ANALIZĂ. Google răspândeşte, la nivel global, clişee sexiste. Asta arată analiza Deutsche Welle după ce a clasificat mii de imagini, pe „Google Images”.
Cu ajutorul aplicaţiei "Cloud Vision SafeSearch", care aparţine de Google, DW arată în studiul său cum motorul de căutare le arată oamenilor poze cu femei în ipostaze „provocatoare” dacă vin din ţări precum Republica Dominicană sau Brazilia, în timp ce în Germania sunt prezentate mai mult sportivele sau femeile din politică.
Câteva concluzii ale raportului:
- Dacă se caută femei din Republica Dominicană şi Brazilia, Google Images oferă 40% poze în ipostaze „provocatoare”
- Dacă se caută „femei americane”, doar 5% dintre poze sunt cu femei în ipostaze „provocatoare”, iar în cazul femeilor germane doar 4%
- Femeile din America Latina, din Europa de Est şi din Asia de Sud-Est sunt prezentate conform un clişee sexiste. Multe dintre paginile web rezultate folosesc sintagme precum „căsătorie”, „date”, „sex” sau „cea mai fierbinte”
- Rezultatele analizei arată că femeile din anumite ţări sunt reduse la obiecte sexuale. „Din cele 100 de rezultate de căutare, făcute după cuvintele-cheie "femei ucrainene", 61 au îndrumat spre astfel de pagini web. Rezultate asemănătoare au dat şi căutările "femei din Republica Cehă", "femei din Republica Moldova", sau din România, America de Sud şi Asia de Sud-Est”, spun cei de la DW.
- Importantă este şi limba folosită la căutare, care poate influenţa rezultatul. Dacă se caută în engleză „brazilian women”, 41 din 100 de imagini sunt prezentate drept „provocatoare”, în timp ce în portugheză „mulheres brasileiras” (care înseamnă acelaşi lucru) sunt arătate doar şase fotografii cu femei în ipostaze „provocatoare”
Comentarii