ESTIMĂRI FINANCIARE DIGI. Grupul Digi a stat bine în 2020, cu profit şi număr de abonaţi în creştere, în anul pandemiei de Covid-19. A crescut numărul abonaţilor, pentru a doua oară la rând. Anul trecut, în vară, după şase luni, plusul mare venea după preluarea cablistului Akta (în vara lui 2020).
Plusurile pot fi explicate de noile abonamente, dar şi prin întoarcerea în ţară a multor români în anul pandemiei, care şi-au activat serviciile.
Cei mai mulţi abonaţi TV din ţară
Pe tot anul 2020, Digi estimează o creştere de 15,5%, adică 4,7 milioane de abonaţi la sfârşitul lui 2020, de la 4,1 milioane la finalul lui 2019, la capitolul cablu şi DTH.
După şase luni, ca urmare a preluării Akta, Digi anunţa un plus de la 4,1 milioane, până la 4,6 milioane, pe serviciile de TV. Până la finalul anului, în portofoliul de abonaţi pe TV al companiei Digi au mai intrat 100.000 de abonaţi.
Cu aceste cifre, compania Digi este de departe operatorul cu cel mai mare număr de abonaţi la serviciile TV. Digi are 4,7 milioane de abonaţi, în timp ce Telekom numără 1,2 milioane de abonaţi (cei mai mulţi la servicii DTH), iar la Vodafone (fostul UPC) sunt abonaţi aproximativ 800.000 de români.
Plusuri şi la abonaţii de internet
Digi estimează creştere şi în ceea ce priveşte serviciul de internet fix, până la 3,3 milioane de abonaţi, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2,8 milioane, la 31 decembrie 2019.
Serviciile de comunicaţii mobile au crescut cu 6,9% până la 3,7 milioane de abonaţi, la 31 decembrie 2020.
Digi Communications estimează, la nivel de grup, venituri totale de 1,3 miliarde de euro în anul pandemei. Acest lucru înseamnă o creştere de aproape 10%, faţă de 2019, când suma era de 1,2 miliarde de euro.
De asemenea, estimează 480 de milioane de euro EBITDA ajustată (profitul net + cheltuiala cu dobânda + cheltuiala cu impozitele + cheltuiala cu amortizarea + deprecierea). La finalul lui 2019, cifra era de 446.000 milioane de euro.
România şi Spania au fost principalele motoare de creştere ale grupului.
Nu recepționez nici măcar 100 de canale si, la fel ca in cazul tarifului, nu mi s-a dat nicio explicație deși am întrebat care este grila ce poate fi recepționata in localitatea respectiva cu un televizor HD. Le-am trimis inclusiv eticheta tehnica a televizorului ca sa ma ajute cu un răspuns. Degeaba!
Si nu găsesc normal ca opțiunea FILM NOW, care mi-a fost confirmata ca activata in data de 11 ianuarie a.c. sa fie si azi, 26 februarie 2021, tot la faza de "va asiguram ca depunem toate eforturile...". Este, într-adevăr, o problema confuza, doar ca nu eu sunt cel confuz. Sau n-ar trebui sa fiu nemulțumit si sa tac așteptând pana la calendele grecești?
In ce privește a cui este infrastructura, presupun ca aparține DIGI din moment ce tot echipamentul pe care il instalase AKTA cu vreo trei luni in urma a fost preluat de echipa tehnica venita de la DIGI, echipa care s-a ocupat si de înlocuirea cablului in sine de la stâlp in locuința respectiva.
In concluzie, îmi mențin părerea proasta pe care o am despre aceasta firma.
Este dreptul dumneavoastră sa nu fiți de acord cu mine si va respect acest drept. Numai bine!