AUDIENŢE RADIO 2021 - COMERCIAL | PRIMĂVARĂ. Tinerii au avut două posturi de radio preferate, în această primăvară: ZU şi Kiss FM. Dacă Radio ZU a câştigat publicul din Bucureşti, Kiss FM este fie prima preferinţă a tinerilor şi în ţară şi la oraşe.
De notat pe publicul comercial şi creşterea pentru Rock FM în Bucureşti (postul a crescut şi pe publicul total). Rock FM a ajuns a doua staţie de radio din Bucureşti în rândul tinerilor. Era pe patru anul trecut. Şi Guerrilla urcă în topul tinerilor din Bucureşti: de pe 11, pe locul 7.
Tendinţa generală: principalele posturi din top au câştigat public tânăr, în comparaţie cu primăvara din 2020.
Concluziile ar fi următoarele:
- Rock FM a avut cea mai mare creştere pe publicul comercial din Bucureşti. A depăşit 100.000 de ascultători. Este al doilea post de radio pe publicul tânăr în Bucureşti, după ce anul trecut era pe poziţia a patra pe publicul tânăr.
- Kiss FM a coborât pe trei după numărul de ascultători din Bucureşti, dar şi-a menţinut poziţia de lider în ţară şi la oraşe.
- Radio ZU e primul la tineri, dar pe naţional şi urban este depăşit de Kiss FM.
- Europa FM s-a clasat pe patru în Bucureşti, iar pe celelalte două segment de public a prins podiumul
- Digi FM se află doar pe 8 în Bucureşti, dar câştigă audienţă în ţară şi la oraşe - unde se află pe 4, respectiv 5
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 11 ianuarie 2021 - 25 aprilie 2021, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research:
Bucureşti
- Radio ZU rămâne cel mai ascultat post de radio, pe publicul comercial. Postul Intact a avut 140.000 de ascultatări în medie, în primăvara acestui an şi un share de 15.1%
- Al doilea post în topul preferinţelor tinerilor din Bucureşti a fost Rock FM - peste 100.000 de ascultători şi cotă de piaţă de 8,8%. Radioul a devenit a doua staţie ascultată de tinerii din Bucureşti, peste Kiss FM (parte a aceluiaşi grup radio) şi peste Europa FM.
- Europa FM a avut cea mai mare scădere, de la 93.000 (în primăvara lui 2020) la 71.000 (în primăvara lui 2021). Minus şi pentru Kiss FM.
- Urcare şi pentru Radio Guerrilla. Postul are în plus aproape 13.000 de ascultători tineri. Asta înseamnă că, faţă de anul trecut, Guerrilla urcă 4 locuri: de pe 11, pe poziţia a şaptea.
- Câteva locuri urcă şi Virgin Radio: era pe 8 anul trecut pe publicul tânăr, acum a trecut pe 6.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
BUCURESTI Public Comercial | Primavara 2020 | Primavara 2021 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Audienta medie zilnica | Daily Reach (000) | Share (%) | Daily Reach (000) | Share (%) | Variatie | |
TOTAL | 598.400 | 100 | 587.000 | 100 | ||
1 | Radio ZU | 139.800 | 16 | 140.600 | 15.1 | 800 |
2 | Rock FM | 87.600 | 7.8 | 101.400 | 8.8 | 13.800 |
3 | Kiss FM | 105.900 | 10.1 | 88.00 | 6.5 | -17.900 |
4 | Europa FM | 93.000 | 12.3 | 71.200 | 7.9 | -21.800 |
5 | Magic FM | 60.500 | 5.4 | 65.600 | 7 | 5.100 |
6 | Virgin Radio | 36.400 | 3.2 | 48.400 | 4.5 | 12.000 |
7 | Guerrilla | 30.400 | 3.4 | 42.300 | 4.1 | 11.900 |
8 | Digi FM | 38.800 | 2.7 | 39.800 | 2.6 | 1.000 |
9 | Romania Actualitati | 42.700 | 3.8 | 37.100 | 5.1 | -5.600 |
10 | Dance FM | 36.300 | 3.4 | 35.700 | 3.4 | -600 |
