Schimbare de top în audienţa emisiunilor de dimineaţă. Matinalul Radio România Actualităţi trece primul loc în Capitală, peste Morning ZU. Deşteptarea Europa FM este lider în mediul urban, peste Morning ZU.
La nivel naţional, însă, Kiss FM îşi păstrează poziţia de lider, cu peste 1,1 milioane de ascultători, arată cele mai recente măsuri ale audienţei radio, pentru perioada august-decembrie 2021.
Citeşte şi: PREMIERĂ. Exarhu, primul în Bucureşti pe comercial. În toamnă, tinerii au început ziua cu Morning Glory. Matinalul Rock FM l-a depăşit pe cel de la ZU
BUCUREŞTI. Matinalul România Actualităţi trece peste Morning ZU în Capitală
După ce în valul de toamnă 2020 au fost apropiate, Radio România Actualităţi, principalul post public de radio, a trecut peste Morning Zu. Cu toate acestea, ambele posturi au avut cifre în scădere. Morning ZU a avut în perioada august-decembrie, în care a fost măsurată audienţa, o medie de aproape 115000 de ascultători.
În acelaşi timp, matinalul România Actualităţi a avut aproape 130.000 de ascultători.
Podiumul audienţelor este completat de Morning Glory, de la Rock FM. Matinalul prezentat de Răzvan Exarhu a avut o medie de aproape 94.000 de ascultători, în creştere faţă de valul de toamnă din 2020.
Europa FM a coborât pe patru, după Rock FM. Deşteptarea Europa FM a atras mai bine de 86.000 de ascultători, în perioada august-decembrie 20211.
Digi FM, pe locul opt în topul audienţelor de toamnă 2021, a crescut faţă de perioada similară din 2020. Mai exact, postul a avut o medie de aproape 40.000 de ascultători, în creştere faţă de toamna lui 2020.
Matinalul Guerrilla, care în toamna lui 2020 ocupa poziţia opt, cu o medie de 41.000 de ascultători, a coborât în cel mai recent val de toamnă pe poziţia 13, cu o medie de 18.200 de ascultători.
Valul de toamnă 2021 a adus şi primele audienţe pentru Digi24 FM, fostul Chill FM. Postul, care acum transmite exclusiv fluxul Digi24, a obţinut cifre în scădere: 7.100 de ascultători, faţă de 9.700 când postul era Chill FM şi difuza muzică.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut:
BUCURESTI 2020 | Daily Reach - persoane 2020 | Market Share 2020 | BUCURESTI 2021 | Daily Reach - persoane 2021 | Market Share 2021 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
T O T A L | 836.200 | 100.0 | T O T A L | 801.800 | 100.0 | ||
1 | ZU | 148.900 | 13.2 | Actualitati | 129.200 | 17.1 | |
2 | Actualitati | 143.100 | 17.3 | ZU | 115.000 | 11.3 | |
3 | Europa FM | 88.600 | 11.7 | Rock FM | 93.900 | 9.6 | |
4 | Rock FM | 74.600 | 6.2 | Europa FM | 86.700 | 9.4 | |
5 | Magic FM | 73.100 | 7.2 | Kiss FM | 67.000 | 6.1 | |
6 | Kiss FM | 53.900 | 4.0 | Magic FM | 66.700 | 5.6 | |
7 | Romantic FM | 44.800 | 3.6 | Romantic FM | 44.800 | 4.7 | |
8 | Guerrila | 41.300 | 4.4 | Digi FM | 39.000 | 3.1 | |
9 | ProFM | 34.100 | 3.4 | ProFM | 36.400 | 3.2 | |
10 | Virgin Radio | 31.300 | 2.4 | Virgin Radio | 29.000 | 2.5 | |
11 | Dance FM | 29.500 | 2.1 | National FM | 25.100 | 2.2 | |
12 | Digi FM | 22.600 | 1.8 | Dance FM | 22.100 | 1.8 | |
13 | National FM | 17.800 | 1.2 | Guerrila | 18.200 | 2.0 | |
14 | Smart Radio | 14.200 | 1.5 | Ant. Satelor | 15.100 | 2.1 | |
15 | Ant. Satelor | 13.600 | 1.8 | Muzical | 14.500 | 1.9 | |
16 | Vibe FM | 11.500 | 1.1 | Impuls | 13.500 | 2.0 | |
17 | Impuls | 10.900 | 1.0 | Cultural | 10.700 | 0.8 | |
18 | Chill FM | 9.700 | 0.8 | Itsy Bitsy | 10.400 | 0.5 | |
19 | Cultural | 9.100 | 0.9 | Digi24 FM | 7.100 | 0.4 | |
20 | Muzical | 8.200 | 0.5 | One World Radio | 6.200 | 0.4 | |
21 | Bucuresti FM | 5.900 | 0.7 | Bucuresti FM | 1.200 | 0.1 | |
22 | Itsy Bitsy | 3.400 | 0.1 | Tananana | 0.0 | 0.0 | |
23 | Tananana | 3.200 | 0.3 |
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
URBAN. Europa FM, peste Radio ZU în mediul urban
Deşteptarea Europa FM a dat „tonul” la oraşe. Emisiunea prezentată de Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia a fost cel mai ascultat matinal, cu aproape 700.000 de ascultători, media, în perioada august-decembrie 2021. Emisiunea a câştigat aproape 30.000 de ascultători faţă de perioada similară din 2020.
