BANI PENTRU PRESĂ. Trei agenţii de publicitate s-au ocupat de creaţia reclamelor din campania de anul trecut a Guvernului.
Spoturile TV şi radio, dar şi celelalta materiale (online, print) din campania pentru care Guvernul alocase presei un maxim de 40 de milioane de euro au fost făcute de agenţiile McCann, GMP Advertising şi Lion.
Costul total de creaţie - 283.000 de euro.
Cât a luat fiecare?
150.000 de euro către Lion Communications
Lion Communication (Publicis) a prestat cel mai mult. Grupul din care fac parte Leo Burnet şi The Practice a primit pentru creaţia reclamelor aproape 150.000 de euro.
Grupul condus de Ştefan Iordache a furnizat în mai multe rânduri, în etapele a 3-a (august-septembrie) şi a patra (decembrie) ale campaneiei "servicii de creaţie şi producţie materiale campanie de informare publică combatere COVID."
Situaţia plăţilor către Lion Communication Services:
- 58.000 de euro - septembrie
- 19.000 de euro - octombrie
- 59.000 de euro - decembrie
Alţi 9.500 de euro au fost plătiţi tot în luna decembrie pentru materiale în limba maghiară.
Aproape 80.000 de euro la GMP
GMP Advertising, agenţia condusă de Felix Tătaru, a furnizat servicii pentru ultimele faza ale campaniei şi materiale din seria "Siguranţa la vot."
Valoarea serviciilor plătite de Guvern: 78.000 de euro.
Banii au venit în două tranşe: 28.000 de euro la începutul lunii decembrie, pentru materialele Siguranţa la Vot. Alţi 50.000 de euro au fost alocaţi de Guvern către GMP pe final de decembrie, pentru ultima fază a campaniei de prevenire a răspândirii COVID.
Aproape 60.000 de euro la McCann
Agenţia McCann Erickson, fondată de Bogdan Enoiu, s-a ocupat de reclamele din prima parte a campaniei de prevenire COVID, cu "Poartă Masca".
Guvernul a plătit către McCann, la începutul lunii septembrie, toată suma de 57.300 de euro.
Campania de prevenire a COVID a fost derulată anul trecut cu finanţare de la Guvern. Pentru posturile TV, radio, print şi publicaţii online, bugetul maxim alocat a fost de 40 de milioane de euro, prag care nu va fi însă atins (din motive care ţin de audienţa realizată).
Cea mai mare parte a banilor au încasat-o companiile care deţin şi posturi de televiziune: 15 milioane de euro vor încasa în total. Jumătate a fost deja facturată.
Situaţia calculată de Paginademedia.ro, aici
Comentarii