11 | Romantic FM | 28.200 | 2.4 | 32.900 | 3.4 | 4.700 |
12 | Chill FM | 21.200 | 2.6 | 26.400 | 4.3 | 5.200 |
13 | Pro FM | 35.500 | 3 | 25.900 | 1.9 | -9.600 |
14 | National FM | 18.300 | 1.3 | 19.200 | 2.1 | 900 |
15 | Vibe FM | 22.600 | 1.3 | 17.800 | 1.3 | -4.800 |
16 | Itsy Bitsy FM | 11.400 | 0.9 | 17.400 | 1 | 6.000 |
17 | Impuls | 12.600 | 1.2 | 15.700 | 1.5 | 3.100 |
18 | Romania Cultural | 4.300 | 0.2 | 9.700 | 0.7 | 5.400 |
19 | Smart Radio | 13.400 | 1.8 | 8.300 | 1.3 | -5.100 |
20 | Romania Bucuresti FM | 2.900 | 0.1 | 7.900 | 0.8 | 5.000 |
21 | Antena Satelor | 10.000 | 0.8 | 5.300 | 1.2 | -4.700 |
22 | Tananana | 11.600 | 0.7 | 4.400 | 0.1 | -7.200 |
23 | Romania Muzical | 7.600 | 1 | 3.400 | 0.2 | -4.200 |
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
URBAN
- Kiss FM rămâne cel mai ascultat post da radio pe segmentul de public tânăr de la oraşe. Aproximativ 987.000 de ascultători a avut postul grupului AC Radio Holding şi o cotă de share de 14%
- La distanţă considerabilă se clasează pe doi Radio ZU, cu 851.000 de ascultători şi o cotă de share de 13.9%.
- Podiumul este completat de Europa FM - 627.000 de ascultători şi o cotă de share de 11.8%
- Magic FM s-a clasat pe patru, Digi FM pe cinci şi Virgin Radio pe 6. Rock FM, post care era pe doi în Bucureşti, se află abia pe locul 8 - 251.000 de ascultători. O creştere însemnată faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020.
Audienţa posturilor de radio din mediul URBAN, în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
URBAN Pulic Comercial | Primavara 2020 | Primavara 2021 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Audienta medie zilnica | Daily Reach (000) | Share (%) | Daily Reach (000) | Share (%) | Variatie | |
TOTAL | 3.541.400 | 100 | 3.623.100 | 100 | ||
1 | Kiss FM | 948.100 | 15.1 | 987.100 | 14 | 39 |
2 | Radio ZU | 795.000 | 13.9 | 851.100 | 13.9 | 56.100 |
3 | Europa FM | 625.300 | 11.8 | 627.200 | 11.8 | 1.900 |
4 | Magic FM | 321.200 | 4.4 | 370.200 | 6.7 | 49.000 |
5 | Digi FM | 326.100 | 4.7 | 370.100 | 5.1 | 44.000 |
6 | Virgin Radio | 268.000 | 4.5 | 312.300 | 5.4 | 44.300 |
7 | Romania Actualitati | 294.300 | 5.9 | 256.800 | 5.2 | -37.500 |
8 | Rock FM | 184.300 | 2.6 | 251.200 | 3.6 | 66.900 |
9 | Pro FM | 209.400 | 3.9 | 217.300 | 2.5 | 7.900 |
10 | Guerrilla | 86.600 | 1.6 | 93.400 | 1.4 | 6.800 |
11 | National FM | 58.700 | 1.1 | 71.800 | 1.3 | 13.100 |
12 | Romania Cultural | 39.000 | 0.4 | 59.900 | 0.6 | 20.900 |
13 | Romania Oltenia Craiova | 35.000 | 0.7 | 42.200 | 0.6 | 7.200 |
14 | Antena Satelor | 45.300 | 1 | 33.100 | 0.8 | -12.200 |
15 | Romania Iasi | 39.400 | 0.6 | 22.800 | 0.3 | -16.600 |
16 | Romania Resita | 32.800 | 0.6 | 22.000 | 0.4 | -10.800 |
17 | Romania Timisoara | 16.600 | 0.3 | 21.300 | 0.2 | 4.700 |
18 | Romania Targu Mures | 17.400 | 0.1 | 19.800 | 0.3 | 2.400 |
19 | Romania Bucuresti FM | 7.900 | 0.1 | 13.900 | 0.2 | 6.000 |
20 | Romania Constanta | 6.000 | 0.1 | 11.700 | 0.2 | 5.700 |
21 | Romania Cluj | 10.700 | 0.2 | 6.600 | 0.1 | -4.100 |
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
NAŢIONAL
- Acelaşi lider şi pe naţional - Kiss FM. Postul grupului Radio Holding a avut 1.662.000 de ascultători. A avut o uşoară scădere în comparaţie cu 2020.
- Pe locul secund, la mare distanţă, se clasa Radio - peste 1,2 milioane de ascultători. Pe trei se afla Europa FM - 908.000 de ascultători.
- Digi FM, Magic FM şi Magic FM au bifat şi ele creşteri şi s-au clasat pe patru, cinci, respectiv locul şase în clasament
- În top 10 mai sunt Radio România Actualităţi, PROFM, Rock FM şi România Iaşi
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
NATIONAL Public Comercial | Primavara 2020 | Primavara 2021 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Audienta medie zilnica | Daily Reach (000) | Share (%) | Daily Reach (000) | Share (%) | ||
TOTAL | 5.866.000 | 100 | 6.049.800 | 100 | ||
1 | Kiss FM | 1.669.300 | 15.9 | 1.662.800 | 15.2 | -6.500 |
2 | Radio ZU | 1.253.200 | 13.2 | 1.330.500 | 13.4 | 77.300 |
3 | Europa FM | 892.400 | 10.1 | 908.900 | 9.8 | 16.500 |
4 | Digi FM | 582.300 | 5.7 | 592.000 | 5.5 | 9.700 |
5 | Magic FM | 418.800 | 3.8 | 504.400 | 5.5 | 85.600 |
6 | Virgin Radio | 360.800 | 3.7 | 443.000 | 4.9 | 82.200 |
7 | Radio Romania Actualitati | 490.800 | 6.2 | 410.700 | 5 | -80.100 |
8 | Pro FM | 373.100 | 3.4 | 385.600 | 3 | 12.500 |
9 | Rock FM | 214.900 | 2 | 306.300 | 2.6 | 91.400 |
10 | Romania Iasi | 114.200 | 1.4 | 125.600 | 1.1 | 11.400 |
11 | National FM | 99.900 | 1.1 | 115.200 | 1.3 | 15.300 |
12 | Guerrilla | 94.500 | 1.1 | 111.800 | 1 | 17.300 |
13 | Antena Satelor | 169.100 | 2.3 | 109.800 | 1.8 | -59.300 |
14 | Romania Oltenia Craiova | 100.100 | 1.1 | 103.400 | 1 | 3.300 |
15 | Romania Cultural | 65.00 | 0.6 | 93.600 | 0.6 | 28.600 |
16 | Romania Resita | 67.500 | 0.8 | 43.600 | 0.5 | -23.900 |
17 | Romania Targu Mures | 26.700 | 0.1 | 42.600 | 0.4 | 15.900 |
18 | Romania Timisoara | 39.600 | 0.5 | 33.300 | 0.2 | -6.300 |
19 | Romania Cluj | 28.500 | 0.2 | 24.500 | 0.2 | -4.000 |
20 | Romania Constanta | 13.500 | 0.1 | 19.000 | 0.2 | 5.500 |
21 | Bucuresti FM | 16.200 | 0.2 | 17.500 | 0.2 | 1.300 |
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
Trimite un comentariu