Audienţe radio primăvară 2022. Radio ZU şi Kiss FM sunt, ca de obicei, primele în topul audienţelor, împăţindu-şi capitala, oraşele şi naţionalul, potrivit celui mai recent val de audienţe radio, pentru perioada ianaurie - aprilie 2022.
Două rebrandinguri notabile au avut loc anul trecut şi ambele s-au lăsat cu scăderi de audienţe. Este vorba despre două posturi cu acoperire în Bucureşti. Vibe FM, devenit One World Radio şi Chill FM, devenit Digi 24 FM, care difuzează emisia televiziunii Digi 24.
Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă realizat în perioada 10 ianuarie – 30 aprilie 2022, de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research:
BUCUREŞTI. Radio ZU rămâne regele în Capitală. Peste 212.000 de ascultători a avut postul în perioada analizată.
Postul este urmat de Radio România Actualităţi, care a stagnat la capitolul audienţă.
Kiss FM urcă de pe poziţia a şasea, peste Rock FM, şi aterizează pe poziţia a treia, cu o medie de 146.000 de ascultători.
Rock FM a coborât pe patru, cu 130.000 de ascultători.
Scădere şi pentru Europa FM, însă postul îşi menţine poziţia a patra în audienţe, cu o medie de 125.000 de ascultători.
Radio Guerrilla îşi menţine poziţia 11 în audienţe, dar cu cifre în creştere. Dacă în valul similar din 2021 postul avea 47.500 de ascultători, în cel mai recent val de primăvară postul a ajuns la aproape 53.000 de ascultători.
Odată cu transformarea în One World Radio, postul Vibe FM a căzut în audienţă. A avut un minus de 12.000 de ascultători.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:
BUCURESTI | Primavara 2021 | BUCURESTI | Primavara 2022 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | ||
1 | Radio ZU | 216.600 | 10.7 | Radio ZU | 212.800 | 11.8 | |
2 | Radio România Actualităţi | 182.800 | 14.6 | Radio România Actualităţi | 182.000 | 13.9 | |
3 | Rock FM | 151.100 | 6.3 | Kiss FM | 146.700 | 5.9 | |
4 | Magic FM | 142.000 | 6.4 | Rock FM | 129.000 | 5.6 | |
5 | Europa FM | 141.800 | 8 | Europa FM | 125.900 | 8.2 | |
6 | Kiss FM | 132.500 | 5.2 | Magic FM | 114.400 | 7.8 | |
7 | Romantic FM | 102.400 | 5.1 | Romantic FM | 108.000 | 6.8 | |
8 | Pro FM | 60.700 | 2.4 | Pro FM | 65.200 | 2.8 | |
9 | Digi FM | 59.700 | 2 | Virgin Radio | 57.900 | 2.2 | |
10 | Virgin Radio | 59.700 | 2.7 | Digi FM | 56.700 | 3.2 | |
11 | Guerrilla | 47.500 | 2.2 | Guerrilla | 52.800 | 2.7 | |
12 | Dance FM | 42.600 | 2.1 | Dance FM | 43.600 | 2.2 | |
13 | Naţional FM | 35.300 | 1.8 | Radio România Cultural | 38.300 | 1.6 | |
14 | Digi24 FM | 30.900 | 2.2 | Antena Satelor | 26.300 | 2.2 | |
15 | One World Radio | 28.000 | 1.3 | Itsy Bitsy FM | 26.000 | 0.7 | |
16 | Radio România Cultural | 27.700 | 1.5 | Naţional FM | 22.600 | 1.1 | |
17 | Itsy Bitsy FM | 25.900 | 0.7 | Gold FM | 21.100 | 1.5 | |
18 | Antena Satelor | 24.100 | 2.3 | Impuls | 20.800 | 1.4 | |
19 | Impuls | 20.800 | 1 | Radio România Muzical | 20.100 | 1.1 | |
20 | Radio România Muzical | 20.500 | 1.4 | One World Radio | 15.600 | 0.3 | |
21 | Bucureşti FM | 14.300 | 0.8 | Digi24 FM | 9.700 | 0.2 | |
22 | Gold FM | Sport Total FM | 8.300 | 0.3 | |||
23 | Sport Total FM | Bucureşti FM | 3.600 | 0.1 | |||
TOTAL | 1.135.000 | 100 | TOTAL | 1.064.500 | 100 |
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Europa FM urcă peste Radio România, la oraşe
Radio Kiss FM este, ca de obicei, liderul de la oraşe, cu peste 1,3 milioane de ascultători media, în valul de primăvară 2022.
Postul se menţine la distanţă de locul al doilea, ocupat de Radio ZU, care a avut o medie de 1,1 milioane de ascultători la oraşe. Radio ZU a avut unele dintre cele mai mari scăderi de audienţă în această primăvară. Un minus de 166.000 de ascultători.
Europa FM completează podiumul audienţelor radio, de data aceasta. Postul a ajuns peste Radio România Actualităţi, însă cele două posturi au cifre foarte aproapiate, aproape în marja de eroare. Ambele posturi au pierdut însă destul de mulţi ascultători faţă de valul de primăvară din 2021.
Radio Guerrilla, ocupantul poziţiei 14 în audineţe, urcă un loc şi ajunge la 110.000 de ascultători.
Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:
URBAN | Primavara 2021 | URBAN | Primavara 2022 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | ||
1 | Kiss FM | 1.409.800 | 9.7 | Kiss FM | 1.378.400 | 10.2 | |
2 | Radio ZU | 1.282.000 | 9.9 | Radio ZU | 1.115.400 | 9.3 | |
3 | Radio România Actualităţi | 1.125.100 | 13.8 | Europa FM | 1.055.700 | 11.7 | |
4 | Europa FM | 1.122.700 | 11 | Radio România Actualităţi | 1.052.400 | 13.6 | |
5 | Magic FM | 633.400 | 5.8 | Magic FM | 660.600 | 6.1 | |
6 | Digi FM | 578.400 | 4.4 | Digi FM | 563.900 | 4.2 | |
7 | Pro FM | 432.000 | 2.6 | Virgin Radio | 394.100 | 2.6 | |
8 | Virgin Radio | 404.400 | 3.6 | Pro FM | 385.300 | 2.9 | |
9 | Rock FM | 369.900 | 2.7 | Rock FM | 362.300 | 2.8 | |
10 | Radio România Cultural | 181.900 | 1.2 | Radio România Cultural | 167.000 | 0.9 | |
11 | Antena Satelor | 162.300 | 2.2 | Radio România Iaşi | 128.500 | 1.3 | |
12 | Radio România Oltenia Craiova | 139.300 | 1 | Antena Satelor | 117.600 | 1.7 | |
13 | Naţional FM | 137.600 | 1.1 | Guerrilla | 110.000 | 0.9 | |
14 | Guerrilla | 120.900 | 0.8 | Naţional FM | 108.500 | 0.9 | |
15 | Radio România Timişoara | 112.800 | 0.8 | Radio România Oltenia Craiova | 104.100 | 0.9 | |
16 | Radio România Iaşi | 103.300 | 0.8 | Radio România Timişoara | 94.800 | 1 | |
17 | Radio România Reşiţa | 83.900 | 0.7 | Radio România Reşiţa | 81.100 | 0.6 | |
18 | Itsy Bitsy FM | 54.900 | 0.2 | Itsy Bitsy FM | 65.600 | 0.3 | |
19 | Radio România Târgu Mureş | 44.300 | 0.6 | Radio România Târgu Mureş | 62.600 | 0.5 | |
20 | Radio România Cluj | 37.300 | 0.3 | Radio România Cluj | 56.900 | 0.5 | |
21 | Radio România Constanţa | 32.600 | 0.4 | Radio România Constanţa | 29.900 | 0.2 | |
22 | Bucureşti FM | 31.300 | 0.3 | Bucureşti FM | 16.100 | 0.1 | |
23 | Radio România Braşov FM | 5.800 | 0 | Radio România Braşov FM | 2.000 | 0 | |
TOTAL | 6.920.100 | 100 | TOTAL | 6.697.000 | 100 |
Cine au fost marii câştigători la nivel naţional? Digi şi Virgin Radio
Kiss FM este cel mai ascultat radio din România. Postul a avut o medie zilnică de peste 2,2 milioane de ascultători, potrivit valului de primăvară.
Locul secund i-a revenit, ca de obicei, postului Radio ZU, cu peste 1,8 milioane de ascultători, în timp ce Radio România Actualităţi a fost pe trei, cu 1,6 milioane de ascultători.