Matinalul Europa FM a urcat faţă de toamna lui 2020 peste Morning ZU şi peste matinalul Radio România Actualităţi.
Locul secund în topul celor mai ascultate emisiuni de dimineaţă aparţine România Actualităţi, cu aproape 690.000 de ascltători.
Morning ZU este al treilea cel mai ascultat matinal, cu 683.000 de ascultători. Cifrele au fost în scădere faţă de valul de toamnă din 2020.
Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut:
URBAN 2020 | Daily Reach - persoane 2020 | Market Share 2020 | URBAN 2021 | Daily Reach - persoane 2021 | Market Share 2021 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
T O T A L | 4.806.200 | 100.0 | T O T A L | 4.959.600 | 100.0 | ||
1 | ZU | 677.900 | 11.6 | Europa FM | 697.200 | 13.7 | |
2 | Europa FM | 676.900 | 13.1 | Actualitati | 688.900 | 13.7 | |
3 | Kiss FM | 653.100 | 9.8 | ZU | 683.700 | 10.4 | |
4 | Actualitati | 651.300 | 12.9 | Kiss FM | 683.600 | 9.4 | |
5 | Digi FM | 290.200 | 4.7 | Magic FM | 375.100 | 6.2 | |
6 | Magic FM | 283.700 | 4.7 | Digi FM | 319.700 | 5.0 | |
7 | ProFM | 204.600 | 3.2 | Rock FM | 228.800 | 3.7 | |
8 | Rock FM | 192.500 | 2.8 | ProFM | 190.500 | 3.0 | |
9 | Virgin Radio | 182.200 | 2.3 | Virgin Radio | 167.500 | 1.8 | |
10 | Ant. Satelor | 83.800 | 2.2 | National FM | 73.300 | 1.0 | |
11 | Guerrilla | 81.400 | 1.5 | Ant. Satelor | 73.200 | 1.6 | |
12 | National FM | 65.700 | 1.2 | Timisoara | 56.700 | 1.3 | |
13 | Timisoara | 64.200 | 1.5 | Cultural | 53.500 | 0.6 | |
14 | Resita | 59.100 | 1.1 | Craiova | 52.200 | 1.2 | |
15 | Iasi | 56.100 | 1.1 | Iasi | 48.000 | 1.1 | |
16 | Craiova | 53.100 | 1.0 | Guerrilla | 44.500 | 0.7 | |
17 | Cultural | 47.400 | 0.8 | Resita | 41.800 | 0.6 | |
18 | Tg. Mures | 31.600 | 0.4 | Constanta | 21.300 | 0.5 | |
19 | Cluj | 24.600 | 0.3 | Cluj | 19.700 | 0.4 | |
20 | Constanta | 11.200 | 0.2 | Tg. Mures | 17.900 | 0.5 | |
21 | Bucuresti FM | 10.200 | 0.2 | Bucuresti FM | 13.600 | 0.2 | |
22 | RR Brasov FM | 1.300 | 0.0 | RR Brasov FM | 1.800 | 0.0 |
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
NAŢIONAL. Matinalul Kiss FM, cel mai ascultat din România
Kiss FM are cel mai ascultat matinal din România, cu 1,1 milioane de ascultători în întreaga ţară, în perioada august-decembrie 2021. Cifrele au stagnat faţă de perioada similară din 2020.
