Kanal D a fost sancţionat din nou de CNA cu amenda maximă, pentru a treia oară în mai puţin de o lună. Televiziunea turcească a ajuns în faţa forului audiovizual tot pentru depăşirile de publicitate.
CNA a avut în analiză raportul periodic privind durata publicităţii, raport care arată că televiziunea Kanal D a fost singura care a înregistrat depăşiri grosolane privind minutele alocate reclamelor.
Raportul CNA arară că în luna decembrie, în prime-time, Kanal D a depăşit timpul alocat reclamelor cu mai bine de 5 ore şi 38 de minute. Acelaşi raport arată că pe parcursul unei luni, postul de televiziune a avut 28 de depăşiri, adică aproape în fiecare zi.
Prin comparaţie, alte posturi care au avut depăşiri au fost Realitatea Plus, cu 44 de secunde, Antena 1, cu 20 secunde, Digi24, cu 10 secunde, iar Prima TV şi Romania TV câte o secundă.
La fel ca şi în şedinţele precedente în care Kanal D a fost amendat, reprezentantul postului le-a spus membrilor CNA că a fost o decizie asumată, întrucât în prima parte a anului Kanal D nu a avut suficiente încasări din publicitate.
Cătălin Băleanu, reprezentantul Kanal D:
„Cauza acestei durate mai mari a publicităţii din luna decembrie este aceeaşi cu cea aferentă unii noiembrie. Ca urmare a unei situaţii nefavorabile în ceea ce priveşte comenzile de publicitate din prima parte a anului 2023, spaţiul publicitar nu a putut fi utilizat la nivelul bugetat. Spre finalul anului a devenit posibilă o echilibrare a comenzilor de publicitate cu deficitul înregistrat în prima parte a anului şi acesta este singurul motiv pentru care durata publicităţii a fost mai mare.”
Kanal D a început seria amenzilor pe 23 ianuarie, când CNA a sancţionat postul cu 200.000 de lei pentru depăşirile din luna noiembrie, în prime-time. atunci, televiziunea a avut un exces de reclame ce au însumat 6 ore şi 23 de minute.
Pe 7 februarie, Kanal D a ajuns din nou la CNA, cu depăşiri tot în luna noiembrie, dar pe timpul zilei, care au ănsumat 2 ore şi 12 minute. Şi de data aceasta CNA a votat amenda maximă, de 200.000 de lei.
Legislaţie:
Art. 35 - (1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00 - 18.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv. Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 18.00 - 24.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv.
Citeşte şi:
Kanal D, amendă maximă de la CNA pentru reclame în exces. Într-o singură lună, a avut peste 6 ore de publicitate în plus! Cum explică televiziunea
Kanal D, a doua amendă maximă în mai puţin de o lună. A dat din nou mai multe reclame decât permite legea
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro