an de la schimbarea universului comparatiile sa se faca pe market share sau daily reach exprimat in procente, nu pe daily reach exprimat in numar de ascultatori.

    Vezi detaliile aici: http://www.audienta-radio.ro/userfiles/File/Info/ARA_Schimbarea_setului_datelor_de_ponderare_mai_2020.pdf
  • Mile Mile
    Păi nu ziceți că morar nu e bun
  • unu unu
    @Mihai Vasilescu: stai că apare acum Guerrilla care vor spune că ei au cote de piață bune și trei sferturi din ascultatorii lor sunt aia cu bani și job bine plătit care fac vacante în Maldive. Fără sa spună ca trei sferturi din puțin înseamnă și mai puțin:)). Și mai puținul asta e oricum mult mai mic decât puținul de bogați de la Zu/Kiss/Europa. Ca nimeni nu mai numără om cu om, ocupați fiind sa se laude cu procente mari din puțin;)
  • Mihai Vasilescu Mihai Vasilescu
    Cateva aspecte pe care nu le regasesc in articol. Nr de ascultatori din Romania a scazut la nivel national cu 9,5%!!!
    Practic, toate radiourile au pierdut ascultatori dar nu se observa in market share pt ca el va fi tot 100% si daca ramani doi ascultatori de radio in toata tara.
    Ex: Virgin are cu 20% mai putini ascultatori in tara dar cota de piata se modifica de la 2,5 la 2,2%.
    Comparația pe cote de piata in conditiile in care nr ascultatorilor de radio este cu 1.250.000 de oameni mai mic (aspect nementionat), este cel putin amuzanta. Altfel spus, daca in Romania nr de ascultatori ar scadea cu 90%, cotele de piata vor ramane constante iar cititorii acestui site vor fi convinsi ca nu s-a schimbat mai nimic. Nice job!
  • Mario Mario
    Radio Zu cu mult peste toate

Trimite un comentariu

sus