Pe de altă parte, Morning ZU a crescut în audienţă şi a urcat pe locul al doilea, peste Radio România Actualităţi.
Europa FM şi-a menţinut locul patru în audienţă, cu tronsonul de dimineaţă, dar cu cifre în creştere. Postul a depăşit în cel mai recent val de audienţe pragul de un milion de ascultători, la nivel naţional.
Magic FM a avut printre cele mai substanţiale creşteri. Postul a avut, în valul de toamnă 2021 o medie de 474.000 de ascultători, cu peste 110.000 mai mulţi faţă de valul similar din 2020.
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2021, comparativ cu anul trecut:
NATIONAL 2020 | Daily Reach - persoane 2020 | Market Share 2020 | NATIONAL 2021 | Daily Reach - persoane 2021 | Market Share 2021 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
T O T A L | 7.619.400 | 100.0 | T O T A L | 7.972.400 | 100.0 | ||
1 | Kiss FM | 1.129.400 | 10.8 | Kiss FM | 1.129.500 | 10.0 | |
2 | Actualitati | 973.100 | 12.1 | ZU | 1.093.200 | 10.8 | |
3 | ZU | 962.600 | 10.6 | Actualitati | 1.051.800 | 12.5 | |
4 | Europa FM | 903.000 | 10.9 | Europa FM | 1.018.400 | 12.2 | |
5 | Digi FM | 501.400 | 5.0 | Digi FM | 522.100 | 5.4 | |
6 | Magic FM | 355.800 | 3.8 | Magic FM | 474.200 | 4.8 | |
7 | ProFM | 329.900 | 3.4 | ProFM | 303.400 | 2.9 | |
8 | Ant. Satelor | 319.800 | 4.7 | Rock FM | 261.400 | 2.6 | |
9 | Virgin Radio | 261.000 | 2.1 | Ant. Satelor | 240.200 | 3.0 | |
10 | Rock FM | 252.100 | 2.2 | Virgin Radio | 227.000 | 1.8 | |
11 | Iasi | 167.300 | 2.3 | Iasi | 174.200 | 2.2 | |
12 | Craiova | 150.100 | 1.8 | National FM | 133.100 | 1.1 | |
13 | Timisoara | 105.700 | 1.4 | Timisoara | 113.200 | 1.7 | |
14 | Guerrilla | 97.400 | 1.1 | Craiova | 105.900 | 1.4 | |
15 | Resita | 96.800 | 1.1 | Cultural | 66.400 | 0.5 | |
16 | Cultural | 85.100 | 0.8 | Resita | 66.000 | 0.6 | |
17 | National FM | 81.600 | 0.8 | Guerrilla | 56.100 | 0.6 | |
18 | Tg. Mures | 44.600 | 0.4 | Cluj | 55.700 | 0.9 | |
19 | Cluj | 34.700 | 0.4 | Bucuresti FM | 33.000 | 0.4 | |
20 | Bucuresti FM | 14.200 | 0.2 | Constanta | 28.300 | 0.4 | |
21 | Constanta | 13.700 | 0.2 | Tg. Mures | 24.900 | 0.4 | |
22 | RR Brasov FM | 2.900 | 0.0 | RR Brasov FM | 1.800 | 0.0 |
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Ar mai fi dus-o mult si bine daca atitudinea gen "va ofer the gift of me" nu irita in continuu ascultatorii.
Toate programele lor urla inca de la relansare de autosuficienta. Dinamica postului e distrusa, nu exista cortine muzicale, se vorbeste peste piese, toate jingle-urile si spoturile se inregistreaza cu vocile care apar si pe post, dand impresia de radio de garaj. Iar de lipsa oricarei formule de playlist nici nu mai vorbim.
Per ansamblu mesajul postului este "ne aveti pe noi si asta va ajunge". E firesc ca in momentul in care ascultatorii gasesc un pretext sa fuga cu toti. Sau ma rog, jumatate.
Pana la urma si meseria are sufletul ei si daca iti bati joc de ea se razbuna la un moment dat. E si asta un adevar, chiar daca poate fi si asta greu de suportat.