În timp ce mai toate posturile de radio au avut scăderi de audienţă de la un val de primăvară la altul, Digi Fm a câştigat ascultători în ţară. Postul grupului RCS a avut 965.000 de ascultători în perioada amintită, în creştere cu peste 83.000 de ascultători
Creşteri importante au mai înregistrat şi Magic FM, cu un plus de aproape 25.000 de ascultători, Virgin radio, cu un plus de 31.000, şi Rock FM, cu 18.000.
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile ianuarie - aprilie 2021 şi ianuarie - aprilie 2022:
NAŢIONAL | Primavara 2021 | NAŢIONAL | Primavara 2022 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | Audienţa medie zilnică | Daily Reach | Market Share (%) | ||
1 | Kiss FM | 2.338.800 | 10.3 | Kiss FM | 2.248.500 | 10.7 | |
2 | Radio ZU | 1.919.800 | 9.1 | Radio ZU | 1.826.400 | 9.3 | |
3 | Radio România Actualităţi | 1.873.500 | 13.8 | Radio România Actualităţi | 1.664.900 | 12.9 | |
4 | Europa FM | 1.601.800 | 9.4 | Europa FM | 1.504.500 | 10.2 | |
5 | Digi FM | 882.100 | 4.4 | Digi FM | 965.800 | 4.7 | |
6 | Magic FM | 835.100 | 4.6 | Magic FM | 860.000 | 5.1 | |
7 | Pro FM | 729.000 | 2.8 | Pro FM | 677.900 | 3 | |
8 | Virgin Radio | 568.500 | 3.2 | Virgin Radio | 599.800 | 2.8 | |
9 | Antena Satelor | 454.200 | 3.9 | Rock FM | 459.100 | 2 | |
10 | Rock FM | 440.900 | 2 | Antena Satelor | 439.800 | 4 | |
11 | Radio România Iaşi | 337.300 | 1.9 | Radio România Iaşi | 313.500 | 1.7 | |
12 | Radio România Oltenia Craiova | 302.400 | 1.7 | Radio România Oltenia Craiova | 242.500 | 1.4 | |
13 | Radio România Cultural | 261.200 | 0.9 | Radio România Cultural | 233.200 | 0.8 | |
14 | Radio România Timişoara | 207.500 | 0.9 | Radio România Timişoara | 185.800 | 1 | |
15 | Naţional FM | 201.300 | 1 | Naţional FM | 162.600 | 0.8 | |
16 | Radio România Reşiţa | 151.400 | 0.8 | Radio România Reşiţa | 155.500 | 0.8 | |
17 | Guerrilla | 141.100 | 0.6 | Guerrilla | 133.400 | 0.7 | |
18 | Radio România Târgu Mureş | 112.500 | 0.9 | Radio România Târgu Mureş | 111.900 | 0.9 | |
19 | Radio România Cluj | 90.500 | 0.4 | Radio România Cluj | 94.300 | 0.5 | |
20 | Itsy Bitsy FM | 75.200 | 0.2 | Itsy Bitsy FM | 88.800 | 0.2 | |
21 | Radio România Constanţa | 70.300 | 0.5 | Bucureşti FM | 51.900 | 0.3 | |
22 | Bucureşti FM | 51.200 | 0.3 | Radio România Constanţa | 46.300 | 0.3 | |
23 | Radio România Braşov FM | 10.500 | 0 | Radio România Braşov FM | 2.000 | 0 | |
TOTAL | 11.378.600 | 100 | TOTAL | 11.013.600 | 100 |
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Eşantionul pentru studiul de audienţă radio are un volum de 10.133 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,0%. În mediul urban s-au realizat 7.401 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.732 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.802 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Mediocritatea publicului "premium" de la noi e indicata de cifrele umflate ale lui Exarhu. Omul nu are mai mult de doua marote pe care le mesteca de 30 de ani.
La Guerrilla, pe vremuri, toate emisiunile lui erau despre "fetele grasutze, cu acnee, studente la litere" si despre "batranii cu pungi de plastic". Un umor ieftin sau targhetat pe categorii vulnerabile. Cand nu suna nimeni in emisiune, ii punea pe cei de la Catavencii sa sune si sa-i dea material. Povestesc si acum cei de la Catavencii.
La rock fm si-a adus o armata de copywriteri si producatori cu cap care ii fac emisiunea.
N-am inteles niciodata cum "piata" i-a tot ridicat statuie acestui om.
Europa 11.7, Kiss 10.3, Zu 9.2
În plus, Atomic TV a început să dea și clipuri fanmade, și remixuri.