Skip to main content

CNA a prelungit licenţa Antenei 1 cu încă nouă ani. Postul anunţă că dezvoltă un nou format cu producătorii America Express. „Proiectele noastre de viitor vor fi direcţionate către zona de divertisment".

 
CNA a prelungit  licenţa Antenei 1 cu încă nouă ani. Postul anunţă că dezvoltă un nou format cu producătorii America Express.  „Proiectele noastre de viitor vor fi direcţionate către zona de divertisment".

Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat, în şedinţa de joi, prelungirea licenţei prin satelit a postului Antena 1, pentru încă nouă ani. 

Publicitate

Isabella Cârmu (director de programe) şi Elisabeta Şofron (redactor-şef programe la Antena 1), dar şi Norina Ionescu, reprezentanta postului la CNA, au venit în faţa Consiliului şi au vorbit despre cum se va devolta grila de programe a televiziunii, în continuare. 

Isabella Cârmu, director de programe, a anunţat printre altele şi că au în dezvoltare un nou format de emisiune, cu cu casa de producţie externă care produce America Express, show ce urmează să fie lansat în anul 2024. 

Isabella Cârmu:

„Spuneam că suntem la aproape 30 de ani de la înfiinţare şi solicităm prelungirea licenţei postului Antena 1 pentru următorii nouă ani, pe baza unui program editorial şi a unei strategii pe care am transmis-o anterior către dumneavoastră şi în care se regăsesc în proporţie foarte mare producţiile locale şi originale, pe care intenţionăm să le dezvoltăm în continuare, pentru că dorim să fim un produs unic pe piaţa media din România şi să investim cât se poate de mult în creativitatea locală."

Monica Gubernat, membru CNA:

"De viitor ne vorbiţi un pic?"

Isabella Cârmu:

"Da, pe viitor proiectele noastre vor fi direcţionate către zona de divertisment, care înseamnă atât emisiuni de tip reality-show, pe care dumneavoastră probabil le cunoaşteţi. Fiind sezoane noi ale actualelor formate, unele dintre ele sau cele mai importante dintre ele sunt formate internaţionale cum ar fi America Express, Chefi la cuţite.

Alte zone pe care intenţionăm să le dezvoltăm sunt zona de ficţiune locală. Am început uşor-uşor cu un prime-time în timpul săptămânii şi intenţionăm să creştem la două prime-time-uri în viitorul apropiat. Ele se vor baza atât pe scenarii externe, cât şi pe idei originale, în care intenţionăm să investim în perioada următoare.

De asemenea continuăm direcţia de informare şi considerăm că în acest fel vom putea asigura aproape toate genurile de care ar avea nevoie o televiziune generalistă şi care are adresabilitate naţională."

Despre grilă:

"În perioada următoare, strategia de grilă se bazează în continuare pe structurile acestea reper în timpul zilei, care să genereze o liniaritate de luni până vineri, în timpul zilei. Bineînţeles intercalate cu programele de ştiri.

În prime-time, structura va fi dedicată aproape 100% producţiilor locale - singurul spaţiu în care vom avea producţii achiziţionate vor fi filmele, o dată pe săptămână în cel mai fericit caz. Structura înseamnă programe de tip reality, gen Chefi la cuţite, America Express.

Programe de tip ficţiune în zilele de joi. Vineri, sâmbătă, duminică, vor fi programe de tip talent show, în genul Te cunosc de undeva sau în genul iUmor.

În perioada următoare avem în vedere noi formate internaţionale. Majoritatea vor fi co-produse, pentru că lucrăm cu casele de producţie externă, cu care producem America Express şi cu care intenţionăm să mai facem o producţie cu difuzare în anul 2024."

Monica Gubernat, membru CNA:

"Aţi cumpărat şi drepturi sportive."

Isabella Cârmu:

"De asemenea suntem deţinătorii unui pachet de meciuri de fotbal ale echipei naţionale până în anul 2026. Împărţim acest pachet cu un alt partener local.

Din 2026 până în 2028 vom fi deţinători exclusivi pentru meciurile României care contează în calificările pentru Campionatul, cred că Mondial va fi în 2028."

Monica Gubernat, membru CNA:

"Să sperăm că ajungem acolo, să ne calificăm."

Cristina Pocora, membru CNA:

"Aş profita de ocazie să subliniez că după ce aţi luat decizia pe care o salut personal, dar cred că şi colegii mei, de a muta o anumită emisiune, care genera discuţii în Consiliu, pe un alt post.

Cumva acum arată mult mai bine şi ilustrează efortul pe care îl depuneţi de a veni cu programe curate. În continuare lucrurile acolo sunt discutabile, la acea emisiune de pe celălalt post.

Vă felicit pentru acest pas de a curăţa puţin programul, sigur că mai sunt scăpări, dar odată cu acea schimbare, lucrurile arată puţin diferit şi în favoarea dumneavoastră."

Isabella Cârmu:

"Dorim să respectăm valorile pe care şi le-a propus postul şi anume familia extinsă, divertismentul, inovaţia şi actualitatea şi în contextul acestor valori este construită grila noastră de programe şi proiectul nostru editorial."

Monica Gubernat:

"Eu v-aş încuraja să mergeţi în continuare pe ideile de campanii sociale pe care le aveţi la Observator, pentru că sunt chiar de impact."

Isabella Cârmu:

"Cu siguranţă şi avem şi această campanie care se numeşte Ajut eu, pe care o derulăm în fiecare perioadă între ziua Antenei, 29 noiembrie şi 25 decembrie, în fiecare an."

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus