Skip to main content

Imparte bucurii sau Imparte o bucurie? Dispută Boromir - Dr Oetker pe un slogan, purtată în instanţă şi la CNA. Cine a câştigat? Unde era problema?

 
Imparte bucurii sau Imparte o bucurie? Dispută Boromir - Dr Oetker pe un slogan, purtată în instanţă şi la CNA. Cine a câştigat? Unde era problema?

Ati auzit de sloganul „Împarte o bucurie dulce”? A ajuns motiv de scandal între producătorul de produse de panificaţie local Boromir şi gigantul international Dr Oetker. 

Publicitate

Cele două companii se războiesc şi în instanţă dar şi la CNA. 

Ce au de impartit?

Boromir este compania care a reclamat sloganul Dr. Oetker. Iar CNA a decis astăzi (marti, 3 septembrie) interzicerea a două spoturi Dr Oetker în care era folosit sloganul „Împarte o bucurie dulce”, după o reclamaţie de la Boromir care spune că un slogan aproape identic este marca sa înregistrată. 

Boromir a cerut în sesizarea sa către CNA sa interzica Dr Oetker să folosească sloganul, pentru că este aproape la fel cu cel folosit de ani de zile de compania romanieasca: „Boromir - împarte bucurii”. 

„Utilizarea sloganului „împarte o bucurie dulce” în campania de promovare produselor Dr. Oetker este de natură a crea confuzie în rândul publicului consumator, aducând astfel grave prejudicii materiale şi de imagine subscrisei.

Sloganul „împarte bucurii” este asociat în rândul consumatorilor cu produsele Boromir, întrucât societatea îl foloseşte de peste 16 ani şi deţine drepturile de proprietate intelectuală asupra acestuia de peste 13 ani”, spune Boromir în reclamaţie. 

Mai mult, reprezentanţii companiei spun că se creează confuzie între cele două branduri, „aşa cum rezultă din semnalele primite deja din partea partenerilor de afaceri, a clienţilor şi a presei de specialitate”. 

Potrivit monitorizării CNA, campania Dr Oetker s-a desfăşurat în perioada 22 - 28 aprilie la principalele posturi de televiziune. Campania s-a văzut şi în online, pe YouTube şi Facebook, însă clipurile au dispărut până la monitorizarea CNA. 

Forul audiovizual a decis, în unanimitate, să dea o decizie de intrare în legalitate pentru campania Dr Oetker. Cu alte cuvinte, spotul nu mai are voie să fie difuzat cu sloganul „Împarte o bucurie dulce”. 

Boromir câştigă şi în instanţă

Disputa dintre cele două companii s-a adjudecat şi în instanţă, încă din luna mai, tot cu victoria Boromir. Decizia nu este însă definitivă.  

Tribunalul Bucureşti a decis să interzică Dr Oetker să mai folosească sloganul „Împarte bucurii”

Din decizia pe scurt:

„Interzice pârâtei folosirea sloganului “împarte o bucurie dulce” sau orice altă variaţie a expresiei “împarte bucurii”. Obligă pârâta să înceteze promovarea precum şi orice alt act comercial în legătură cu promovarea produselor sub o marcă sau la care este ataşat sloganului “împarte o bucurie dulce” sau o altă variaţie, incluzând expresia “împarte bucurii”.

Măsurile luate au ca limită data rămânerii definitive a hotărârii asupra actiunii de drept comun si încetează de drept dacă reclamantul nu sesizează instanta în termen de 30 de zile de la data pronuntării, cu actiune de drept comun. Obligă pe pârâtă la plata sumei de 20 de lei – cheltuieli de judecată. Cu apel în termen de 5 zile de la pronunţare.”

Legislaţia audiovizuală încălcată: 

art. 93 alin. (1) „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare” 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus