Consiliul Naţional al Audiovizualului a trimis o notificare televiziunilor pentru a nu mai difuza campaniile Guvernului pentru vaccinarea anti-Covid. Motivul este simplu: se vor face alte spoturi, fiindcă campania a intrat într-o altă etapă, iar Guvernul va realiza alte materiale.
CNA mai transmite faptul că le va trimite televiziunilor materialele „imediat ce vor fi realizate”.
Comunicatul integral al CNA:
„Consiliul Naţional al Audiovizualului mulţumeşte radiodifuzorilor pentru implicarea în campania de informare a publicului privind procesul de vaccinare prin difuzarea spoturilor aferente.
Totodată, având în vedere că Guvernul României a informat CNA că acest proces a intrat deja într-o altă etapă, vă adresăm rugămintea de a opri difuzarea spoturilor informative de tip testimonial realizate pentru această etapă a campaniei de informare.
Vă comunicăm, de asemenea, că ţinând cont de „Instrucţiunea CNA nr. 5 din 22.12.2020, referitoare la desfăşurarea în audiovizual a campaniei de informare şi comunicare privind vaccinarea împotriva COVID-19 în România”, vă vom transmite, în vederea difuzării, noile materiale informative imediat ce vor fi realizate.”
Spoturile Guvernului rulează gratuit pe televiziuni, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Campania de vaccinare anti-Covid a început la finalul anului trecut.
CNA, reguli pentru televiziuni privind campania de vaccinare anti-Covid
Consiliul Naţional al Audiovizualului a prezentat o serie de reguli la sfârşitul anului trecut pentru televiziuni.
Pe durata campaniei de informare şi comunicare împotriva COVID-19, posturile radio şi TV "au obligaţia ca în cadrul emisiunilor informative şi de dezbatere în care se abordează subiectul privind vaccinarea împotriva COVID-19, să asigure respectarea obligaţiilor legale privind informarea corectă a publicului, respectiv":
Adică:
- Rigoare şi acurateţe în prezentarea şi dezbaterea subiectului privind vaccinarea împotriva COVID-19, comunicarea clară a beneficiilor, riscurilor şi a importanţei campaniei de vaccinare.
- Difuzarea de informaţii preluate din surse oficiale şi surse de încredere, naţionale şi internaţionale, astfel încât serviciile media audiovizuale să poată contribui la combaterea contaminării publicului de fake-news apărute pe reţelele de socializare.
- Verificarea oricăror informaţii legate, direct sau indirect, de subiectul privind vaccinarea împotriva COVID-19.
- Respectarea regulilor deontologice şi acordarea unei atenţii speciale fiecărui mesaj diseminat, astfel încât să nu fie stimulată latura emoţională, panica şi nesiguranţa în rândul cetăţenilor.
Spoturile Guvernului au atras atenţia anti-vaccinişitilor, care au trimis câteva zeci de reclamaţii. Detalii, AICI.
***
Este din 2012 dar are implicații puternice în prezent...